AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #21 Del Skrevet 25. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel relativt hva folk synes er pent. Personlig vil jeg heller være slank, enn å ha masse definerte muskler. Jeg synes ikke det er pent. Anonymkode: f7238...6b4 Jo, du kan si at noen hadde syntes det var pent om du opererte bort nesen og hadde hull i ansiktet istedet, men de fleste ville nok ikke kalt det pent... På samme måte er det ikke pent med armer som er så tynne at det ser ut som du kommer fra et land preget av sult og underernæring. Hvilke vekt det ser slik ut på, kommer selvsagt an på hvor høy man er osv. Om TS spiser 1300 kcal om dagen nå, så vil det å veie 45kg i aller høyeste grad få henne til å se ut som et underernært beinrangel, for det betyr at hun må spise enda mindre. Og ved så lavt inntak av kalorier vil hun sannsynligvis utviklet vitmainmangler også, for hun får ikke seg nok mat til å dekke næringsbehovet sitt Anonymkode: 8f4d1...0ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #22 Del Skrevet 25. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel relativt hva folk synes er pent. Personlig vil jeg heller være slank, enn å ha masse definerte muskler. Jeg synes ikke det er pent. Anonymkode: f7238...6b4 Enig med deg. Jeg syns det er pent å være tynn, tynne armer og ben og flat mage. Synlige muskler er ikke pent. Anonymkode: 4c38a...3f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #23 Del Skrevet 25. mars 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, du kan si at noen hadde syntes det var pent om du opererte bort nesen og hadde hull i ansiktet istedet, men de fleste ville nok ikke kalt det pent... På samme måte er det ikke pent med armer som er så tynne at det ser ut som du kommer fra et land preget av sult og underernæring. Hvilke vekt det ser slik ut på, kommer selvsagt an på hvor høy man er osv. Om TS spiser 1300 kcal om dagen nå, så vil det å veie 45kg i aller høyeste grad få henne til å se ut som et underernært beinrangel, for det betyr at hun må spise enda mindre. Og ved så lavt inntak av kalorier vil hun sannsynligvis utviklet vitmainmangler også, for hun får ikke seg nok mat til å dekke næringsbehovet sitt Anonymkode: 8f4d1...0ea Jeg ligger på rundt 1200-1300 kalorier per dag. Har ikke noen vitaminmangler. Anonymkode: 70a73...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #24 Del Skrevet 25. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel relativt hva folk synes er pent. Personlig vil jeg heller være slank, enn å ha masse definerte muskler. Jeg synes ikke det er pent. Anonymkode: f7238...6b4 Man må for øvrig ikke ha "masse definerte muskler" for at styrketrening skal gi innsving i midjen og litt større armer som ser friskere (og føler friskere) ut Du vil alltid ha noe "fettklumper" rundtom på kroppen om du ikke trener i det hele tatt, selv om du er tynn. Kanskje man slipper litt unna med det når man er yngre, for man har ikke fått tid til å bygge opp fett i kroppen som kommer av inaktivhet. Med etter noen år med lite mat og ingen trening, så vil fettet begynne syne på kroppen. Som for eksempel magefett og ekstra fett på hoftene. Man risikerer også selvsagt helseproblemer som gastroparese og alvorlige konsekvenser av for lite protein, fett, samt vitaminmangler Her er et eksempel på forskjell mellom løping og styrketrening. Som du ser er kroppen med rundt på det første bildet, mens kroppen på bildet til høyre ser mer definert ut og har bedre proposjoner. Vekten er mer eller mindre den samme, men kroppen til høyre ser mye bedre ut. Den ser også friskere ut Anonymkode: 8f4d1...0ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #25 Del Skrevet 25. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg. Jeg syns det er pent å være tynn, tynne armer og ben og flat mage. Synlige muskler er ikke pent. Anonymkode: 4c38a...3f5 Slapp helt av. Det skal litt til å få synlig muskler enn noen timers styrketrening i mnd 😉 Hun er feks trener masse styrke; Anonymkode: eaa10...068 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #26 Del Skrevet 25. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ligger på rundt 1200-1300 kalorier per dag. Har ikke noen vitaminmangler. Anonymkode: 70a73...51a Om du leser innlegget mitt en gang til, så ser du at det har ingenting med det jeg skrev å gjøre Anonymkode: 8f4d1...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #27 Del Skrevet 25. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du leser innlegget mitt en gang til, så ser du at det har ingenting med det jeg skrev å gjøre Anonymkode: 8f4d1...0ea Ok,unnskyld. Anonymkode: 70a73...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #28 Del Skrevet 25. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om du leser innlegget mitt en gang til, så ser du at det har ingenting med det jeg skrev å gjøre Anonymkode: 8f4d1...0ea Tror hun bare få med at det var 1200-1300 kcal om dagen, og ikke kun 1300.. TS virker veldig ung, og kanskje litt i grenseland mtp hva som er innafor å diskutere her inne. Ts: jeg er selv veldig lav, og ser ikke idealvekten din på 45kg som det store problemet. Er selv 1.60 høy og veier ca 49kg. Denne vekten holder jeg dog med omlag 1800kcal om dagen ca. MEN, ut i fra alt det andre du skriver så virker du til å ha et litt for anstrengt forhold til kropp og mat. Stemmer dette? Har du slitt med spiseforstyrrelser tidligere? Er du i dialog med lege? Jeg må være så ærlig å si at du ikke virker helt frisk, og jeg håper du har noen rundt deg. Anonymkode: eaa10...068 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #29 Del Skrevet 25. mars 2019 Just now, AnonymBruker said: Ok,unnskyld. Anonymkode: 70a73...51a Det var bare litt irriterende at jeg skriver at TS må spise enda mindre enn 1300 om du vil gå ned 5 kg i vekt, så kommer du og sier at du spiser 1300 og ikke har mangler. Jeg skrev jo at ts må ned i kalorier om hun må ned i vekt, altså må spise enda mindre. Og da vil hun utvikle helseproblemer. Det er altså en annen situasjon enn din der du spiser 1300. 1300 kcal i årevis er for øvrig noe risikosport. Anonymkode: 8f4d1...0ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #30 Del Skrevet 25. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Neinei. Du strammer ikke opp ved å gå ned. Da må du trene styrke! Vekt er ikke det viktigste her i livet. Hva er viktigst for deg når du er gammel? Å tenke tilbake på et fint liv, eller å tenke tilbake på at du var flink til å slanke deg? Anonymkode: d272d...889 Jeg har samme problem. Føler meg best ved å veie lite. Jeg legger på meg på feil steder på kroppen, og det plager meg. Men så er jeg så glad i god mat og søtsaker... en evig konflikt altså... Skulle ønske jeg kunne gi blanke i det, og slappe av med vekta mi. Men ærlig talt så plager det meg. Kan gå ned hvis jeg spiser mindre. Det er jo enkel matematikk da! Du må forbrenne mer enn matinntaket. Og ikke spise mye på kvelden, det legger vi på oss mest av. Åhh, men det er jo så godt med noe godt på kvelden😭 Anonymkode: 7a991...f71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #31 Del Skrevet 25. mars 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slapp helt av. Det skal litt til å få synlig muskler enn noen timers styrketrening i mnd 😉 Hun er feks trener masse styrke; Anonymkode: eaa10...068 Åh, hun har sikkert silikon og er spraytanet over hele kroppen. Fillers og hele pakka. Ikke rart ungjenter blir syke med sånne forbilder☹️ Ingen ser sånn ut naturlig☹️ Anonymkode: 7a991...f71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #32 Del Skrevet 25. mars 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var bare litt irriterende at jeg skriver at TS må spise enda mindre enn 1300 om du vil gå ned 5 kg i vekt, så kommer du og sier at du spiser 1300 og ikke har mangler. Jeg skrev jo at ts må ned i kalorier om hun må ned i vekt, altså må spise enda mindre. Og da vil hun utvikle helseproblemer. Det er altså en annen situasjon enn din der du spiser 1300. 1300 kcal i årevis er for øvrig noe risikosport. Anonymkode: 8f4d1...0ea Jeg er TS. Anonymkode: 70a73...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #33 Del Skrevet 25. mars 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror hun bare få med at det var 1200-1300 kcal om dagen, og ikke kun 1300.. TS virker veldig ung, og kanskje litt i grenseland mtp hva som er innafor å diskutere her inne. Ts: jeg er selv veldig lav, og ser ikke idealvekten din på 45kg som det store problemet. Er selv 1.60 høy og veier ca 49kg. Denne vekten holder jeg dog med omlag 1800kcal om dagen ca. MEN, ut i fra alt det andre du skriver så virker du til å ha et litt for anstrengt forhold til kropp og mat. Stemmer dette? Har du slitt med spiseforstyrrelser tidligere? Er du i dialog med lege? Jeg må være så ærlig å si at du ikke virker helt frisk, og jeg håper du har noen rundt deg. Anonymkode: eaa10...068 Jeg fyller 33 år i år, så er ikke så ung lenger. Anonymkode: 70a73...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. mars 2019 #34 Del Skrevet 25. mars 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du går ned til 45 kg er du bare 0,2% unna undervektig på bmi skalaen. Da skal det ikke mer enn en runde omgangssyke til før du bikker under skalaen for det som er ansett som sunn vekt. Anonymkode: 7f874...6b7 Det er fordi jo lavere man er, jo "snillere" er BMI. Jeg er 174 cm og 64 kg, dvs samme høyde/vekt-forhold som en person på 155 cm og 45 kg, men har BMI på 21 eller noe. Det er jo ikke noe verre å være 155/45 kg enn å være 174/64 kg, 45 kg høres lite ut, men det er jo akkurat det samme i forhold til høyde. Til TS: Dersom det er vanskelig å gå ned, handler det nok om at kroppen din har funnet en ny trivselsvekt. Du er jo fortsatt normalvektig, så ser ikke noe poeng i å gå ned dersom det er så vanskelig som du beskriver. Å leve på 1300 kcal om dagen (som noen nevner) er IKKE å anbefale. Endret 25. mars 2019 av Anonymus Notarius Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #35 Del Skrevet 25. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg fyller 33 år i år, så er ikke så ung lenger. Anonymkode: 70a73...51a Har ikke hatt spiseforstyrrelse før. Men har nok et anstrengt forhold til egen kropp. Anonymkode: 70a73...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #36 Del Skrevet 25. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har samme problem. Føler meg best ved å veie lite. Jeg legger på meg på feil steder på kroppen, og det plager meg. Men så er jeg så glad i god mat og søtsaker... en evig konflikt altså... Skulle ønske jeg kunne gi blanke i det, og slappe av med vekta mi. Men ærlig talt så plager det meg. Kan gå ned hvis jeg spiser mindre. Det er jo enkel matematikk da! Du må forbrenne mer enn matinntaket. Og ikke spise mye på kvelden, det legger vi på oss mest av. Åhh, men det er jo så godt med noe godt på kvelden😭 Anonymkode: 7a991...f71 Om du trener styrke kan du legge på deg muskler og vekt uten at du "får fett på feil steder". Da kan du se bra ut på en høyere vekt, selv om det er bare 5kg mer. Du slipper også unna med å spise litt mer søtt om du har muskler, for musklene bruker sukker og proteiner til å holde seg store/ bygge seg opp. Løsningen på å ville spise dårlig og fortsatt se ok eller bra ut, er å trene styrke regelmessig. Har en kompis som begynte trene styrke bare fordi han var glad i junk og ønsket spise det uten å bli bleikfeit 😅 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er TS. Anonymkode: 70a73...51a Ja, det blir det samme. Jeg skrev at dersom du skal ned 5 kg uten å trene, så må du spise enda mindre, noe som mer eller mindre garanterer at du utvikler helseproblemer om du holder det over tid. Så om du tenker at det er en god ide å risikere måtte bli delvis ufør grunnet senskader fra for lite mat, så er det jo bare kjøre på. Du kan risikere at fremtidsplaner som god jobb eller utdanning må legges på hylla, men om du tenker at du vil magisk føle deg bedre med 5 kg mindre, så kjør på. Vet ikke hvor lykkelig du vil bli når hele livet ditt blir ødelagt grunnet helseproblemer. Jeg har selv hatt helseplager, så jeg vet hvor idiotisk det er å utvikle det når det kan forhindres. Men men, helseplagene i seg selv vil bli straff nok for den skjødesløsheten du utviser her. Selv om du tar et idiotisk valg her, så vet jeg at du vil straffes på sikt når du blir syk. Anonymkode: 8f4d1...0ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #37 Del Skrevet 25. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Problemet er ikke at jeg sier beinrangel, problemet er at du er usikker på egen kropp. Jeg har aldri hatt problemer med uttrykk som beinrangel selv når jeg var sykelig tynn. Fordi at selv om jeg var fysisk syk og syntes jeg så ut som et beinrangel, så stresset det meg ikke og jeg aksepterte at det var sånn jeg så ut da. Jeg ønsket å trene og få en finere kropp på sikt, men visste at så lenge jeg hadde denne fysiske sykdommen måtte jeg ta det med ro og ta tiden til hjelp. At du blir såret over uttrykk som beinrangel sier mer om deg og din usikkerhet, enn at uttrykket er sårende. Anonymkode: 8f4d1...0ea Så om jeg kaller deg smellfeit fordi du har en BMI som er i det høyere skiktet av normal så hadde du ikke blitt såret? Ja, jeg har vært usikker på min egen kropp fordi jeg alltid har vært tynn hele livet. Nå er jeg endelig på normalvekt, og er stolt av det, og så kommer sånne som deg og kaller meg beinrangel. Lurer på om du hadde turt å si det til meg ansikt til ansikt. Anonymkode: 6e882...ab6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #38 Del Skrevet 25. mars 2019 43 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Det er fordi jo lavere man er, jo "snillere" er BMI. Jeg er 174 cm og 64 kg, dvs samme høyde/vekt-forhold som en person på 155 cm og 45 kg, men har BMI på 21 eller noe. Det er jo ikke noe verre å være 155/45 kg enn å være 174/64 kg, 45 kg høres lite ut, men det er jo akkurat det samme i forhold til høyde. Ja, dette stemmer. De har jo prøvd seg på en ny BMI formel som ikke favoriserer lave mennesker. http://people.maths.ox.ac.uk/trefethen/bmi_calc.html Anonymkode: 59a7b...a34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #39 Del Skrevet 26. mars 2019 Jeg ville heller økt aktivitetsnivået for å stramme opp kroppen litt. Vekt betyr egentlig veldig lite Anonymkode: 35282...0a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #40 Del Skrevet 26. mars 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville heller økt aktivitetsnivået for å stramme opp kroppen litt. Vekt betyr egentlig veldig lite Anonymkode: 35282...0a5 Ja, skal prøve å bli litt mer aktiv. Hjelper på at det går mot vår og sommer 😊 Anonymkode: 70a73...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå