Gå til innhold

Noen sykepleiere/vernepleiere som angrer på yrkesvalget sitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I så fall, hvorfor?

Anonymkode: 62baf...d54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykepleier og angrer. Altfor mye ansvar, konstant underbemanning, dårlig lønn, turnus... Dessverre veldig vanskelig å få ny jobb, jeg kan ikke studere igjen siden jeg har familie. Gruer meg til jobb hver dag.

Anonymkode: 26aaa...972

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sykepleier og angrer. Altfor mye ansvar, konstant underbemanning, dårlig lønn, turnus... Dessverre veldig vanskelig å få ny jobb, jeg kan ikke studere igjen siden jeg har familie. Gruer meg til jobb hver dag.

Høres mer ut som du har bestemt deg for å angre på valget ditt og hate jobben din. Kanskje du jobber på feil sted. 

Anonymkode: 69af3...222

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor jobber du? Sykehus? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor jobber du? Sykehus? 

Jeg jobber på et sykehjem. Har prøvd det meste, har ikke trivdes noe særlig noe sted. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier, og trives ikke. Slitsomt, mye ansvar, mye sykdom/elendighet kombinert med mye sykdom på hjemmebane gjør meg nesten deprimert. Skal studere noe helt annet fra høsten av.

Anonymkode: 2c913...5cc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor føler du at du har så mye ansvar? 

Anonymkode: 7e408...f49

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykepleier, og trives ikke. Slitsomt, mye ansvar, mye sykdom/elendighet kombinert med mye sykdom på hjemmebane gjør meg nesten deprimert. Skal studere noe helt annet fra høsten av.

Anonymkode: 2c913...5cc

Hva skal du studere?:)

Anonymkode: 48add...3fb

AnonymBruker
Skrevet

Jøss så mange tråder om sykepleier vs vernepleier for tiden! Er det du som står bak alle, ts? 

Jeg er vernepleier og angrer i allefall ikke. Uendelige arbeidssteder. Bolig, skole, psykiatri, eldreomsorg, rus, habiliteringstjenesten etc. Hele tiden mulighet for å utvikle seg videre faglig dersom man ønsker det! 

Men, de fleste av disse arbeidsstedene innebærer jo kontakt med mennesker, og iblandt også stell eller veiledning i dette. Synes man dette er ubehagelig er ikke vernepleier rett utdanning. 

Anonymkode: ebc9d...3fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss så mange tråder om sykepleier vs vernepleier for tiden! Er det du som står bak alle, ts? 

Jeg er vernepleier og angrer i allefall ikke. Uendelige arbeidssteder. Bolig, skole, psykiatri, eldreomsorg, rus, habiliteringstjenesten etc. Hele tiden mulighet for å utvikle seg videre faglig dersom man ønsker det! 

Men, de fleste av disse arbeidsstedene innebærer jo kontakt med mennesker, og iblandt også stell eller veiledning i dette. Synes man dette er ubehagelig er ikke vernepleier rett utdanning. 

Hvis du følger med i timen, vet du at fristen for å søke høyere utdanning er 15. April. Jeg vet det er MANGE som står mellom å søke sykepleie og vernepleie, så jeg tror neppe det er TS som står bak alle disse trådene. 

Anonymkode: b147d...e7e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du følger med i timen, vet du at fristen for å søke høyere utdanning er 15. April. Jeg vet det er MANGE som står mellom å søke sykepleie og vernepleie, så jeg tror neppe det er TS som står bak alle disse trådene. 

Anonymkode: b147d...e7e

Hvis du følger med på kvinneguiden, ser du at sykepleie vs vernepleie omtrent er de eneste utdanningsretningene som er diskutert de siste dagene. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykepleier og angrer ikke på det. Men jeg tror mange tar sykepleien fordi de tenker det er en enkelt utdanning, lett å få jobb og en koselig jobb der de snakker med gamle mennesker og serverer kaffe. Ingen av de tingene er sannheten, for mange er det mey mer krevende enn de hadde trodd med både utdanning, jobb, turnus og et enormat ansvar som ferdig utdannet. 

Anonymkode: 78c56...62d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hatet yrket og jobben min som sykepleier da jeg jobbet på sykehjem. En elendig, beinhard turnus vi ikke fikk påvirke i det hele tatt, konstant underbemanning, alt for mye ansvar (med det mener jeg ALT medisinsk ansvar for 35 svært dårlige pasienter alene med bare ufaglærte rundt meg), utrolig dårlig ledelse som ikke hørte på noen innspill, dårlig organisering. Gikk med kronisk dårlig samvittighet for den elendige behandlingen som ble gitt de eldre. 

Var 100% innstilt på å skifte beite før en kompis tipset meg om ledig stilling der han jobbet. Fikk jobben, og nå elsker jeg faget igjen. Jobber i et psykosomatisk bofellesskap og har et fantastisk arbeidsmiljø. Kjempe god ledelse, en sjef som hører på ønsker og behov, som er fan av alternative turnusløsninger og god å tilpasse. Bemanningen er god, og svært få ufaglærte. Føler virkelig at jeg har utrettet noe etter en dag på jobb, og arbeidsplassen har stort fokus på kompetanseheving og kursing. 

Så det er stor variasjon på arbeidsplassene :) Gikk fra å hate tilværelsen til å elske den ved å bytte jobb.

Anonymkode: b5329...8e4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er vernepleier, jobber i et helseforetak innen psykiatri. Angrer ikke på utdanningen min. Har videreutdanning innen faget mitt. Gjør samme jobben/har samme lønnen som spl. Mye ansvar og travel jobb, men trives.

Anonymkode: af8b5...51e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykepleier, og jeg hadde aldri valgt det igjen. Det er beintøft å gå i turnus og uten turnustilleggene tjener man altfor dårlig i forhold til at man har gått tre år på høyskole. Det, i tillegg til mye stress, underbemanning og jobbing av helligdager, kvelder, helger og netter gjør at jeg ville valgt et annet yrke dersom jeg skulle valgt på nytt. 

Anonymkode: 227e5...a93

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det ikke er dette du er ute etter. Men jeg er sykepleier, og angrer ikke. MEN det jeg skulle ønske noen fortalte meg er at videreutdanning er nesten nødvendig den dag i dag om du skal på sykehuset. Har vært flere plasser hvor man kun får vikariat som sykepleier, men har du spesialutdanning får du fast 100% tvert. Dette er veldig synd, så jeg skulle ønske jeg visste dette før jeg tok utdanningen for å være forberedt. Trodde virkelig jeg vare ferdig å kunne få drømmejobben, nå har jeg drømmejobben men i 75% vikariat... 

Anonymkode: a45b2...2ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vernepleier med mastergrad. Angrer ikke da dette har ledet til gode jobber innenfor flere ulike deler av helse og sosiasektoren(har dagjobb nå). Utrolig spennende yrke og studie. 

Anonymkode: e2f0c...2ab

AnonymBruker
Skrevet

Vernepleier. Angrer virkelig! Holder ikke ut i det yrket her til pensjonsalder. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg unna. De negative sidene er det samme som de over har skrevet! 

Anonymkode: c0efa...91c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier med mastergrad. Trives med jobben min. Når det er sagt, så har jeg aldri (bortsett fra under studiene) hatt det som kan kalles en vanlig sykepleierstilling. Har etter endte studier utelukkende jobbet i ulike administrative stillinger, uten turnus. Er klar over at jeg har hatt en god porsjon med flaks, men det ligger også beinhard jobbing bak det at jeg har fått de mulighetene jeg har. Jeg ville nok ikke fått disse jobbene uten sykepleierutdannelsen, så er fornøyd med det valget.  

Anonymkode: e30eb...eb3

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med å svare at du IKKE angrer når spørsmålet fra TS er om du angrer?? Folk ass!

Anonymkode: 44c6a...888

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...