AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Dr. Phil stod på her. Det jeg ser er at de nå har begynt med snikreklame for Robins hudpleieserie på slutten av programmene. Denne typen snikreklame finner jeg totalt usmakelig. Er dette begynnelsen på en ny reklametrend? Får vi snart samme snikreklame i Norkse programmer? Eksempel; reklame for Vendelaprodukter, Katrine Sørland produkter, Sands produkter osv på slutten av neste Farmen Kjendis? Eller snikreklame for legemidler på slutten av; Hva feiler det deg, på NRK? Jeg liker ikke denne snikreklamen. Hva med deg? Anonymkode: 48eaf...293 10
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 Helt enig! Ofte er det ikke snikreklame engang. Jeg har sett program med Dr.Phil hvor mennesker forteller om sine problemer, og plutselig klippes det over til Robin, som med sine fantastiske hudpleieprodukter skal gjøre livet lysere. Jeg har reagert mange ganger. Ikke bare det, men de driver også hemningsløs reklame for sønnen sitt firma Doctor on demand. Med den plattformen Dr.Phil har, så trengs det ikke mange kronene i PR for den familien der. Anonymkode: a43a1...202 12
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 For en uetisk gjeng! Anonymkode: 5b9d2...f31 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #5 Skrevet 25. mars 2019 Kunne vel ikke ha brydd meg mindre..... Anonymkode: ff774...de2 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #6 Skrevet 25. mars 2019 Flott, jeg er altså ikke alene om å reagere. Anonymkode: 48eaf...293 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 Sett mange klage på internasjonale forumer også. Er vel ingen som er spesielt glad i reklame og spesielt ikke når det er såpass malplassert Anonymkode: a706a...d03 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #8 Skrevet 25. mars 2019 Nå vet jeg ikke hvor stor troverdighet Dr. Phil har lenger, men da han startet å paradere kona si rundt i lokalet ved hver avslutning av programmet, var vel begynnelsen på slutten av hans gode renommé. Enda verre er det blitt nå som kone står der og fjaser om overfladiske greier og bogus hudprodukter etter at folk har sittet og brettet ut livene sine med sykdommer, overgrep, psykoser, dødfall, voldtekter etc etc. Så kommer liksom dette innslaget til slutt med at "det er viktig å føle seg vel" som et lite plaster på såret alle disse tragediene har forårsaket. Anonymkode: 660ba...008 22
solmåneogstjerner Skrevet 25. mars 2019 #9 Skrevet 25. mars 2019 Har ikke sett det. Det er selvsagt ikke bra. Men for meg virker slik reklame egentlig motsatt. Det blir så dumt at jeg ihvertfall styrer unna. Både programmene og produktene. Men det er strengere markedsføringsregler i Norge enn i USA. Har likevel sett ting jeg har reagert på her også, selv om det ikke er like ille som det du beskriver her. Men slik fordummende markedsføring fungerer altså ikke på meg. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #10 Skrevet 25. mars 2019 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: Har ikke sett det. Det er selvsagt ikke bra. Men for meg virker slik reklame egentlig motsatt. Det blir så dumt at jeg ihvertfall styrer unna. Både programmene og produktene. Men det er strengere markedsføringsregler i Norge enn i USA. Har likevel sett ting jeg har reagert på her også, selv om det ikke er like ille som det du beskriver her. Men slik fordummende markedsføring fungerer altså ikke på meg. Tror faktisk dette er noe som ikke fungerer på 99% av nordmenn generelt. Den billige, overfladiskheten har vi enda ikke adoptert fra USA, og vil forhåpentligvis aldri gjøre det. Tror ikke det ligge i den norske folkesjela. Liker jeg å tro i all min selvgodhet 😄 Anonymkode: 660ba...008 7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #11 Skrevet 25. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror faktisk dette er noe som ikke fungerer på 99% av nordmenn generelt. Den billige, overfladiskheten har vi enda ikke adoptert fra USA, og vil forhåpentligvis aldri gjøre det. Tror ikke det ligge i den norske folkesjela. Liker jeg å tro i all min selvgodhet 😄 Anonymkode: 660ba...008 Du har ikke hørt om influencere, eller lest en eneste blogg? Vi tror at vi ikke lar oss påvirke, men vi gjør nok det uansett hvor standhaftige vi prøver å innbille oss elv at vi er. TS Anonymkode: 48eaf...293 12
Cuntzilla Skrevet 25. mars 2019 #12 Skrevet 25. mars 2019 (endret) Snikreklame og snikreklame.. Det kalles produktplassering, og vi har jo hatt det i Norge i mange år. Det er markert med en stor P i hjørnet av skjermen din. I Farmen Kjendis som du trekker frem så går de rundt i produktplasserte Ulvang-klær for eksempel. Premien er en hytte som er produktplassert. En gang på Farmen var Gaute og drakk kaffe med Herman Friele og viste Friele-logoen hundre ganger, klart det også var en betalt plassering. Hvis du følger litt med ser du det overalt på kommersiell TV. De er ikke like drøye og direkte på det her som i USA, her setter de noen såper og stylingprodukter på alle rommene i Paradise Hotel og kan strekke seg til å ta med et klipp hvor en av deltakerne helt av seg selv sier at denne hårsprayen luktet godt, men ingen tvinger dem til å bruke det eller ber dem si noe om det. I USA ville de kjørt inn en hårstylist og hatt en Garnier-uke på hotellet hvor alle skulle lære å style hår med masse forklaring rundt hvor bra hvert produkt var, og så hadde de hatt en konkurranse om hvem som laget finest hårsveis. Endret 25. mars 2019 av Cuntzilla 11
solmåneogstjerner Skrevet 25. mars 2019 #13 Skrevet 25. mars 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke hørt om influencere, eller lest en eneste blogg? Vi tror at vi ikke lar oss påvirke, men vi gjør nok det uansett hvor standhaftige vi prøver å innbille oss elv at vi er. TS Anonymkode: 48eaf...293 Vel, kanskje jeg blir påvirket av noen ting. Men når en blogger skriver om dette 'fantastiske nye produktet' så tar jeg et valg om at jeg ikke skal kjøpe det. Og da gjør jeg heller ikke det. 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #14 Skrevet 25. mars 2019 Ååå, det var derfor jeg sluttet å se på de Phil! Så utrolig påtatt og lite troverdig. Hver gang jeg en skjelven gang er innom de phil så reklamerer han for et nytt familiemedlem🤢 Anonymkode: aadea...164 2
FrankDrebin Skrevet 25. mars 2019 #15 Skrevet 25. mars 2019 Vet ikke om jeg vil kalle det snikreklame når vi får det midt i trynet i slutten av hvert program. 7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #16 Skrevet 25. mars 2019 Jeg begriper ikke hvorfor noen gid å følge med på sludr som Dr. Phil. Anonymkode: 31641...fc5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #17 Skrevet 25. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg begriper ikke hvorfor noen gid å følge med på sludr som Dr. Phil. Anonymkode: 31641...fc5 Er da nok av sludder her på Kvinneguiden og du er her likevel. Anonymkode: a706a...d03
Meadow Skrevet 25. mars 2019 #18 Skrevet 25. mars 2019 4 timer siden, FrankDrebin skrev: Vet ikke om jeg vil kalle det snikreklame når vi får det midt i trynet i slutten av hvert program. Nei, det er ganske åpenlys reklame gitt! Kremer, bøker, bla bla. Robyn er så stiv i maska at hun nesten ikke klarer å smile, det er sikkert kremen som gjør det. 🙄 12
FrankDrebin Skrevet 25. mars 2019 #19 Skrevet 25. mars 2019 28 minutter siden, Meadow skrev: Nei, det er ganske åpenlys reklame gitt! Kremer, bøker, bla bla. Robyn er så stiv i maska at hun nesten ikke klarer å smile, det er sikkert kremen som gjør det. 🙄 Ja, det kan ikke være enkelt med ansiktet fullt av sparkel. Når de drar frem visa om kremer osv., da er programmet over for min del. 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #20 Skrevet 25. mars 2019 Jeg har hatt avsmak for programmene hans, spesielt etter at jeg merket meg hans oppsøkende virksomhet ift store amerikanske tragedier eller ift kjendisenes nervesammenbrudd. Akkurat som målet er ift få mere reklame og PR for hans arbeid. Har ikke sett en hel episode på flere år. Anonymkode: 7e9b2...06f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå