AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #1 Skrevet 24. mars 2019 Hei. Jeg skal ta en kur med TETRALYSAL for min akne. Har typisk voksenakne med betente «byller» på hakepartiet. Har brukt lokalbehandling på resept i årevis uten effekt. Noen som har erfaring med TETRALYSAL? Ble tilbudt Isotretioin av hudlegen, men jeg ønsker ikke å ta den kuren grunnet bivirkningene... Anonymkode: 789bc...7f4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #2 Skrevet 24. mars 2019 Jeg ble kvitt voksenacne med Tetralysal, men måtte ta flere kurer da det vendte tilbake. Min voksne sønn hadde ingen effekt av Tetralysal. Anonymkode: c17d9...b7f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #3 Skrevet 24. mars 2019 Måtte gå på tetralysal i tre omganger før jeg gav opp og bare begynte på Diane istedet. Da var alternativet enten det eller ISO. Tetralysal fungerte kjempefint mens jeg var på de, men med en gang jeg sluttet begynte aknen og komme tilbake. Anonymkode: 0ce51...50b
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #4 Skrevet 24. mars 2019 Tetra funka på meg da jeg brukte det. Tok det i 6 mnd og var skikkelig fornøyd med resultatet. Men det tok ikke mange ukene før «byllene» kom tilbake igjen. Gikk ca 2 år så begynte jeg på en ny kur med samme utfall.. Nå er jeg desperat og har fått Isotretinoin. Jeg var også veldig skeptisk til bivirkningene, men nå går jeg på 3 tabletter om dagen og de eneste bivirkningene jeg har er litt tørr hud. Er flink å smøre meg så det er ikke noe problem for meg. Huden min er mye bedre igjen, men frykter for at det skal gå tilbake til det gamle etter endt kur. Jeg synes det er verdt forsøket hvertfall, forferdelig å gå rundt å føle seg «skitten». Lykke til! Håper de funker for deg! Anonymkode: dd900...c5f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #5 Skrevet 24. mars 2019 Huden min ble veldig fin i den perioden jeg brukte Tatralysal. Desverre kom hudproblemene gradvis tilbake når kuren var gjennomført. Gjennomførte kuren flere ganger. Prøvde deretter isotretinoin, gikk inn i en alvorlig depresjon så kan heller ikke bruke de. Anonymkode: 6ea5f...5ff
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #6 Skrevet 24. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Måtte gå på tetralysal i tre omganger før jeg gav opp og bare begynte på Diane istedet. Da var alternativet enten det eller ISO. Tetralysal fungerte kjempefint mens jeg var på de, men med en gang jeg sluttet begynte aknen og komme tilbake. Anonymkode: 0ce51...50b Har du merket forskjell etter du begynte på Diane? Har tenkt tanken selv. Anonymkode: dd900...c5f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #7 Skrevet 24. mars 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble kvitt voksenacne med Tetralysal, men måtte ta flere kurer da det vendte tilbake. Min voksne sønn hadde ingen effekt av Tetralysal. Anonymkode: c17d9...b7f Hvor mange kurer gikk du på? Å-piller er ikke et alternativ da jeg er steril.... redd for å bli deprimert sv ISO da jeg har hatt depresjon tidlige.... TS Anonymkode: 789bc...7f4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #8 Skrevet 24. mars 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du merket forskjell etter du begynte på Diane? Har tenkt tanken selv. Anonymkode: dd900...c5f All aknen var borte etter tre måneder, og har ikke kommet tilbake, har gått på det i snart et år. får jeg noe så er det bare en bitteliten kvise når jeg har mens. Har ikke hatt noen bivirkninger. Anonymkode: 0ce51...50b 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #9 Skrevet 24. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange kurer gikk du på? Å-piller er ikke et alternativ da jeg er steril.... redd for å bli deprimert sv ISO da jeg har hatt depresjon tidlige.... TS Anonymkode: 789bc...7f4 Jeg husker ikke eksakt. Jeg kunne være fin i huden i flere mnd etter en kur, men så kom aknen tilbake igjen. Tipper jeg hadde minst 4 kurer, men jeg hadde altså mange fine mnd mellom hver kur. Til slutt forsvant problemet med akne helt, men nå sliter jeg med hudutslett i ansiktet istedet Anonymkode: c17d9...b7f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #10 Skrevet 24. mars 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg husker ikke eksakt. Jeg kunne være fin i huden i flere mnd etter en kur, men så kom aknen tilbake igjen. Tipper jeg hadde minst 4 kurer, men jeg hadde altså mange fine mnd mellom hver kur. Til slutt forsvant problemet med akne helt, men nå sliter jeg med hudutslett i ansiktet istedet Anonymkode: c17d9...b7f Uff, så kjedelig. Hudproblemer er utfordrende... Anonymkode: 789bc...7f4 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #11 Skrevet 25. mars 2019 Er alt sammen et resultat av betennelse / inflammasjon ? Er denne tetra... dere nevner antibiotika-kur? Anonymkode: 43369...07f
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #12 Skrevet 25. mars 2019 Har gått på tetracycliner fire ganger. Funket fint alle gangene mens jeg gikk på kuren, men kvisene kom tilbake. Var ikke småutbrudd heller. Hovna opp og greier. Så sånn sett funka de jo ikke. Vurderer isotretonin, men kan ikke bruke prevensjon pga leiden, så vi får se hva det evt blir til. Jeg er også litt redd bivirkninger, men har snakket med noen andre som har gått på det og de fikk bare tørr hud. Anonymkode: ea81d...fc7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #13 Skrevet 25. mars 2019 Men dere som gikk på isotretonin, hvor lenge gikk dere på det? Jeg og samboeren vil prøve å få barn snart og, men kan ikke det om jeg må gå på den kuren. Vet at man må vente noen mnd etterpå før man kan ha sex uten prevensjon?? Anonymkode: ea81d...fc7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #14 Skrevet 25. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men dere som gikk på isotretonin, hvor lenge gikk dere på det? Jeg og samboeren vil prøve å få barn snart og, men kan ikke det om jeg må gå på den kuren. Vet at man må vente noen mnd etterpå før man kan ha sex uten prevensjon?? Anonymkode: ea81d...fc7 Jeg skal gå på det rundt 6mnd. Fikk beskjed av hudlegen at vi må vente minst 5 uker etter endt kur før det er trygt å bli gravid. Anonymkode: dd900...c5f
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #15 Skrevet 25. mars 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Er alt sammen et resultat av betennelse / inflammasjon ? Er denne tetra... dere nevner antibiotika-kur? Anonymkode: 43369...07f TETRALYSAL er antibiotika. Ved kviser som er veldig dype så har man rett og slett en betennelse i huden. Årsaken er økt talgproduksjonen og trange utførselsger- da hoper det seg opp og blir betent. Man har også høyere nivs av «aknebakterie». Husker ikke navnet i farta. Anonymkode: 789bc...7f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå