AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Etter at min manns ungdomskompis har blitt skilt og singel har min manns adferd endret seg betraktelig. Han har endret personlighet fullstendig. For fra å være tilbakeholden mer sjenert og forsiktig har han blitt mer lik kompisen- DVs tidvis veldig frekk i kjeften- isår etter å ha tilbringt tid med kompisen, jeg merker når han har vært hos han for å si det slik! Kompisen er en 54 år gammel mann som skryter av hvor gode 19åringene var som han klarte å få til sengs. Han sender hundrevis av meldinger til min mann og han har da tydeligvis sett seg ut han som sin makker å støtte seg på- og min mann er for snill til å ikke henge med. Kompisen ringer han midt på natten full og maser om min mann vil være sjåfør for han og haremet hans! Altså jeg stoler på min mann, han er trofast og jeg tviler ikke på det men det er at han adopterer denne ekle kompisens væremåte som jeg ergrer meg over. Banner på den måten han gjør selv om han tidligere ikke bannet. Kommer med en nedlatende bisetning slik kompisen alltid gjør. Rar litt lett på ting og mener plutselig at en hvit løgn er ikke så farlig- for det mener kompisen Og når jeg bemerker min misnøye med hans endrede harry adferd og dameopptattheten til kompisen kan han si- "Jeg har ikke sjanse på slike damer jeg." - Mulig fordi han har hørt setningen av kompisen når kompisen har vært nedfor : " Jeg har ikke sjans på sånne damer jeg!" Dette sto min mann foran meg og sa (Liksom jeg må ta til takke med deg . stakkars meg buhu) Bortsett fra dett er min mann alle tiders. Men jeg hater hater denne kompisen dypt inn i sjelen og synes han burde finne seg noen andre ofre! Har min mann det hyggelig kan du være sikker på at telefone piper og det er han. " Hva gjør du?" " Får du dyppet pikken di?" Huff jeg spyr av nedlatende grisepraten hans og nekter å treffe denne kompisen eller bli med når min mann drar dit. Min mann sier at han kan se gjennom fingrene med hvordan kompisen ter seg og snakker og mener han selv ikke blir påvirket på noe vis men det gjør han. Som sagt tidligere stoler jeg på han men jeg hater denne simple og nedlatende væremåten. Ja jeg kan ikke får uttrykket det nok med ord. Æsj! Jeg skriver dette for å høre om andre har erfart lignende Anonymkode: 4d334...5b9 12
Antoinette Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 Du beskiver en mann i midtlivskrise. Og han lar det gå utover deg. 23
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 Jeg hadde nok konfrontert han med at han indirekte sier at han må ta til takke med deg. Han mener det sikkert ikke sånn, men trenger å se hvordan det oppleves. Anonymkode: 53807...24a 16
wintergirl Skrevet 25. mars 2019 #4 Skrevet 25. mars 2019 Æsj, så kvalme de er , beggo to. Hjelper lite at han er snill ellers. Du burde tatt en alvorsprat med mannen din og be han kutte ut å adoptere holdningene til kameraten sin. Er det liv laga å være sammen med en mann som er sånn Ts, så lenge det plager deg? Alle gjør feil, men håper han gir seg med dette, for er det noe du kan leve med i lengden? Måten han snakker til deg på f.eks? Ikke videre pent å si at han ikke var sjangs på slike jenter heller. Han har deg og burde vise at han er lykkelige for det. Neste gang kan du si ifra litt hardere." Hvis du føler at du må nøye deg med meg så er det bare til å gå. Fins nok av langt bedre mannfolk enn deg der ute som ville blitt glad for å få meg" Slutt å ta i mot. Stå opp for deg selv. Du er voksen, om så ikke 19, så er du fortsatt et flott menneske som fortjener mer enn det der. De ungjentenen kameraten flyr etter er vel ikke av de flotteste de heller, selv om de er unge. Begrenset på hva de eldre kara kan få også. Og det ekle praten deres om han har fått dyppet pikken i noen. Seriøst?! Noe så ekle menn. Eier de ikke selvrespekt eller? 18
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #5 Skrevet 25. mars 2019 Haha, hvorfor har han lyst å ha sjans på slike damer? Det er noe ganske barnslig med å ønske knulle masse damer på 19 når man er 50. Det er sånn fantasyscenario man har som ungdom, når man er 50 burde man utviklet seg mer enn det. Er det det man ønsker å oppnå i livet? ha sex med 19-åringer? Kanskje du bare har utviklet deg mer enn han over disse årene, at du har blitt visere og smartere enn han? Kanskje du vil fortsette å utvikle deg, mens han var egentlig ferdig utviklet som 30-åring og vil tenke som en 30-åring resten av livet? Anonymkode: 8d978...800 16
HansErik Skrevet 25. mars 2019 #6 Skrevet 25. mars 2019 1 minutt siden, wintergirl skrev: Æsj, så kvalme de er , beggo to. Hjelper lite at han er snill ellers. Du burde tatt en alvorsprat med mannen din og be han kutte ut å adoptere holdningene til kameraten sin. Er det liv laga å være sammen med en mann som er sånn Ts, så lenge det plager deg? Alle gjør feil, men håper han gir seg med dette, for er det noe du kan leve med i lengden? Måten han snakker til deg på f.eks? Ikke videre pent å si at han ikke var sjangs på slike jenter heller. Han har deg og burde vise at han er lykkelige for det. Neste gang kan du si ifra litt hardere." Hvis du føler at du må nøye deg med meg så er det bare til å gå. Fins nok av langt bedre mannfolk enn deg der ute som ville blitt glad for å få meg" Slutt å ta i mot. Stå opp for deg selv. Du er voksen, om så ikke 19, så er du fortsatt et flott menneske som fortjener mer enn det der. De ungjentenen kameraten flyr etter er vel ikke av de flotteste de heller, selv om de er unge. Begrenset på hva de eldre kara kan få også. Og det ekle praten deres om han har fått dyppet pikken i noen. Seriøst?! Noe så ekle menn. Eier de ikke selvrespekt eller? Dette!!!!! 4
a l'orange Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 (endret) ⭐ Endret 18. oktober 2020 av a l'orange 2
wintergirl Skrevet 25. mars 2019 #8 Skrevet 25. mars 2019 1 minutt siden, a l'orange skrev: Han gjør ikke det. Han sier at han ikke kommer til å være utro. At enkelte kvinner forventer å bli sett på som en evig uoppnåelig drøm hele livet, og ser på hver eneste påminnelse om at det finnes andre som er vakre der ute, som en direkte krenkelse mot de selv, det er en innstilling de må ta på egen kappe. Det er ikke det at de ser det på som en såkalt påminnelse. Sånn snakker man bare ikke til hverandre. Skal banne på at mannen hadde reagert selv hvis det var omvendt. Sånn pleier det faktisk å være. Alle vet at det fins pene mennesker der ute. Det er vel måten det blir sagt på. Og når man er i et forhold så skal man være den eneste for hverandre, syns du ikke? Dette gjelder både menn og kvinner. Mange menn kan fint skryte av andre damer, men de tåler lite selv at dama gjør det. Så det er vel heller sånn at mange menn tror de er den eneste uoppnåelige og finner det tilfredsstillende å gjøre sin kvinne sjalu. 15
Vicky__ Skrevet 25. mars 2019 #9 Skrevet 25. mars 2019 2 minutter siden, a l'orange skrev: Han gjør ikke det. Han sier at han ikke kommer til å være utro. At enkelte kvinner forventer å bli sett på som en evig uoppnåelig drøm hele livet, og ser på hver eneste påminnelse om at det finnes andre som er vakre der ute, som en direkte krenkelse mot de selv, det er en innstilling de må ta på egen kappe. Må de ta på egen kappe at mannen er nedlatende? Når hans personlighet ikke er slik- men blitt infisert av en giftig kompis. Psykopater forgififter kompisen og kompisen er "for snill" til å sette grenser og drar med seg sine nærmeste i dragsuget. Håper ikke Ts og mannen har barn- kan umulig være bra for familielivet. Dårlig rollefigur for dem! 7
a l'orange Skrevet 25. mars 2019 #10 Skrevet 25. mars 2019 (endret) ⭐ Endret 18. oktober 2020 av a l'orange
Gjest Mass Skrevet 25. mars 2019 #11 Skrevet 25. mars 2019 En pinlig atferd av voksen mann. Tenker da mest på kompisen. Jeg får egentlig mest inntrykk av, ut fra det du skriver, at din mann bare jatter en del med. Ser også for meg en 2-3 åring som tester ut diverse uttrykk de har hørt for å sjekke responsen. Kanskje du bare må sette grenser og 'ikke tillate slikt språk i ditt hjem'?
a l'orange Skrevet 25. mars 2019 #12 Skrevet 25. mars 2019 (endret) ⭐ Endret 18. oktober 2020 av a l'orange 2
a l'orange Skrevet 25. mars 2019 #13 Skrevet 25. mars 2019 Man må sette grenser for seg selv. Neste gang har nevner at han ikke har sjans på «sånne damer», kan du svare; «Hvis du fortsetter sånn som dette, så har du snart ikke sjans på noen som helst damer - meg inkludert!» Det å la seg vippe av pinnen av at de er yngre og mer uoppnåelig, gjør at du selv føler deg mer svak og liten. Det er klassisk for kvinnelig lav selvfølelse. Fuck det! Husk at du har like stor rett på en bra mann som hva en lekker nittenåring har. 4
wintergirl Skrevet 25. mars 2019 #15 Skrevet 25. mars 2019 (endret) 41 minutter siden, a l'orange skrev: Fritt valg for alle som vil være evig krenka, evig offer, legge all skyld på mannen for hva det måtte være. Vel bekomme! Men ikke forvent at alle gidder å leve det traurige livet der! Hva mener du her egentlig? Har man ikke lov til å føle seg ikke til mote når mannen forandrer seg og blir tett i kjeften heller nå? Å bli lett krenka er teit det, men må det kortet dras i alle tilfeller. Enkelte ganger har man god grunn til å føle på det. Endret 25. mars 2019 av wintergirl 11
ItchyBitchySpider Skrevet 25. mars 2019 #16 Skrevet 25. mars 2019 41 minutter siden, a l'orange skrev: Fritt valg for alle som vil være evig krenka, evig offer, legge all skyld på mannen for hva det måtte være. Vel bekomme! Men ikke forvent at alle gidder å leve det traurige livet der! Dette er ikke ment som personangrep mot deg. Men hvorfor forsvarer du alltid menn i alle tråder? Du står aldri på kvinnens side. Og du er kvinne selv. Har du så dårlig selvtillit at du ønsker å utslette deg selv og ta på deg skylda for mannens oppførsel for å ikke miste ham? 13
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #17 Skrevet 25. mars 2019 Er ikke mannen din en voksen mann som kan tenke selv og velge det han vil? Han ønsker seg akkurat det samme livstil som vennen sin og det er du nok klar over. Anonymkode: 6c072...013
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #18 Skrevet 25. mars 2019 Denne fyren på 54 år er helt klart inne i en slags midtlivskrise. At han ligger rundt med 19-åringer og skryter over det vitner helt klart på at han har mistet fotfestet. Nå skal han tydeligvis ta igjen det "tapte". Han om det. Om det er en livsførsel som han ønsker må han nesten bare få lov til det. For meg virker det bare stress Ellers er jeg enig i at om mannen i forholdet også har forandret seg og i tillegg endrer språkbruk etc., er det helt innafor å gi beskjed om at det ikke er greit. Etter å ha vært gift i mange år kan jeg noen ganger si til min kone at den og den kvinnen var flott, men i det øyeblikket hun forteller meg at det ikke er greit å si, stopper det. Og jeg sier selvsagt aldri at jeg kunne ønsket å dippe pikken i vedkommende. Det handler om respekt for partneren. Det at han sier: "jeg har ikke sjanse på slike damer" skal man ikke ta så veldig tungt tenker jeg. Etter 20 år forandrer vi oss utseendemessig og gjerne fysisk, og slik sett er jeg i samme båt som denne mannen Og dette gjelder som regel begge parter. Kan med hånden på hjertet si at jeg tenner like mye på min kone i dag som da vi var 25. Det handler om å vise nærhet og kjærlighet og om dette ikke mangler hos TS, ser jeg ikke noen faresignal. Poenget mitt er at man skal respektere partneren og for eksempel det at denne kompisen sender bilder/tekstmeldinger på nattestider etc, mener jeg også at det er lov å be mannen gi beskjed om at det ikke er greit. Anonymkode: b0987...de2 7
vintage Skrevet 25. mars 2019 #19 Skrevet 25. mars 2019 47 minutter siden, a l'orange skrev: Fritt valg for alle som vil være evig krenka, evig offer, legge all skyld på mannen for hva det måtte være. Vel bekomme! Men ikke forvent at alle gidder å leve det traurige livet der! Alt dette forsvaret ditt av bedritne uttalelser kvinner opplever fra sine menn i diverse tråder - er det for å prøve å bygge opp kvinnene eller er det rett og slett slik at du mener at det er grei oppførsel? 14
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #20 Skrevet 25. mars 2019 58 minutter siden, a l'orange said: Han gjør ikke det. Han sier at han ikke kommer til å være utro. At enkelte kvinner forventer å bli sett på som en evig uoppnåelig drøm hele livet, og ser på hver eneste påminnelse om at det finnes andre som er vakre der ute, som en direkte krenkelse mot de selv, det er en innstilling de må ta på egen kappe. Dette er da langt fra det som blir reagert på. Det virker mer som om du ønsker at andre skal tenke mest mulig kynisk og pessimistisk. Denne måten å tenke på er hovedsaklig forbeholdt mennesker som er single, hatt dårlige forhold eller som er unge. Evt en kombinasjon Faktumet er at man endrer seg etterhvert som man blir eldre. Selv om man ser at noen ser vakker eller pen ut, så betyr ikke det at man ønsker knulle vedkommende så raskt som mulig. Tvert imot vil mange ikke ønske forhold med noen som er så mye yngre, fordi man er så ulike i hvordan man lever og hvordan man prioriterer. For de fleste så ender livet opp med å handle om mer enn å knulle 19-åringer. Man ønsker seg mer stabilitet og en lojal partner man kan stole på, og som regel ønsker man noen som har utviklet seg omtrent like mye som en selv og er på omtrent samme stadium i livet, og da trekker man i de aller fleste tilfeller mot noen som ligger nærmere en selv i alder. Skal også sies at man ser på mennesker på en annerledes måte når man er 19 og 50. Når jeg var 19 kunne jeg aldri blitt sammen med en på 30, men nå når jeg selv er i 30-årene så foretrekker jeg det modne og utviklede utseendet til andre 30-åringer og 19-åringer ser mer barnlige ut i mine øyne, de ser unge og naive ut Men noen mennesker utvikler seg frem til de er 20 og der sier det stopp, og de forblir umodne på kjipe måter livet ut. Anonymkode: 8d978...800 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå