Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Hører og leser ofte om om folk som tenker om en de er litt interessert i: "han/hun som er så kjekk/pen kan jeg bare glemme, for han/hun vil umulig ha meg som ikke er på langt nær så pen"

Og jeg har aldri forstått det der.

for det første: hva man synes er pent hos et annet menneske er individuelt.

Og det er jo ikke utseende som teller mest.

La oss si jeg er en jente som blir regnet for å være svært pen og flott og se på, jeg vil ikke av den grunn nødvendigvis falle for han som blir regnet for å være ualminnelig flott å se på, og går under "han kan få hvem han vil". For det jeg finner attraktivt kan det være jeg finner hos en som ikke blir regnet for å være spesielt flott.

Og la oss si jeg er en jente som ikke blir regnet for å være spesielt pen, heller litt mindre pen. Kanskje jeg faller for han som "alle synes er så kjekk" jeg ville ikke tenkt at jeg hadde mindre sjanse for å få han enn en som ikke var fult så flott å se på. For selv om man ser veldig godt ut selv, betyr ikke det at man er mer opptatt av utseende på en eventuell partner enn om man er mindre pen. Og kanskje denne "flotte" fant de kvalitetene han lette etter hos meg, og ikke hos hun som er "ti ganger så flott som meg"

Det ble kanskje litt rotete forklart, men håper dere forsto hva jeg ivlle fram til.

Andre som har synspunkter om dette?

Og nå tenker jeg på forelskelse og forhold. Ikke bare en ennatts eller sex greie, for da kan et flott utseende være det som betyr mest.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har noen tanker om det!

De gutta som kan få hvem de vil, er ofte i mine øyne ikke akkurat smellvakre, men gjerne litt spesielle, men stappfulle av sjarm, humor og glimt i øyet, og de blir gjerne ikke sammen med den gråeste musa, i betydningen kjedelig, selv om hun kan være så klassisk pen som bare det. Altså; klassisk skjønnhet trenger def ikke være synonymt med populær, hvis du skjønner hva jeg hva mener!

Skrevet

for det første: hva man synes er pent hos et annet menneske er individuelt.

Og det er jo ikke utseende  som teller mest.

Ja, det er individuelle forskjeller, men det er også forskjeller mellom kjønnene. Den viktigste faktoren menn tiltrekkes av er utseende, og den viktigste faktoren kvinner tiltrekkes av er personlighet.

Skrevet

Tror nok jeg vil si meg enig med Valentino her, men alder kan også ha stor betydning tror jeg. En 16-20åring vil gjerne gå mer etter utseende enn en 35åring.

Uansett så er det gjerne 1000ting som spiller inn og jeg vil ikke si at det å gå litt etter utseende er noen negativ greie.

Første inntrykket spiller stor rolle og så lenge utseende er en bonus så sier jeg bare hipphurra! :P

(dessuten blir man gjerne ikke forelska i en person man selv ikke synes er pen/søt/kjekk -andre får jo si hva de vil!!!)

Skrevet

Jeg synes ofte at de to partene i et forhold likner på hverandre, jeg. Kanskje man (ubevisst) faller for sitt eget "speilbilde"?

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg synes ofte at de to partene i et forhold likner på hverandre' date=' jeg. Kanskje man (ubevisst) faller for sitt eget "speilbilde"?[/quote']

Det tror jeg også. F.eks:

Sissel Kyrkjebø og Eddie Skoller.

Haakon og Mette Marit.

Gjest the imp
Skrevet

Tror jeg kunne skrevet en hel avhandling om temaet, men kort sagt kan sånne ting bunne ut i:

- typen jenter/gutter personen omgir seg med. Omgir personen seg med personer du også oppfatter som pene/vakre/kjekke/vellykede er det ikke lett å vite om dette er det han ser etter i en kjæreste også eller om de bare er venner/bekjente

- Hva uttrykker personen at h*n vil ha? Enkelte av mine guttevenner maser om at de vil ha jenter som er noe å ta i, beinrangler er stygt osv. Hvilke kjendiser er det de sikler etter? Jo, de syltynne med modellutseende, og hvem er det de sikler etter ute på byen? Jo, de tynne/slanke/vakre/vellykkede. Jentebekjentskaper sier at utseende ikke betyr noe, men kan komme med slemme bemerkninger om utseende til gutter, lar seg kun sjekke opp av kjekke gutter. Bare for å ha gjort det helt klart, dette er da "ekstremtilfellene" om du kan kalle dem det. De som utmerker seg sterkest og dermed kan brukes som eksempler på hva som kan forvirre folk.

- Mange har dårlig selvtillit/urealistisk oppfatning av sitt eget utseende og sin personlighet. Mange er så nedkjørte at de tror at både utseendet deres og personligheten deres er så utrolig lite tiltalende at de aldri noensinne vil kunne få en kjæreste. Hvordan kan noen elske meg? Hvordan kan noen synes jeg er flott når jeg ikke synes det selv?

Gjest gjest1
Skrevet

Og noen går faktisk nesten etter bare utseendet. Jeg har en venninne som nå er 46... og fremdeles er det særdeles viktig for henne at vi venninnene forteller henne at kjæresten hennes er kjekk. Gjør vi ikke det, er jeg redd hun kaster ham ut. Makan..

Jeg har nok ofte tenkt med meg selv at jeg ikke er pen nok for den eller den, men jeg vet ikke. Jeg har faktisk hatt noe beilere som har vært smellvakre - og ikke bare i mine øyne. Men det er klart; min egen usikkerhet og sjenanse ødela jo disse eventuelle forholdene før de ble noe da.... :ler:

Han jeg var gift med var nok ikke smellvakker, men hadde glimt i øyet og selvtillit så det holdt når det kom til jenter, og da han ville ha MEG dånte jeg nesten... :wink:

Skrevet
Og noen går faktisk nesten etter bare utseendet. Jeg har en venninne som nå er 46... og fremdeles er det særdeles viktig for henne at vi venninnene forteller henne at kjæresten hennes er kjekk. Gjør vi ikke det, er jeg redd hun kaster ham ut. Makan..

:o

Skrevet

Leste engang for lenge siden at vi faktisk ubevisst finner en som "ligner" oss selv.

Da er det gjerne sånne ting som, samme hodefasong, øyne osv.

Og jeg og typen har f.eks relativt like lepper og er nøyaktig like høye :-)

Men om det er noe i det aner jeg ikke.

Gjest gjest1
Skrevet
Leste engang for lenge siden at vi faktisk ubevisst finner en som "ligner" oss selv.

Da er det gjerne sånne ting som, samme hodefasong, øyne osv.  

Og jeg og typen har f.eks relativt like lepper og er nøyaktig like høye :-)

Men om det er noe i det aner jeg ikke.

Tror det ligger noe i dette jeg også, her har begge dreads og begge har den typiske kortermet utenpå langermet genser-stilen

jeg blir jo redd for å kjøpe likt tøy som han når jeg er ute og handler :oops:

Begge har også svære blå øyne, men han kan jo se intens og gal ut til tider :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har aldri funnet noen som ligner meg selv - de har ikke lignet hverandre heller....

Nå vil jeg ha en som ligner på Dennis Storhøi... og han ligner heller ikke på verken meg eller noen av mine tidligere menn/elskre

Gjest luckyme
Skrevet

Litt intressant dette med å velge type.. Man kan ha en viss idè hvilken type man lett forelsker seg i, som f.eks høy,mørk, bredsuldret, med intense øyne... :wow: og så ender man opp med en blond, lav, med blå øyne.. :wink: I mitt tilfelle har jeg hatt en evne å finne de kjekke, men ustabile,og som har draget på damer(utroskap) og det hele har endt med flere hjertesorger! Jeg var tilslutt drittlei mannfolk, var anti-mannfolk :evil: så dukket min drømmeprins opp fra intet.. :hjerter: jeg kjente han litt fra før, men tenkte aldri på ham som ett kjæreste objekt, vi er totalt ulike hverandre.. men det oppsto en kjemi, og vi tror skjebnen førte oss sammen :eeeh: min venninne sier vi ser ut som skjønnheten og udyret :hoho: men jeg har aldri hatt det bedre i ett forhold. kjemien er helt perfekt, og jeg er like forelsket etter 9 mnd( ganske nytt da) Jeg har vært igjennom ett langt samboerskap tidligere, og vet baksiden ved ett dårlig forhold.. Nå er jeg bare sjeleglad jeg har funnet en å ha det så utrolig bra med, på alle punkter.. 8) Jeg selv er 30 år, men tror at tidlig i 20-årene er det viktig med utseendet, og man bryr seg hva andre sier, men etterhvert som man blir eldre ser vi hvor viktig det er å være venner, ha kjemi, og utseendet er ikke lenger så viktig, selvsagt må det være noe med den personen du treffer som man tenner på, men alt i alt tror jeg man har ett lykkeligere liv med noen man er på bølgelengde med.. og vedr å tiltrekkes andre som har likhetstrekk med sitt eget utsendet, har jeg aldri falt for noen som likner på meg.... tilslutt... Deilig med vår, og snart sommer :danse:

Gjest Anonymous
Skrevet

Nydelig innlegg luckyme! Jeg er helt enig, og har samme erfaring som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...