Gå til innhold

Dr. Phil og reklame for konas hudpleieserie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke hørt om influencere, eller lest en eneste blogg?

Vi tror at vi ikke lar oss påvirke, men vi gjør nok det uansett hvor standhaftige vi prøver å innbille oss elv at vi er. 

TS

Anonymkode: 48eaf...293

Jeg sier ikke at vi ikke påvirkes av reklame. Jeg sier at smakløsheten i måten det gjøres på i Dr. Phil fortsatt er noe som byr oss i mot her hjemme. Enn så lenge. 

Anonymkode: 660ba...008

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at vi ikke påvirkes av reklame. Jeg sier at smakløsheten i måten det gjøres på i Dr. Phil fortsatt er noe som byr oss i mot her hjemme. Enn så lenge. 

Ja, tror nordmenn har lavere grense for når noe bare blir for dumt, du kan ikke lage en sekvens på noen helt irrelevante produkter som ikke har noe med selve programmet å gjøre, du må få det inn som en mer naturlig del av sendingen. 

Samtidig er vel ikke alle like obs på det, som for eksempel når TS lurer på når vi får "snikreklame" i Norge når vi har hatt det i mange år (og ikke sniker heller, det er merket etter norske regler). Jeg tror personlig vi tåler mer av det enn det vi får nå, og det er tross alt mindre irriterende at de spiser PopTarts i Bird Box eller Cheetos i Orange is the new black enn å sitte gjennom noen unskippable ads midt i Netflix-binging. Mange tenker ikke over produktplasseringene engang.

Jeg diskuterte f.eks. akkurat den horrible filmen Fifty shades freed med ei venninne, og blant alt som sugde med den så nevnte jeg den 10 minutter lange Audi-reklamen midt i. Det hadde ikke slått henne engang at den patetiske biljakten var sterkt preget av uforskammet produktplassering på høyt nivå. Imens jeg kan vel knapt huske sist jeg så en typisk stor Hollywood-produksjon uten en tydelig produktplassert bil.

Vi irriterer oss ikke over det vi ikke legger merke til, så god snikreklame er her for å bli, men det du beskriver på Dr. Phil blir too much. Har sett det på Ellen og Oprah også, virker som det er tradisjon i cheesy talk shows for å hive inn en reklame hvor talkshowverten går god for et produkt og så kjøre den "everybody look under your chairs" hvor hele publikum hviner av glede for at de har fått en gratis prøve på det.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne serien er laget i usa og de har andre regler for reklame enn Norge.

Anonymkode: 1526a...bde

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt avsmak for programmene hans, spesielt etter at jeg merket meg hans oppsøkende virksomhet ift store amerikanske tragedier eller ift kjendisenes nervesammenbrudd. Akkurat som målet er ift få mere reklame og PR for hans arbeid. Har ikke sett en hel episode på flere år. 

Anonymkode: 7e9b2...06f

Jeg så programmet om Sinead OConnor... synes det var helt fryktelig.. fryktelig historie, men enda værre at hun skulle sitte på TV å snakke om det..😢😢

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror faktisk dette er noe som ikke fungerer på 99% av nordmenn generelt. Den billige, overfladiskheten har vi enda ikke adoptert fra USA, og vil forhåpentligvis aldri gjøre det. Tror ikke det ligge i den norske folkesjela. Liker jeg å tro i all min selvgodhet 😄

Tror ikke jeg heller. Men vi er litt på vei dit, med blogger og influencertrenden. 

Kvalmt når de svitsjer over til konas hudleieprodukter når han 5min før har hatt gjester som har blitt misbrukt, som er i skikkelig dysfunksjonelle ekteskap osv. Programmet mister hele seriøsiteten. Og de hudproduktetene er ikke særlig overbevisende når kona har operert seg herfra og til månen. Flaut. Det er og veldig uramerikansk at kona er publikum i alle episodene og han leier henne ut når programmet er ferdig. Og er historiene ekstra triste ser kona alltid på gjestene når hun og dr.phil er på vei ut, på en liksom-sympatisk måte. Virker skikkelig falskt. Har sluttet å se programmet. 

Anonymkode: 5d9be...69d

• Liker 6
Skrevet

Jeg mener å ha lest at pga ekteskapsproblemer satte fruen frem krav om at også hun ble promotert i hans program...

Skrevet (endret)
On 3/25/2019 at 5:56 PM, Cuntzilla said:

Vi irriterer oss ikke over det vi ikke legger merke til, så god snikreklame er her for å bli, men det du beskriver på Dr. Phil blir too much. Har sett det på Ellen og Oprah også, virker som det er tradisjon i cheesy talk shows for å hive inn en reklame hvor talkshowverten går god for et produkt og så kjøre den "everybody look under your chairs" hvor hele publikum hviner av glede for at de har fått en gratis prøve på det.

Liker de scenene jeg.:)  Når de hviner av glede så er det jo også fordi de får litt mer enn "en gratis prøve".  Eneste jeg ikke liker er når Oprah promoterer uetiske  tjenester. 

Endret av SVK
Skrevet (endret)
35 minutter siden, SVK skrev:

Liker de scenene jeg.:)  Når de hviner av glede så er det jo også fordi de får litt mer enn "en gratis prøve".  Eneste jeg ikke liker er når Oprah promoterer uetiske  tjenester. 

Hehe, liker dem selv (sa jeg noe annet?). Min favoritt er når Oprah ga alle i publikum en bil. YOU get a car, YOU get a car, YOU get a car, everybody gets a caaaaaaaar

oprah.jpg

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Cuntzilla said:

Hehe, liker dem selv (sa jeg noe annet?). Min favoritt er når Oprah ga alle i publikum en bil. YOU get a car, YOU get a car, YOU get a car, everybody gets a caaaaaaaar

oprah.jpg

Legendarisk!

Skrevet
18 timer siden, Kontormus skrev:

Jeg mener å ha lest at pga ekteskapsproblemer satte fruen frem krav om at også hun ble promotert i hans program...

Det har jeg også lest et sted.

Skjønner ikke at noen kjøper produktene hennes. De kan jo ikke fungere så bra siden hun er nødt til bruke botox eller hva enn hun gjør selv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At verden blir drevet av korrupte og pengegriske mennesker er vel neppe noe nytt. Dere har bare ikke lest og sett nok hva som skjer rundt om i verden. Dette er helt vanlig i alle land. Vi støtter til og med dette med at vi ikke tydelig nok tar avstand fra det. Korrupsjon skjer mye i det skjulte, og skjer i Norge som i alle andre land. Noen land er normen korrupsjon, mens noen land er det så gjemt under teppet at folk er nesten ikke klar over det.

Anonymkode: 358bb...8c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 25.3.2019 den 9.58, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Ofte er det ikke snikreklame engang. Jeg har sett program med Dr.Phil hvor mennesker forteller om sine problemer, og plutselig klippes det over til Robin, som med sine fantastiske hudpleieprodukter skal gjøre livet lysere. Jeg har reagert mange ganger. Ikke bare det, men de driver også hemningsløs reklame for sønnen sitt firma Doctor on demand. Med den plattformen Dr.Phil har, så trengs det ikke mange kronene i PR for den familien der. 

Anonymkode: a43a1...202

Dr phil skal være et seriøst program der han legger fakta på bordet. Robins hudpleieprodukter har ingenting med faktaopplysninger eller psykologi å gjøre. Det blir tatt med som at det er et faktum at disse er så fantastiske. Det blir feil. Produktene byr neppe på noe annet enn lignende produkter i samme prisklasse. Kanskje ikke det engang. Usmakelig. Hadde han reklamert for en bok om psykologi, hvordan løse samlivsproblemer, hvordan fikse hverdag med utfordringer etc så hadde det blitt noe annet.

Anonymkode: 3b70c...ad5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dr phil skal være et seriøst program der han legger fakta på bordet. Robins hudpleieprodukter har ingenting med faktaopplysninger eller psykologi å gjøre. Det blir tatt med som at det er et faktum at disse er så fantastiske. Det blir feil. Produktene byr neppe på noe annet enn lignende produkter i samme prisklasse. Kanskje ikke det engang. Usmakelig. Hadde han reklamert for en bok om psykologi, hvordan løse samlivsproblemer, hvordan fikse hverdag med utfordringer etc så hadde det blitt noe annet.

Dr.phil er et underholdningsprogram, ikke et seriøst program. 

Anonymkode: ae6db...b29

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 25.3.2019 den 10.35, Cuntzilla skrev:

Snikreklame og snikreklame.. 

Det kalles produktplassering, og vi har jo hatt det i Norge i mange år. Det er markert med en stor P i hjørnet av skjermen din.

I Farmen Kjendis som du trekker frem så går de rundt i produktplasserte Ulvang-klær for eksempel. Premien er en hytte som er produktplassert. En gang på Farmen var Gaute og drakk kaffe med Herman Friele og viste Friele-logoen hundre ganger, klart det også var en betalt plassering. 

Hvis du følger litt med ser du det overalt på kommersiell TV. De er ikke like drøye og direkte på det her som i USA, her setter de noen såper og stylingprodukter på alle rommene i Paradise Hotel og kan strekke seg til å ta med et klipp hvor en av deltakerne helt av seg selv sier at denne hårsprayen luktet godt, men ingen tvinger dem til å bruke det eller ber dem si noe om det. I USA ville de kjørt inn en hårstylist og hatt en Garnier-uke på hotellet hvor alle skulle lære å style hår med masse forklaring rundt hvor bra hvert produkt var, og så hadde de hatt en konkurranse om hvem som laget finest hårsveis.

Altså er reklamen i Norge mer utspekulert og smart, og noe som sikkert påvirker mange nordmenn helt ubevisst. 

På 25.3.2019 den 10.58, solmåneogstjerner skrev:

Vel, kanskje jeg blir påvirket av noen ting. Men når en blogger skriver om dette 'fantastiske nye produktet' så tar jeg et valg om at jeg ikke skal kjøpe det. Og da gjør jeg heller ikke det.  

Alle tenker dessverre ikke sånn som deg. :( 

Anonymkode: 5f3f1...17b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvor mange operasjoner hun har gjort, men halsen får de ikke gjort noe med.

Anonymkode: 29faa...de6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 25.3.2019 den 16.52, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt avsmak for programmene hans, spesielt etter at jeg merket meg hans oppsøkende virksomhet ift store amerikanske tragedier eller ift kjendisenes nervesammenbrudd. Akkurat som målet er ift få mere reklame og PR for hans arbeid. Har ikke sett en hel episode på flere år. 

Anonymkode: 7e9b2...06f

Ja, husker da Britney Spears fikk var helt på kjøret og familien kontaktet Dr. Phil for å få hjelp av ham helt privat (han var en familievenn av Spears-familien), men da gikk han ut i mediene og uttalte seg om saken. Det endte opp med at han måtte beklage og fikk refs av Oprah. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt korrekt!! 

Anonymkode: ff774...de2

AnonymBruker
Skrevet

At folk legger ut om for eksempel samlivsproblemer, utroskap, psykiske / mentale problemer eller andre ting. 

Dette er tydeligvis "underholdning" ifølge en del TV-seere...           

Anonymkode: 31641...fc5

Skrevet
59 minutter siden, The Kitten skrev:

Det har jeg også lest et sted.

Skjønner ikke at noen kjøper produktene hennes. De kan jo ikke fungere så bra siden hun er nødt til bruke botox eller hva enn hun gjør selv.

Tror faktisk at nettopp hennes trang til skjønnhetsoperasjoner også har vært kilde til konflikt mellom dem.

Er neppe så fint og flott som de vil ha oss til å tro. Noen som kjente ham som ung hevder han var en særdeles usjarmerende mobber. Hvis en googler kan en også lese hva som skjedde med denne Tors Herzog som han skulle "redde"

• Liker 1
Skrevet

Enig! Greit at Dr. Phil er underholdning, men han har da en doktorgrad og prøver å fremstå som seriøs og troverdig og en no bullshit-type. Så han ødelegger sitt eget image når han driver og hyller hudpleieprodukter opp i skyene som en annen kjøpt og betalt skuespiller med null troverdighet. Hudpleie er jo heller ikke hans fag, så han har jo ikke troverdighet på det i utgangspunktet.

Og ikke kona heller forøvrig, hun har jo så mye fillers i trynet at øynene snart forsvinner bak kinnene. Hvis produktene dine er så gode, hvorfor består ansiktet ditt av 50% sprøytemasse liksom.

Altså er reklamen i Norge mer utspekulert og smart, og noe som sikkert påvirker mange nordmenn helt ubevisst. 

Ja, det er det som er litt poenget. Eksponere folk for et brand og gi dem noen gode konnotasjoner til det, gjerne uten at de tenker over at det er reklame eller har skjønt at er påvirket. Hjernen er også lat og går ofte på autopilot, man kan ikke sitte og gruble seg frem til den mest rasjonelle avgjørelsen på hver minste ting i hverdagen. Dermed strekker du deg etter den kjente majonesen i hylla i stedet for et av de mange majones-merkene ved siden av som du ikke har hørt om før. Du gidder ikke tenke over det engang, og om du stopper opp et sekund og tenker så er det "noe" som bare sier deg at Mills må være bedre enn de andre du ikke har hørt om uansett. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...