Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 22 år, og har aldri i mitt liv tidligere hatt mer en EN kvise om gangen, da bare en sjelden gang. Ikke engang i puberteten hadde jeg noe særlig med kviser.

Men nå har jeg fått mange små kviser i panna! Noe jeg aldri har hatt før... Hva i allverden kommer dette av? Ikke har jeg gjort noen endring i forhold til hvordan jeg steller huden min- og nå har jeg vært slik i 2-3 måneder! Det er så uvandt å føle at jeg må "gjemme" panna...

Er det noen som har gode (og ikke altfor dyre) råd til hva jeg kan gjøre med dette?

(Må vel også nevne at jeg har sluttet med p-piller etter 5 års bruk- i tilfelle det skulle ha noe å si, men de sluttet jeg med for 8 mnd siden...).

Kom igjen- gi meg deres beste tips! :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Har du pannelugg? Har du skiftet shampo/balsam og/eller stylingprodukter i det siste. Slike kviser kan faktisk være forårsaket av rester av hårprodukter som blir liggende og irritere huden.

Skrevet

Ja, jeg skifter merker på shampo og balsam rett som det er, men jeg har ikke pannelugg, så det skulle vel ikke være noe problem...

Gjest Gjesta
Skrevet
Ja' date=' jeg skifter merker på shampo og balsam rett som det er, men jeg har ikke pannelugg, så det skulle vel ikke være noe problem...[/quote']

Pass på å skylle håret GODT, for sikkerhets skyld.

Har du skiftet ansiktskrem i det siste? Kanskje du reagerer på noe i kremen? Parfyme og silikon, i tillegg til lanolin kan gi slike plager du beskriver.

Jeg har ingen fasit, men kaster ut noen tanker. Det lureste er å eliminere produkter for å se om man finner årsaken.

Gjest Seleena
Skrevet
(Må vel også nevne at jeg har sluttet med p-piller etter 5 års bruk- i tilfelle det skulle ha noe å si, men de sluttet jeg med for 8 mnd siden...).

Slutta for 2 mnd siden og kvisene kom for fullt hos meg også. Pleier aldri å ha kviser jeg heller!

I dag ringte jeg til helsestasjon og sa jeg ville ha p-piller igjen. Skal hente de i morgen. Gleder meg! Hater kviser ;)

Så det kan vere det! Det kan også vere at det begynner å bli vår og mildere i lufta.

Skrevet

Slutta for 2 mnd siden og kvisene kom for fullt hos meg også. Pleier aldri å ha kviser jeg heller!

I dag ringte jeg til helsestasjon og sa jeg ville ha p-piller igjen. Skal hente de i morgen. Gleder meg! Hater kviser ;)

Så det kan vere det! Det kan også vere at det begynner å bli vår og mildere i lufta.

Hm! Da kan det vel være det som er årsaken da! Rart egentlig, siden mange får kviser nettopp av å bruke p-piller... Men ting fungerer vel ulikt på forskjellige mennesker,så...

Jaja, får vel bare holde ut med disse kvisene da, for p-piller skal jeg IKKE begynne på igjen! :wink:

Skrevet

Jeg fikk tonnevis med kviser noen uker etter at jeg sluttet på hormonprevensjon. Det er vel 8 mnd siden nå og det har ikke blitt bedre. Har vært til legen og alt mulig, men ingenting hjelper! :cry:

Håper det går over for deg ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...