AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Og som sammenligner dem med et ekte barn; hvorfor? Jeg ser meg litt lei på feks hunde/katteeiere som insisterer på at deres lille susseklomp er akkurat like krevende som barnet mitt er. At det faktisk kan sammenlignes med å ha en baby. Nei, det kan ikke det! Har du båret dette dyret inni deg i nesten 10 mnd og født det ut? Har du ammet hunden din ørten ganger om natten? Er nipplene dine såre av det? Bæsjer dyret ditt i bleie? Må du ha barnehageplass? Hva var hunden din sitt første ord? Og nesten like ille er det med folk som kanskje ikke mener dette dønn seriøst,men som kaller seg for "mamsen" eller påstår at når de får barn en gang så blir dyr og baby søsken. Nei, det blir de ikke. (Og jepp, jeg har dyr som jeg elsker) Anonymkode: b0b05...558 18
Gjest moreno Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 Stått opp på feil bein i dag? Hvorfor irritere seg sånn over bagateller? 😎
SoWhat? Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 Reagerer på det jeg også. En kan ikke sammenlikne dyr og mennesker. Det blir feil. Men du blir veldig glad i dyra dine. Det blir du. Men et menneskebarn er noe helt annet. 9
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. mars 2019 #4 Skrevet 25. mars 2019 Vel, folk kaller og adopterte barn for barnet sitt, og de har de ikke heller født
Million Skrevet 25. mars 2019 #5 Skrevet 25. mars 2019 Jeg har både hund og barn, og de to kan ikke sammenlignes. Ja, jeg vil bli lei meg den dagen hunden er mett av dage og må avlives, vil nok gråte en skvett der og da, men jeg kommer ikke til å grine for alltid og livet vil ikke bli ødelagt. Det ville det blitt om jeg mistet (gud forby) barnet mitt. Da ville livet mistet all mening og sorgen vært uendelig og ubotelig. Har aldri skjønt meg på de som sammenligner disse to og kaller kjæledyra sine for barna sine. 14
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #6 Skrevet 25. mars 2019 Må vel finnes viktigere ting i livet å irritere seg over enn akkurat dette. Anonymkode: c47b6...c05 17
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 Just now, Catalina Culès said: Vel, folk kaller og adopterte barn for barnet sitt, og de har de ikke heller født Ikke det samme! De får barnetrygd for dem, de kan snakke og er, du vet, mennesker. Og ikke minst så er det ikke lov å binde adoptivbarna sine i et tau utenfor butikken. Anonymkode: b0b05...558 9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #8 Skrevet 25. mars 2019 Just now, AnonymBruker said: Må vel finnes viktigere ting i livet å irritere seg over enn akkurat dette. Anonymkode: c47b6...c05 Klart det finnes verre ting. Men det betyr ikke at det ikke er et irritasjonsmoment. Har en sånn person i min nærmeste omgangskrets som synes hunden hennes må bli tatt hensyn til og behandles på samme måte som ungen min. Jeg sitter med et stort "hvorfor"? Anonymkode: b0b05...558 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. mars 2019 #9 Skrevet 25. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke det samme! De får barnetrygd for dem, de kan snakke og er, du vet, mennesker. Og ikke minst så er det ikke lov å binde adoptivbarna sine i et tau utenfor butikken. Anonymkode: b0b05...558 Det var satt på spissen, jeg syns selv det er sært, men ikke noe jeg gidder å henge meg oppi
Gjest #Rasshøl Skrevet 25. mars 2019 #10 Skrevet 25. mars 2019 Jeg liker ikke menneskebarn. Hunden min er på ingen måte et barn, hunden min er kompis. Alltid lydig, super søt, alltid godt selskap. Hun trenger mat, vann, turer, å bli lekt med og stell. Hun skriker ikke, sutrer ikke, stinker ikke, har ikke masse tørka ekkelt snørr i trynet, hun kaster ikke mat utover, hun maser ikke, griner ikke, hun furter ikke, og det er kun fordeler med å ha hund/kjæledyr vs ekle menneskebarn. Hunder mye bedre. Og så skriker hun aldri: NEI, JEG VIL IKKE! 😂 Og så er hun vakker, ingen kids er som den photoshoppa kiden i Twilight.
Gjest #Rasshøl Skrevet 25. mars 2019 #11 Skrevet 25. mars 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart det finnes verre ting. Men det betyr ikke at det ikke er et irritasjonsmoment. Har en sånn person i min nærmeste omgangskrets som synes hunden hennes må bli tatt hensyn til og behandles på samme måte som ungen min. Jeg sitter med et stort "hvorfor"? Anonymkode: b0b05...558 Hunden er ikke mindre verdt. Endret 25. mars 2019 av #Rasshøl
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #12 Skrevet 25. mars 2019 Jeg har hund og barn, hunden kom først. For meg er kjærligheten like stor til begge, det hadde jeg aldri trodd. Så jeg er vel en av de gale menneskene du referer til. Har forøvrig hatt mer nattevåk med hunden enn med babyen pga sykdom. Hunden er mitt første barn. Skjønner forøvrig ikke hvorfor du irriterer deg sånn over dette, ts, det er vel fint at folk er glade i dyra sine? Anonymkode: de011...100 40
Ella1 Skrevet 25. mars 2019 #13 Skrevet 25. mars 2019 Elsker hunden min, men hun er absolutt ikke "barnet" mitt, hun er pelsklingen min🐶 2
RoH Skrevet 25. mars 2019 #14 Skrevet 25. mars 2019 Å disse problemene vi må hanskes med blir være og være 9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #15 Skrevet 25. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart det finnes verre ting. Men det betyr ikke at det ikke er et irritasjonsmoment. Har en sånn person i min nærmeste omgangskrets som synes hunden hennes må bli tatt hensyn til og behandles på samme måte som ungen min. Jeg sitter med et stort "hvorfor"? Anonymkode: b0b05...558 Hva denne personen gjør og mener, får du vel ta med vedkommende??? Blir for dumt å irritere seg her iallefall. Anonymkode: c47b6...c05
Påkrevd Skrevet 25. mars 2019 #16 Skrevet 25. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hund og barn, hunden kom først. For meg er kjærligheten like stor til begge, det hadde jeg aldri trodd. Så jeg er vel en av de gale menneskene du referer til. Har forøvrig hatt mer nattevåk med hunden enn med babyen pga sykdom. Hunden er mitt første barn. Skjønner forøvrig ikke hvorfor du irriterer deg sånn over dette, ts, det er vel fint at folk er glade i dyra sine? Anonymkode: de011...100 Man blir glad i dyra sine, ingen tvil om det. Men å likestille dem med barn? Hvis huset ditt brant, hunden og barnet befant seg i hvert sitt rom, og du kun hadde tid til å redde en av dem. Hadde du virkelig slitt med å velge hvem? 10
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #17 Skrevet 25. mars 2019 1 minutt siden, #Rasshøl said: Hunden er ikke mindre verdt. Jo. Hvis katten/hunden min detter i havet på den ene siden av broen, og barnet mitt detter i havet på den andre siden av broa, så hopper jeg etter ungen, ikke dyret. Vi spiser dyr, ikke mennesker, så mennesker ER mere verdt. Anonymkode: b0b05...558 9
Gjest #Rasshøl Skrevet 25. mars 2019 #19 Skrevet 25. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo. Hvis katten/hunden min detter i havet på den ene siden av broen, og barnet mitt detter i havet på den andre siden av broa, så hopper jeg etter ungen, ikke dyret. Vi spiser dyr, ikke mennesker, så mennesker ER mere verdt. Anonymkode: b0b05...558 Tror du virkelig at jeg forandrer mening, fordi du gir faen i dyret ditt?
Gjest urodela Skrevet 25. mars 2019 #20 Skrevet 25. mars 2019 Folk er forskjellige. La folk kalle dyra sine hva de vil! Barnet ditt blir ikke mindre verdt av at noen verdtsetter dyra sine like høyt, bare å ta det med ro. Hilsen katteMAMMA 🤣
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå