AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Del Skrevet 25. mars 2019 Jeg er kun 155 cm, og jeg trives best på rundt 45/46 kg. Har lagt på meg 8 kg de siste årene og sliter med gå ned igjen. Føler at kiloene sitter bom fast. Spiser lite og sunt. Mye grønnsaker, protein, knekkebrød. Drikker ikke kaloriene mine. Og spiser heller ikke junkfood/sukker. Prøver å ligge i underskudd hver dag, men de siste fire ukene har ikke vekta rikket seg. Spiser litt frukt nesten hver kveld. Det kan være en mango, litt honningmelon eller noen klementiner. Det er kosen min. Samt en eske ifa. Bør jeg kutte frukten og Ifa esken. Ifølge de nye kg reglene ligger jeg nok under hva kg mener er riktig i forhold til kaloriinntak, men jeg er liten og forbrenner nok ikke så mye. Ifølge bmr så ligger jeg på 1350 kalorier hvis jeg er stillesittende/inaktiv. Anonymkode: 70a73...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #2 Del Skrevet 25. mars 2019 Jeg har ca samme høyde/ vekt som deg og det som hjalp meg var å øke aktivitet (gå tur og zumba) og bruke MyFitnessPal til å spise 1000-1200 kcal om dagen. Anonymkode: 9f606...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #3 Del Skrevet 25. mars 2019 Jeg synes 45 er lite. Jeg er 154, og da jeg veide 48 kg var jeg veldig tynn (folk kommenterte det). Jeg synes 50 kg høres perfekt ut, skjønner ikke hvorfor du vil gå mer ned når du har lav bmi. Hvis du vil bli sunnere kan du selvfølgelig det, men ikke gjør det for vekten sin del. Anonymkode: 7f874...6b7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #4 Del Skrevet 25. mars 2019 Hvis du går ned til 45 kg er du bare 0,2% unna undervektig på bmi skalaen. Da skal det ikke mer enn en runde omgangssyke til før du bikker under skalaen for det som er ansett som sunn vekt. Anonymkode: 7f874...6b7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #5 Del Skrevet 25. mars 2019 Er det virkelig verdt det? Med alderen er det normalt å veie litt mer. Så da har du tre valg. Jobbe knallhardt og alltid passe på hva du spiser. Være en evig slanker som i årevis vil drømme om å veie "litt mindre". Eller senke skuldra litt, tenke at vekten er fin nok den, og at et kost-nytte perspektiv er det virkelig ikke verdt det å ofre så mye for å veie litt mindre. Anonymkode: 109e8...035 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #6 Del Skrevet 25. mars 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ca samme høyde/ vekt som deg og det som hjalp meg var å øke aktivitet (gå tur og zumba) og bruke MyFitnessPal til å spise 1000-1200 kcal om dagen. Anonymkode: 9f606...145 Takk, skal prøve å øke aktivitetsnivået mitt litt. Anonymkode: 70a73...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #7 Del Skrevet 25. mars 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes 45 er lite. Jeg er 154, og da jeg veide 48 kg var jeg veldig tynn (folk kommenterte det). Jeg synes 50 kg høres perfekt ut, skjønner ikke hvorfor du vil gå mer ned når du har lav bmi. Hvis du vil bli sunnere kan du selvfølgelig det, men ikke gjør det for vekten sin del. Anonymkode: 7f874...6b7 Har nok et litt skrudd syn på egen vekt, men tror jeg vil få det bedre med meg selv med å gå ned noen kilo/stramme opp. Anonymkode: 70a73...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #8 Del Skrevet 25. mars 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig verdt det? Med alderen er det normalt å veie litt mer. Så da har du tre valg. Jobbe knallhardt og alltid passe på hva du spiser. Være en evig slanker som i årevis vil drømme om å veie "litt mindre". Eller senke skuldra litt, tenke at vekten er fin nok den, og at et kost-nytte perspektiv er det virkelig ikke verdt det å ofre så mye for å veie litt mindre. Anonymkode: 109e8...035 Tenker at det er verdt det. Får heller være flink til å holde meg på 45/46 hvis jeg kommer meg ned dit igjen. Anonymkode: 70a73...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #9 Del Skrevet 25. mars 2019 Når du allerede gjør alt riktig, og ikke går ned i vekt, så høres det ut som om 50 kg er mer opprettholdbart for deg enn å gå ned i vekt. Jeg ville heller vurdert å bli der du er og ha fokus på å ikke gå ytterligere opp i vekt. Anonymkode: 59a7b...a34 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #10 Del Skrevet 25. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når du allerede gjør alt riktig, og ikke går ned i vekt, så høres det ut som om 50 kg er mer opprettholdbart for deg enn å gå ned i vekt. Jeg ville heller vurdert å bli der du er og ha fokus på å ikke gå ytterligere opp i vekt. Anonymkode: 59a7b...a34 Vekta viste 49 kg for en måned siden så er mulig å komme litt mer ned i vekt. Men,ja kroppen min vil nok ligger på rundt 50-52 kg. Anonymkode: 70a73...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #11 Del Skrevet 25. mars 2019 Jeg syns du burde drite i hva vekta sier, så lenge du jobber med hva du ønsker å endre og at du er fornøyd. Anonymkode: 399ef...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #12 Del Skrevet 25. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns du burde drite i hva vekta sier, så lenge du jobber med hva du ønsker å endre og at du er fornøyd. Anonymkode: 399ef...a5b Ja, sant det. Ønsker jo å kutte ned på frukt. Anonymkode: 70a73...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #13 Del Skrevet 25. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har nok et litt skrudd syn på egen vekt, men tror jeg vil få det bedre med meg selv med å gå ned noen kilo/stramme opp. Anonymkode: 70a73...51a Neinei. Du strammer ikke opp ved å gå ned. Da må du trene styrke! Vekt er ikke det viktigste her i livet. Hva er viktigst for deg når du er gammel? Å tenke tilbake på et fint liv, eller å tenke tilbake på at du var flink til å slanke deg? Anonymkode: d272d...889 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #14 Del Skrevet 25. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, sant det. Ønsker jo å kutte ned på frukt. Anonymkode: 70a73...51a Man trenger 5 om dagen av frukt og grønt. 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har nok et litt skrudd syn på egen vekt, men tror jeg vil få det bedre med meg selv med å gå ned noen kilo/stramme opp. Anonymkode: 70a73...51a Forsøk heller å jobb med ditt eget selvbilde. Vekten du har i dag er sunn og normal. Anonymkode: 7f874...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #15 Del Skrevet 25. mars 2019 Trener du styrke? Om du vil ha en kropp som ser bedre ut, så må du trene styrke. Å bli tynnere vil sannsynligvis få deg til å se styggere ut, fordi armer og bein vil bli spinkle. Bygger du muskler vil du heller ikke gå lenger ned, for muskler veier mer enn fett. Men du vil se signifikant bedre ut på 52kg med muskler, enn 45kg som beinrangel. Jeg har selv vært begge deler (fysisk sykdom, så friskere og styrketrening) Anonymkode: 8f4d1...0ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #16 Del Skrevet 25. mars 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trener du styrke? Om du vil ha en kropp som ser bedre ut, så må du trene styrke. Å bli tynnere vil sannsynligvis få deg til å se styggere ut, fordi armer og bein vil bli spinkle. Bygger du muskler vil du heller ikke gå lenger ned, for muskler veier mer enn fett. Men du vil se signifikant bedre ut på 52kg med muskler, enn 45kg som beinrangel. Jeg har selv vært begge deler (fysisk sykdom, så friskere og styrketrening) Anonymkode: 8f4d1...0ea Skulle ønske folk sluttet å bruke slike uttrykk. Det er sårende. Jeg er 155 cm, og veier 45 kg. Er normalvektig, spiser det jeg vil, og ser ikke avmagret ut. Anonymkode: 6e882...ab6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #17 Del Skrevet 25. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle ønske folk sluttet å bruke slike uttrykk. Det er sårende. Jeg er 155 cm, og veier 45 kg. Er normalvektig, spiser det jeg vil, og ser ikke avmagret ut. Anonymkode: 6e882...ab6 Enig. Jeg vil ikke ha muskler. Vil bare ha bort litt fett rundt magen og på lår. Anonymkode: 70a73...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #18 Del Skrevet 25. mars 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neinei. Du strammer ikke opp ved å gå ned. Da må du trene styrke! Vekt er ikke det viktigste her i livet. Hva er viktigst for deg når du er gammel? Å tenke tilbake på et fint liv, eller å tenke tilbake på at du var flink til å slanke deg? Anonymkode: d272d...889 Ønsker å tenke tilbake på at jeg var fornøyd i mitt eget skinn. Jeg liker ikke søtsaker og fet mat så føler ikke jeg går glipp av noe med å gi avkall på det. Anonymkode: 70a73...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #19 Del Skrevet 25. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Skulle ønske folk sluttet å bruke slike uttrykk. Det er sårende. Jeg er 155 cm, og veier 45 kg. Er normalvektig, spiser det jeg vil, og ser ikke avmagret ut. Anonymkode: 6e882...ab6 Problemet er ikke at jeg sier beinrangel, problemet er at du er usikker på egen kropp. Jeg har aldri hatt problemer med uttrykk som beinrangel selv når jeg var sykelig tynn. Fordi at selv om jeg var fysisk syk og syntes jeg så ut som et beinrangel, så stresset det meg ikke og jeg aksepterte at det var sånn jeg så ut da. Jeg ønsket å trene og få en finere kropp på sikt, men visste at så lenge jeg hadde denne fysiske sykdommen måtte jeg ta det med ro og ta tiden til hjelp. At du blir såret over uttrykk som beinrangel sier mer om deg og din usikkerhet, enn at uttrykket er sårende. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Enig. Jeg vil ikke ha muskler. Vil bare ha bort litt fett rundt magen og på lår. Anonymkode: 70a73...51a Eneste måten å oppnå det på er styrketrening eller løping/ jogging. Man ser mye strammere og bedre ut med styrketrening, da. Man får mer innsving i midjen, og en finere definert kropp, selv om man kun trener litt. Det eneste man oppnår med en slapp livsstil uten trening er blass hud, slapp kropp og tynne stilker av bein og armer som stikker ut av kroppen. Anonymkode: 8f4d1...0ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #20 Del Skrevet 25. mars 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trener du styrke? Om du vil ha en kropp som ser bedre ut, så må du trene styrke. Å bli tynnere vil sannsynligvis få deg til å se styggere ut, fordi armer og bein vil bli spinkle. Bygger du muskler vil du heller ikke gå lenger ned, for muskler veier mer enn fett. Men du vil se signifikant bedre ut på 52kg med muskler, enn 45kg som beinrangel. Jeg har selv vært begge deler (fysisk sykdom, så friskere og styrketrening) Anonymkode: 8f4d1...0ea Det er vel relativt hva folk synes er pent. Personlig vil jeg heller være slank, enn å ha masse definerte muskler. Jeg synes ikke det er pent. Anonymkode: f7238...6b4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå