AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 I dag er jeg lei meg og frustrert. I nesten tre uker telte jeg kalorier og logget de, gikk ikke ned en halv kilo. Underveis var jeg fryktelig frustrert på hvor LITE jeg kunne spise. Konstant sulten og i dårlig humør og de sosiale sammenkomstene ble for meg flaue og ødelagte (da jeg måtte svare for meg hvorfor jeg ikke spiste og jeg kunne nesten ikke spise, i tillegg til at det ikke gikk an å måle kalorier heller). Skulle ha en frihelg nå, ikke tenke på mat(slik jeg egentlig alltid har gjort) og i dag var jeg to kilo unna 100 og en kilo opp fra før... Jeg griner! Jeg er så lei meg og frustrert jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg skulle ønske jeg spiste en sjokoladeplate til dagen, drakk 1,5 l Cola og satt i sofaen hjemme. For da er det så enkelt å kutte ut sjokolade, cola og faktisk bevege seg. Problemet er at jeg drikker ikke sukkerholdige drikker i uken, jeg spiser sjeldent sjokolade, jeg har sunne varierte middager, med mye grønt. Jeg er aktiv og går tur i heia med hunden omtrent hver dag. Men jeg er tykk og tung! Og jeg føler meg ikke bra Men jeg er så rådvill Anonymkode: f1c7e...a28 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 Har du vært hos legen og sjekket deg? Stoffskifte, for eksempel? Sover du nok? Hvor mange kalorier spiste du pr dag i tiden du målte? Hvor lange turer går du, hvor fort går du, trener du styrke? Anonymkode: b0074...0a2 7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært hos legen og sjekket deg? Stoffskifte, for eksempel? Sover du nok? Hvor mange kalorier spiste du pr dag i tiden du målte? Hvor lange turer går du, hvor fort går du, trener du styrke? Anonymkode: b0074...0a2 Prøvde å legge meg på 1900 kalorier. I følge treningsklokka mi har jeg i snitt 10500 skritt hver dag de siste 4 ukene, turene jeg går varierer fra 1,5 time på grusvei i opp og ned bakker (her er det ikke flatt en plass) til 2-3 timer i skog og hei med noen hundre høydemeter. Er bratt her og jeg får alltid opp pulsen. Ellers går jeg minst 1,5 time hver dag med hunden. Har ikke vært hos legen... Anonymkode: f1c7e...a28
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #4 Skrevet 25. mars 2019 1900 kalorier er muligens litt mye for deg, men her er kostens sammensetning selvsagt viktig. Hvordan ser en vanlig kostdag ut for deg, hva spiser du? Anonymkode: b0074...0a2 7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #5 Skrevet 25. mars 2019 Trur 19000 er litt mye, personlig er jeg 180 cm høg og går opp mot 15 000 skritt. Jeg ligger på 17000-18000 når jeg slanke rmeg. Er du fortsat sulten på 19000 burde du se på kostholdet. Du kan spise mye innafor de kaloriene om du velger rett mat.. Anonymkode: ff88c...3f8 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #6 Skrevet 25. mars 2019 "Frihelg" er ofte noe som ødelegger, for en spiser mere enn en tror og det inneholder for mye kalorier i forhold til å gå ned i vekt. Hvis en virkelig vil ned i vekt og gjør alt rett i forhold til trening, så bør en også bestemme seg for en lengre periode uten frihelger, helt uten bare litt godterier og virkelig gå ned i stedenfor å ha det så frustrerende og vondt som du har det nå. Man dør ikke av å droppe det man aller helst vil ha, selv om det kjennes sånn ut. Gevinsten kan være verd å gjøre sitt livs innsats for. Anonymkode: 7646a...f2e
Gjest #Rasshøl Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 Har du vurdert å kontakte en kostholdsekspert? 1900kcal er mye hvis du skal ned i vekt. Jeg regner med at det er derfor vekten er stabil, og ikke redusert. Og man skal gå langt for å forbrenne over 1900kcal som du må gjøre, får å gå ned i vekt.
skruf Skrevet 25. mars 2019 #8 Skrevet 25. mars 2019 Ville for det første bestilt en legetime for å få sjekket stoffskiftet. Spiser du endel saltholdig mat? Det binder nemlig vann i kroppen og kan gi utslag på vekta. Hvor i syklusen er du? Mange samler vann ifm mens, noe som kan gi et par kilo opp i utslag på vekta (men det er ikke reel vekt, de kiloene vil forsvinne når kroppen slipper vannet) Du har bare holdt på med slanking i tre uker, så ikke gi opp. Plutselig løsner det. Ville også kanskje prøvd å gå litt lengre ned på kaloriinntak, 1700 kalorier kanskje. Fyll på med mat som gir metthetsfølelse og som ikke inneholder mye kalorier, som f.eks grønnsaker. Og husk å drikk nok vann. Tørste kan forveksles med sultfølelse, mange spiser noe da i stedet for å drikke et glass vann siden de tror de er sultne. Drikk gjerne et glass vann før måltider. Kok deg gjerne grønnsakssuppe (kok opp vann og grønnsaksbuljong og putt oppi de grønnsakene du liker best. Det metter godt, lav på kalorier og er billig). Bytt ut brødskiver med grove knekkebrød, du kan spise 2-3 knekkebrød i stedet for ei brødskive. Husker ei venninne av meg som gikk på Grete Roede sa at kalorimessig sett så tilsvarer 2 grove knekkebrød ei brødskive, og to knekkebrød mettet mere enn ei brødskive. Jeg spiser Brisk knekkebrød pga de er glutenfrie, de er veldig gode, metter godt og er lav på kalorier og karbohydrater (de står i allergi-hylla på butikken) Ikke gi opp, du vil se resultater snart slanking tar tid, og det er bedre å sakte men sikkert gå ned i vekt enn hasardiøse dietter der man raser ned tjue kilo på en måned (litt overdrivelse). Tar du det i rolig tempo så er det lettere at hodet henger med også, og det er lettere å holde vekten når du har nådd ønsket vekt. Du kommer dit tilslutt, heier på deg 🌺 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #9 Skrevet 25. mars 2019 Jeg hadde gått opp i vekt på 1900 kalorier.... Jeg spiser 1300. Spiser fem måltider og er ikke sulten. Det kan spises endel om du velger rett og det sunneste sunne. Det er mange kalorifeller og jeg har lært endel om kaloriinnhold. Pølser og pizza utgår for å si det sånn. Sukkerholdig drikke har jeg uansett aldri drukket. 4,5 mnd har det gått nå. 13 kg ned. De første tre ukene var riktignok uvant. Jeg fikser ikke å være sulten så måtte sjekke kaloriinnhold for å få til dette. Nå har jeg oversikt og trenger ikke telle så mye. Tar en porsjon på besøk. Spiste ute i går, men valgte sunt. Tar et halvt kakestykke i bursdager.(Ikke to som jeg ville gjort før) Ikke pølse, ikke pizza. Anonymkode: 770c8...102 6
Gjest NotYou Skrevet 25. mars 2019 #10 Skrevet 25. mars 2019 Jeg tror ikke stoffskiftet ditt er problemet. Det høres ut som om du inntar for mange kalorier. 1900kcal er det jeg spiser normalt om dagene, og jeg ønsker ikke å redusere vekta. Syns du bør forsøke 3 uker med inntak av 14000 kcal, og spis fornufig slik at det metter mest. Fett er viktig. Sunt fett. Noen mandler ila dagen, avokado, laks e.l fet fisk. Mye grønnsaker vil mette, og har lite kalorier. Jeg ville ha kuttet en del karbohydrater uten å gå over til lavkarbo og ketogent kosthold. Spis grovt brød/knekkebrød,, og lite potet/ris/pasta. Husk at mye kalorifattigmat kan hjelpe deg på sulten de første ukene. Kroppen blir vant etterhvert, så du må knipe tennene sammen i starten. Cottagecheese, grønnsaker og mye vann er mitt råd. Og kutt sukker helt! Ikke drikk sukkerholdig brus noen dager. Det er 10 gang verre å drikke 0,5l coca cola framfor å heller ta en sjokoladebit. Sukkerholdig brus er jo faktisk det å drikke sukker. Ville og vært forsiktig med lettbrus. Vektnedgang kan stagnere ved mye søtningsstoffer, og de trigger også hjernen til å ønske sukker. Vann er absolutt det beste. Det er kjedelig å slanke seg, men verdt det hvis du virkelig ønsker vektnedgang.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #11 Skrevet 25. mars 2019 Jeg skjønner virkelig frustrasjonen din! Det er lett å miste frustrasjonen når vekta står stille. 😞 Jeg er absolutt ingen ekspert på hverken trening eller kosthold, men jeg veide nesten 100 kg på nyåret og foreløpig klart å gå ned 10 kg. Så tenkte å dele hva jeg har gjort: 1. Anbefaler deg å veie deg på fredager og ikke mandager. Vekten kan gjerne vise mer på mandager etter helgen, hvis man har vært litt slakkere med mat og trening. Ofte jeg har veid meg mandager for å se, og vekta kan plutselig å gått opp det jeg hadde klart å gå ned uken før. Veier jeg meg fredagen igjen, er vekten gått ned igjen. 2. Jeg ligger på 1600 kalorier, og føler meg mett. Tror 1900 kan bli for mye. Bruker Grete Roede for å logge kalorier og jeg veier alt jeg spiser. Jeg logger ikke fredag-søndag, fordi jeg vil kose meg litt. Men jeg tar sunne valg og overdriver ikke fordet. Velger en dag i helgen jeg kan spise litt godteri. Ofte treningsfri lørdager for å ikke bli helt lei. 3. Jeg har kun trent etter videoer hjemme på youtube. Blanding av kondisjon og styrke. De varer også kun 20-30 min. Er en YT kanal som heter «fitness blender» , den har mye forskjellig! Har gjort dette hver dag siden februar. Nå som snøen forsvinner går jeg også turer. Ikke hver dag, men 1-3 ganger i uken. Dette har foreløpig fungert for meg 😊 Anonymkode: 404ca...51e 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #12 Skrevet 25. mars 2019 1900 kcal er for mye til å gå ned i vekt. Anonymkode: 82132...076 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #13 Skrevet 25. mars 2019 27 minutter siden, NotYou skrev: Jeg tror ikke stoffskiftet ditt er problemet. Det høres ut som om du inntar for mange kalorier. 1900kcal er det jeg spiser normalt om dagene, og jeg ønsker ikke å redusere vekta. Syns du bør forsøke 3 uker med inntak av 14000 kcal, og spis fornufig slik at det metter mest. Fett er viktig. Sunt fett. Noen mandler ila dagen, avokado, laks e.l fet fisk. Mye grønnsaker vil mette, og har lite kalorier. Jeg ville ha kuttet en del karbohydrater uten å gå over til lavkarbo og ketogent kosthold. Spis grovt brød/knekkebrød,, og lite potet/ris/pasta. Husk at mye kalorifattigmat kan hjelpe deg på sulten de første ukene. Kroppen blir vant etterhvert, så du må knipe tennene sammen i starten. Cottagecheese, grønnsaker og mye vann er mitt råd. Og kutt sukker helt! Ikke drikk sukkerholdig brus noen dager. Det er 10 gang verre å drikke 0,5l coca cola framfor å heller ta en sjokoladebit. Sukkerholdig brus er jo faktisk det å drikke sukker. Ville og vært forsiktig med lettbrus. Vektnedgang kan stagnere ved mye søtningsstoffer, og de trigger også hjernen til å ønske sukker. Vann er absolutt det beste. Det er kjedelig å slanke seg, men verdt det hvis du virkelig ønsker vektnedgang. Avocado, fet fisk og nøtter/mandler har høyt kcal innhold og kan vente til man er mer vant med ksloritelling. Gå heller for kveite og lettsaltet torsk. Og pass på tilbehøret. Olje, smør, pesto, kaviar, stekt løk (i pose fra butikken), nøtter og en rekke andre tilbehør er eksempler på ting som har like høyt kaloriinnhold som sjokolade. Sunnere selvsagt, men like vel dyre i kaloriregnskapet. Anonymkode: 770c8...102
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #14 Skrevet 25. mars 2019 Ja, 1900 er nok for mye. Kanskje det er en idé for deg å få hjelp av en kostholdsekspert? Eller å gå på et Grete Roede-kurs? Anonymkode: 6105a...400
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #15 Skrevet 25. mars 2019 Her var det jaggu mye rart, jeg sliter med å tro på at det er seriøst. Vektnedgang er så enkelt at man må være svært dum om man ikke får det til, om man tar det seriøst. Spis mindre enn du forbrenner, fortsett å gjøre det, og du går ned i vekt. Anonymkode: a6fba...aed 1
drue Skrevet 25. mars 2019 #16 Skrevet 25. mars 2019 Folk her som på generelt grunnlag sier at 1900 kcal er for mye for å gå ned i vekt må sette seg litt inn i faktorene som spiller inn på kaloriforbrenning. Når man veier 100 kg har man en høyere BMR enn en person på 70 kg. Høyde spiller også inn. Jeg går ned i vekt på 1900 kcal, ikke mye, men jeg går ned. Og jeg veier 58 kg og er 163 cm. Jeg går ned fordi jeg også er ganske aktiv. Hvis du ønsker, kan du jo prøve å kutte 100 kcal til, TS. Selv om jeg ikke tror det skal være nødvendig når du veier 100 kg. Har du telt med alt? Smør, olje, tran? Kaloriholdig drikke? 7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #17 Skrevet 25. mars 2019 1 time siden, #Rasshøl skrev: Har du vurdert å kontakte en kostholdsekspert? 1900kcal er mye hvis du skal ned i vekt. Jeg regner med at det er derfor vekten er stabil, og ikke redusert. Og man skal gå langt for å forbrenne over 1900kcal som du må gjøre, får å gå ned i vekt. 1 time siden, skruf skrev: Ville for det første bestilt en legetime for å få sjekket stoffskiftet. Spiser du endel saltholdig mat? Det binder nemlig vann i kroppen og kan gi utslag på vekta. Hvor i syklusen er du? Mange samler vann ifm mens, noe som kan gi et par kilo opp i utslag på vekta (men det er ikke reel vekt, de kiloene vil forsvinne når kroppen slipper vannet) Du har bare holdt på med slanking i tre uker, så ikke gi opp. Plutselig løsner det. Ville også kanskje prøvd å gå litt lengre ned på kaloriinntak, 1700 kalorier kanskje. Fyll på med mat som gir metthetsfølelse og som ikke inneholder mye kalorier, som f.eks grønnsaker. Og husk å drikk nok vann. Tørste kan forveksles med sultfølelse, mange spiser noe da i stedet for å drikke et glass vann siden de tror de er sultne. Drikk gjerne et glass vann før måltider. Kok deg gjerne grønnsakssuppe (kok opp vann og grønnsaksbuljong og putt oppi de grønnsakene du liker best. Det metter godt, lav på kalorier og er billig). Bytt ut brødskiver med grove knekkebrød, du kan spise 2-3 knekkebrød i stedet for ei brødskive. Husker ei venninne av meg som gikk på Grete Roede sa at kalorimessig sett så tilsvarer 2 grove knekkebrød ei brødskive, og to knekkebrød mettet mere enn ei brødskive. Jeg spiser Brisk knekkebrød pga de er glutenfrie, de er veldig gode, metter godt og er lav på kalorier og karbohydrater (de står i allergi-hylla på butikken) Ikke gi opp, du vil se resultater snart slanking tar tid, og det er bedre å sakte men sikkert gå ned i vekt enn hasardiøse dietter der man raser ned tjue kilo på en måned (litt overdrivelse). Tar du det i rolig tempo så er det lettere at hodet henger med også, og det er lettere å holde vekten når du har nådd ønsket vekt. Du kommer dit tilslutt, heier på deg 🌺 1 time siden, NotYou skrev: Jeg tror ikke stoffskiftet ditt er problemet. Det høres ut som om du inntar for mange kalorier. 1900kcal er det jeg spiser normalt om dagene, og jeg ønsker ikke å redusere vekta. Syns du bør forsøke 3 uker med inntak av 14000 kcal, og spis fornufig slik at det metter mest. Fett er viktig. Sunt fett. Noen mandler ila dagen, avokado, laks e.l fet fisk. Mye grønnsaker vil mette, og har lite kalorier. Jeg ville ha kuttet en del karbohydrater uten å gå over til lavkarbo og ketogent kosthold. Spis grovt brød/knekkebrød,, og lite potet/ris/pasta. Husk at mye kalorifattigmat kan hjelpe deg på sulten de første ukene. Kroppen blir vant etterhvert, så du må knipe tennene sammen i starten. Cottagecheese, grønnsaker og mye vann er mitt råd. Og kutt sukker helt! Ikke drikk sukkerholdig brus noen dager. Det er 10 gang verre å drikke 0,5l coca cola framfor å heller ta en sjokoladebit. Sukkerholdig brus er jo faktisk det å drikke sukker. Ville og vært forsiktig med lettbrus. Vektnedgang kan stagnere ved mye søtningsstoffer, og de trigger også hjernen til å ønske sukker. Vann er absolutt det beste. Det er kjedelig å slanke seg, men verdt det hvis du virkelig ønsker vektnedgang. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner virkelig frustrasjonen din! Det er lett å miste frustrasjonen når vekta står stille. 😞 Jeg er absolutt ingen ekspert på hverken trening eller kosthold, men jeg veide nesten 100 kg på nyåret og foreløpig klart å gå ned 10 kg. Så tenkte å dele hva jeg har gjort: 1. Anbefaler deg å veie deg på fredager og ikke mandager. Vekten kan gjerne vise mer på mandager etter helgen, hvis man har vært litt slakkere med mat og trening. Ofte jeg har veid meg mandager for å se, og vekta kan plutselig å gått opp det jeg hadde klart å gå ned uken før. Veier jeg meg fredagen igjen, er vekten gått ned igjen. 2. Jeg ligger på 1600 kalorier, og føler meg mett. Tror 1900 kan bli for mye. Bruker Grete Roede for å logge kalorier og jeg veier alt jeg spiser. Jeg logger ikke fredag-søndag, fordi jeg vil kose meg litt. Men jeg tar sunne valg og overdriver ikke fordet. Velger en dag i helgen jeg kan spise litt godteri. Ofte treningsfri lørdager for å ikke bli helt lei. 3. Jeg har kun trent etter videoer hjemme på youtube. Blanding av kondisjon og styrke. De varer også kun 20-30 min. Er en YT kanal som heter «fitness blender» , den har mye forskjellig! Har gjort dette hver dag siden februar. Nå som snøen forsvinner går jeg også turer. Ikke hver dag, men 1-3 ganger i uken. Dette har foreløpig fungert for meg 😊 Anonymkode: 404ca...51e 3 minutter siden, drue skrev: Folk her som på generelt grunnlag sier at 1900 kcal er for mye for å gå ned i vekt må sette seg litt inn i faktorene som spiller inn på kaloriforbrenning. Når man veier 100 kg har man en høyere BMR enn en person på 70 kg. Høyde spiller også inn. Jeg går ned i vekt på 1900 kcal, ikke mye, men jeg går ned. Og jeg veier 58 kg og er 163 cm. Jeg går ned fordi jeg også er ganske aktiv. Hvis du ønsker, kan du jo prøve å kutte 100 kcal til, TS. Selv om jeg ikke tror det skal være nødvendig når du veier 100 kg. Har du telt med alt? Smør, olje, tran? Kaloriholdig drikke? TS her Siterer dere og alle andre, litt generelt. 1900 kcal fikk jeg fra MyFitnessPal. Jeg teller med ALT. Jeg synes ikke kostholdet mitt er ille. Jeg spiser brød kun til frokost på jobben(vi får frokost) to skiver med pålegg. Resten av dagen har jeg et par frukt til mellommåltid. Middag er variert, men jeg passer på å få halve tallerkenen grønnsaker uansett. Kveldsmaten kan være CC med frukt eller en spiseskje syltetøy, eller tunfisk salat, der kaloriene kommer fra en boks med tunfisk i vann. Muligens helgekosen ødelegger ALT. Og det er trist. Jeg elsker mat, elsker å lage mat og prøve ut nye oppskrifter. Men da må det vel bli en slutt på det også Anonymkode: f1c7e...a28
drue Skrevet 25. mars 2019 #18 Skrevet 25. mars 2019 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker said: TS her Siterer dere og alle andre, litt generelt. 1900 kcal fikk jeg fra MyFitnessPal. Jeg teller med ALT. Jeg synes ikke kostholdet mitt er ille. Jeg spiser brød kun til frokost på jobben(vi får frokost) to skiver med pålegg. Resten av dagen har jeg et par frukt til mellommåltid. Middag er variert, men jeg passer på å få halve tallerkenen grønnsaker uansett. Kveldsmaten kan være CC med frukt eller en spiseskje syltetøy, eller tunfisk salat, der kaloriene kommer fra en boks med tunfisk i vann. Muligens helgekosen ødelegger ALT. Og det er trist. Jeg elsker mat, elsker å lage mat og prøve ut nye oppskrifter. Men da må det vel bli en slutt på det også Anonymkode: f1c7e...a28 Hva innebærer helgekosen? Hvor mye mer spiser du da? Det er fort gjort at helgekosen kan ødelegge for resten av uka, hvis du spiser store mengder mat. Du trenger ikke å nekte deg selv mat du koser deg med, men du er nødt å begrense mengdene. Det går også an å prøve oppskrifter som kanskje er litt mindre kaloririke, men fortsatt veldig gode. Jeg syns du skal holde deg til 1900 kcal og bli bevisst på hva du får i deg i helgene. Test ut litt mindre helgekos noen uker framover, så ser du jo om det slipper. 2-3 uker er uansett ikke veldig lenge, vektnedgang er en prosess som tar tid. Ikke er den særlig lineær heller. Jeg har opplevd å gå mange uker uten nedgang, før det plutselig slipper for en eller annen grunn. Endret 25. mars 2019 av drue 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #19 Skrevet 25. mars 2019 Jeg veide 100,0 kg i dag tidlig og er altså like tung som deg. Jeg har meldt meg inn i vektklubben og der har det blitt beregnet 1330 kcal pr dag på meg. Jeg er middels aktiv. I følge Fitbit klokka mi forbrenner jeg alt fra 2400 til litt over 3000 kcal pr dag, alt etter om jeg trener eller ikke. Hittil har jeg gått ned 0,5 - 1 kg pr uke. Det har gått litt tregere enn beregnet, men jeg ser at når jeg spiser litt mer (1500kcal) går det bedre. Mulig det blir litt kluss når jeg både prøver å gå ned i vekt og bli mer fit samtidig. Du bør nok justere matmengden litt. Prøv en uke eller to for å se om det har effekt. Ikke la vekten bestemme humøret ditt. Vær i hovedsak fornøyd med å ha endret livsstil. På sikt vil det ha veldig god effekt, selv om du ikke ser en umiddelbar endring nå. Kroppen blir sterkere og strammer seg opp av treningen også. Anonymkode: ba689...d41 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #20 Skrevet 25. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg veide 100,0 kg i dag tidlig og er altså like tung som deg. Jeg har meldt meg inn i vektklubben og der har det blitt beregnet 1330 kcal pr dag på meg. Jeg er middels aktiv. I følge Fitbit klokka mi forbrenner jeg alt fra 2400 til litt over 3000 kcal pr dag, alt etter om jeg trener eller ikke. Hittil har jeg gått ned 0,5 - 1 kg pr uke. Det har gått litt tregere enn beregnet, men jeg ser at når jeg spiser litt mer (1500kcal) går det bedre. Mulig det blir litt kluss når jeg både prøver å gå ned i vekt og bli mer fit samtidig. Du bør nok justere matmengden litt. Prøv en uke eller to for å se om det har effekt. Ikke la vekten bestemme humøret ditt. Vær i hovedsak fornøyd med å ha endret livsstil. På sikt vil det ha veldig god effekt, selv om du ikke ser en umiddelbar endring nå. Kroppen blir sterkere og strammer seg opp av treningen også. Anonymkode: ba689...d41 Galskap. Det er helt unødvendig å ligge så mye i underskudd. Anonymkode: ec8e8...892 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå