Gå til innhold

Dere med baby på 2-3 mnd, hvordan ser en dag ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer på om jeg må finne på mer med jenta, da alle dagene blir litt like. Er redd hun ikke skal få nok stimuli.. hva gjør dere i løpet av en dag, og hvor mye sover babyen?

Her våkner baby rundt 6-7. Får da mat og ny bleie før vi koser litt og legger oss til å sove en liten dupp. Da kan jenta sove av og på til 8-9. (Ikke dyp sammenhengende søvn)

så er det mer mat før vi tar morgenstellet. Jeg steller baby først, setter henne i vippestol og fikser meg selv.

lar henne leke litt selv på babygym mens jeg fikser frokost, og mellom 10-11 en gang legger jeg henne ut i vogna. Da kan hun fort sove til kl 13.

så er det mer mat, som regel ny bleie også får hun ligge litt på babygym igjen. Jeg lar henne ofte ligge selv og leke, det ser ut som hun liker det. 

Så etter ca 1 - 1,5 timers våkentid er det tilbake i vogna. Merker at hun kan bli litt grinete hvis hun er mer våken. triller ofte en tur hvis været er bra. Hvis ikke sover hun ute under tak. Hun kan fort sove mellom 1-2 timer igjen nå.

Når hun våkner er pappan som regel kommet hjem. Så da blir det kos og lek med pappa. Før hun som regel sovner i fanget hans. I 20-tiden er det pysj og mat og kos igjen, før vi legger henne. Ofte sovner hun ganske fort, og sover da i 3-timersintervall gjennom natta.

Anonymkode: 17b90...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres omtrent identisk ut med vår dag (2mnd).

Anonymkode: 28735...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som en vanlig dag med baby. Jeg mener hun får nok stimuli, de trenger ikke så mye i den alderen. 

Anonymkode: 4d99b...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mer vanlig at de blir overstimulert enn understimulert i den alderen. De trenger ikke så mye stimuli. Er hun blid og fornøyd? 

Våre dager var rimelig lik. 

Understimulert var det jeg som var... holdt på å gå på veggene. 

Anonymkode: e2753...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har det også slikt. Høres ut som dere leker nok med henne. De blir jo fort overstimulert i den alderen og tåler ikke så lange økter. 

Anonymkode: 84579...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...