AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 For straks to uker siden var jeg inne til en litt uformell samtale ved bedriften jeg har vært på to intervjuer hos. Jeg ble tilbudt jobben og vi snakket om praktiske ting rundt oppstart osv. Tok de i hånda da jeg dro og fikk beskjed om at jeg ville motta skriftlig jobbtilbud og forslag til kontrakt i posten. Vi snakket ikke l lønn under samtalen, og jeg regner da med at det ville kunne bli aktuelt med lønnsforhandlinger etter jeg har mottatt det skriftlige tilbudet. Nå er jeg vanvittig spent på hva slags lønn de kommer til å tilby meg, og jeg sjekker postkassa hver bidige dag. Hvor lang tid pleier slikt å ta? Skal sies at jeg skal starte 1. august, så jeg har ikke hastverk med å si opp nåværende jobb riktig ennå. Anonymkode: d58b5...db6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 Dytt. Noen som har erfaring fra HR/ansettelser og vet hvor lang tid ca man pleier å bruke på å sende ut skriftlig jobbtilbud og kontrakt? Anonymkode: d58b5...db6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 Du takket ikke ja da dere snakket om oppstart? Synes det er rart at de skal sende avtalen per post, og at det skal ta så lang tid. Krysser fingrene for deg(: Anonymkode: 52447...141
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #4 Skrevet 25. mars 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du takket ikke ja da dere snakket om oppstart? Synes det er rart at de skal sende avtalen per post, og at det skal ta så lang tid. Krysser fingrene for deg(: Anonymkode: 52447...141 Jeg sa jo ikke «jeg tar jobben». Men sa at jeg ble veldig glad for å høre at de vil gi den til meg, og så snakket vi om når jeg kunne starte og når og hvordan opplæringen vil bli. De er nok inneforstått med at jeg ønsker å takke ja til jobben, men nå gjenstår det altså bare å se hva de velger å tilby meg i lønn. Anonymkode: d58b5...db6
ajarRun Skrevet 25. mars 2019 #5 Skrevet 25. mars 2019 Forrige jobb fikk jeg vel kontrakten sånn type 14 måneder etter at jeg begynte. Lønnen fikk jeg vite flere måneder før.
missy_miss Skrevet 25. mars 2019 #6 Skrevet 25. mars 2019 Jeg tror jeg hadde etterlyst tilbudet dersom det var meg. Men som ab over skriver, så er det rart at de ikke sender den på e-post. Posten kan jo fort ta en ukes tid når de kuttet A og B post. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 1 time siden, missy_miss skrev: Jeg tror jeg hadde etterlyst tilbudet dersom det var meg. Men som ab over skriver, så er det rart at de ikke sender den på e-post. Posten kan jo fort ta en ukes tid når de kuttet A og B post. Ja, jeg ringer dem i morgen. Jeg trodde også arbeidsgiver mente e-post da de sa de skulle sende meg tilbudet og kontrakten, og sa at da venter jeg på e-post fra dem. Da svarte han at det kom til å komme som vanlig post, men han begrunnet det ikke. Er jo greit nok det, er bare fryktelig utålmodig og kan ikke huske sist jeg ventet på postmannen hver dag 😅 Jeg er for øvrig ikke bekymret for at de skal ha ombestemt seg, jeg vet de har bestemt seg for meg. Er som sagt bare fryktelig nysgjerrig på lønna. Anonymkode: d58b5...db6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #8 Skrevet 26. mars 2019 Hvorfor spør du ikke bare om lønnen? Virker helt merkelig for meg å «takke ja» til en jobb uten å vite hva lønnen er... Anonymkode: b03dd...c53
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #9 Skrevet 26. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor spør du ikke bare om lønnen? Virker helt merkelig for meg å «takke ja» til en jobb uten å vite hva lønnen er... Anonymkode: b03dd...c53 Er jo vanlig å forhandle om lønn, ikke bare spørre hva lønna er. Jeg vet jo sånn ca hva jeg kan forvente meg i lønn i denne bransjen og med min kompetanse. Men det er jo et fint utgangspunkt å høre hva de foreslår i lønn, og så forhandler man ut fra det. Anonymkode: d58b5...db6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå