AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 https://www.tv2.no/nyheter/10495805/ Hva synes dere om denne nye trenden? Anonymkode: c9896...ef4
solmåneogstjerner Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 Så utrolig tåpelig. På alle måter. 4
Million Skrevet 25. mars 2019 #4 Skrevet 25. mars 2019 Jeg har ikke småbarn lenger, men hadde aldri fått meg til å kaste mat i fjeset på en småunge eller baby på den måten. Man vet heller aldri om ungen tar det med humor eller begynner å grine. Skal man få ungen til å grine bare for å filme det og legge det ut på nettet, så alle kan le av det? Nei! Det er dårlig gjort. 8
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #6 Skrevet 25. mars 2019 Hva??? Det er seriøst helt sykt!! Generasjon oppmerksomhet er blitt foreldre...... Anonymkode: d77cf...aca 12
Uglems Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 Stygt gjort. Flaue ut barnet for å legge det ut på nett? Det er jo det man gjør, man ler av barnets reaksjon.. 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #8 Skrevet 25. mars 2019 Må kommentere igjen etter å ha sett videoen i linken. Får helt vondt inni meg. Hva feiler det folk Anonymkode: a8f87...4ed 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #9 Skrevet 25. mars 2019 Synes det er respektløst av foresatte! Dette er små barn som punkt 1. Ikke skjønner at dette er et morsomt påfunn! Og punkt 2. De deler barnet ukritisk, og uten dems samtykke i sosiale medier -i en sårbar situasjon! Kall meg gjerne prippen, men jeg ser bare ikke humoren i dette! Anonymkode: 415ca...c8f 12
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #10 Skrevet 25. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er respektløst av foresatte! Dette er små barn som punkt 1. Ikke skjønner at dette er et morsomt påfunn! Og punkt 2. De deler barnet ukritisk, og uten dems samtykke i sosiale medier -i en sårbar situasjon! Kall meg gjerne prippen, men jeg ser bare ikke humoren i dette! Anonymkode: 415ca...c8f Dette! Anonymkode: 09302...3f9 1
Gjest Mass Skrevet 25. mars 2019 #11 Skrevet 25. mars 2019 Jeg klarer ikke å se videoen - det byr meg helt imot. Spesielt siden det så ut som om det var en liten baby på bildet der. Altså, hvem er det som ser videoene, synes det er morsomt for så å finne ut at det var en 'god idé' å gjøre mot sitt barn? Stiller store spørsmålstegn ved empatievnene til mange av dagens foreldre.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #12 Skrevet 25. mars 2019 Jeg er enig i at det ikke er spesielt morsomt, men herregud. Det er en osteskive. Det er ikke akkurat en diger vannmelon. Anonymkode: 3ab88...91a 1
Gjest INGNTNG Skrevet 25. mars 2019 #13 Skrevet 25. mars 2019 Selve ostekastingen plager meg egentlig ikke like mye som at foreldre legger dette ut på nett for at andre skal le av det. Respektløst er det uansett.
Ti.09 Skrevet 25. mars 2019 #14 Skrevet 25. mars 2019 Jeg ser ikke helt humoren i dette....Vanligvis skal det lite til for å få meg til å le, men dette fikk ikke meg til å trekke på smilebåndet engang. Respektløst overfor barnet. 4
Violetta Skrevet 25. mars 2019 #15 Skrevet 25. mars 2019 Gjør virkelig noen dette, eller er det kun noen få som har blåst opp dette til noe stort? 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #16 Skrevet 25. mars 2019 Synes det er så stygt at jeg egentlig ikke har ord for det. Anonymkode: dcdbe...095
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #17 Skrevet 25. mars 2019 Det er en bit ost... Spedbarn har ikke evne til å bevare minner, og de tar overhode ikke skade av dette. Da ville det å miste f.eks. vaskekluten på fjeset deres, være en traumatisk opplevelse de slet med. Det har skjedd, og jeg lo. De har heller ikke evne til å skjønne hva ydmykelse er, siden noen her var bekymret for at foreldrene dummet ut barna sine. Gjør man det på eldre barn, så kan man også forklare at det var en spøk. En såpass tam vits burde dere lære opp barna deres til å takle, ellers er de rett og slett for beskyttet. Det eneste som er bekymringsverdig her, er det faktum at man ukritisk deler dette på nettet. Når skal folk lære at internett har utilgivelig god hukommelse, at barnet deres vil være der ute for alltid. Og hvis det er oppmerksomhet og penger man er ute etter: få deg en hobby, og legg ut videoer av det i stedet. Anonymkode: 0caca...382 6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #18 Skrevet 25. mars 2019 Det der blir bare for dumt. Altså, vi er sikkert mange som på ett eller annet tidspunkt har hatt et øyeblikks dårlig humor typ trekke lua ned foran øynene til ungen og si 'mørkt på kino' eller lignende tåpeligheter som kan sammenlignes med å slenge ei osteskive i fjeset. Garantert. Men å kalle det en 'challenge' og sende det ut på nettet? Hvorfor? Jeg skjønner ikke! Den såkalte humoren er i og for seg uskyldig nok, men herregud. Det burde vel heller kalles 'how stupid can parents act challenge'. Enkelte gjør hva som helst bare det kan hashtagges på insta. Anonymkode: ad535...ba1 6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #19 Skrevet 25. mars 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en bit ost... Spedbarn har ikke evne til å bevare minner, og de tar overhode ikke skade av dette. Da ville det å miste f.eks. vaskekluten på fjeset deres, være en traumatisk opplevelse de slet med. Det har skjedd, og jeg lo. De har heller ikke evne til å skjønne hva ydmykelse er, siden noen her var bekymret for at foreldrene dummet ut barna sine. Gjør man det på eldre barn, så kan man også forklare at det var en spøk. En såpass tam vits burde dere lære opp barna deres til å takle, ellers er de rett og slett for beskyttet. Det eneste som er bekymringsverdig her, er det faktum at man ukritisk deler dette på nettet. Når skal folk lære at internett har utilgivelig god hukommelse, at barnet deres vil være der ute for alltid. Og hvis det er oppmerksomhet og penger man er ute etter: få deg en hobby, og legg ut videoer av det i stedet. Anonymkode: 0caca...382 Det er noe med holdninger her som er veldig, veldig feil. Selv ville jeg aldri ha slengt noe som helst i ansiktet på det intetanende lille barnet mitt. Jeg (og pappa'n) er tross alt det mennesket i verden barnet mitt stoler aller mest på, og som barnet skal ha tillit til at alltid vil dets beste, passer på det, og er trygg og forutsigbar. Barnet ville nok ikke fått traumer av en episode med ei osteskive i ansiktet, men jeg ville uansett ha rokket ved noe som skal være urokkelig for det lille barnet. For meg ville det ha føltes som å gå over en grense jeg ikke burde krysse. Jeg kunne rett og slett ikke fått meg til å gjøre det. Det virker som enkelte ikke har særlig grenser for hva de synes er ok å legge ut om barn på nett for likes. Mange hiver seg på, og det blir gjerne til at den ene vil overgå den andre. Sånn er jo folk. Det er jo ikke veldig lenge siden vi hørte om en familie i USA hvor de voksne filmet barna sine og la ut på youtube. Det tok etter hvert helt av, og plagingen av ett av barna ble så grov at barnevernet ble koblet inn. Dette var altså et resultat av økende visninger, og et foreldrepar som ikke akkurat var Årets Foreldre, og ikke forsto når de skulle stoppe. Anonymkode: 7c518...76a 6
Maleficenta Skrevet 25. mars 2019 #20 Skrevet 25. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: https://www.tv2.no/nyheter/10495805/ Hva synes dere om denne nye trenden? Anonymkode: c9896...ef4 Ehh. Av alle teite ting folk finner på. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå