AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Ja! Vi var så lure at oppvaskmaskinen gikk mens vi skulle bort en liten tur. Lærte på den harde måten, da vi kom hjem til oversvømt kjøkkengulv! Venter på takstmann, men lurer på før den tid om man kan få regress i forsikringen fordi vi var borte når dette skjedde. Anonymkode: 4bc0b...1d2 1
Gjest kittkatt Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 Maskina skal ikke stå på når dere ikke er hjemme, så jeg tviler på at dere får noe på forsikring.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 Jeg tviler på regress, men avkortning kan forekomme. Det kommer nok også an på hvor lekkasjen kommer fra. Kommer den pga maskin o bruk, eller kommer den fra rør der det står vann under trykk uansett? Anonymkode: 5fafe...45e 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #4 Skrevet 27. mars 2019 På 25.3.2019 den 9.14, kittkatt skrev: Maskina skal ikke stå på når dere ikke er hjemme, så jeg tviler på at dere får noe på forsikring. Da må du nok la tvilen komme til gode Anonymkode: 4bc0b...1d2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #5 Skrevet 27. mars 2019 På 25.3.2019 den 9.12, AnonymBruker skrev: Ja! Vi var så lure at oppvaskmaskinen gikk mens vi skulle bort en liten tur. Lærte på den harde måten, da vi kom hjem til oversvømt kjøkkengulv! Venter på takstmann, men lurer på før den tid om man kan få regress i forsikringen fordi vi var borte når dette skjedde. Anonymkode: 4bc0b...1d2 Hva betyr regress? Jo, at forsikringsselskapet betaler ut til tredje part som har fått skade, for så å kreve deg for penger. Har du skadet naboens bolig her? Å dra bort når vaskemaskinen går, er ikke anbefalt av noen. Hva som skjer er avhengig av hvilken type dekning du har i din forsikting. Les papirene dine grundig før du mener vi andre skal gjette hva som står i din forsikringsavtale. Anonymkode: 9d4a8...cbd 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #6 Skrevet 27. mars 2019 Man forlater IKKE huset med vaskemaskin, tørketrommel eller oppvaskmaskin i bruk. Ikke engang mens man sover! Her håper jeg nesten at dere ikke får en krone igjen på forsikringen, men at dere må betale for HELE skaden av egen lomme! I tillegg håper jeg dere forteller det til alle dere kjenner, slik at det kanskje virker preventivt på andre. Når skal folk lære egentlig??? Anonymkode: 830f8...b6b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå