AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #1 Skrevet 24. mars 2019 Jeg bor i kollektiv, og en kødd her oppfører seg ordentlig slitsomt hele tiden. For eksempel at hun ALDRI lukker døren, hvis hun skal på do. I steden står døren knapt inntil, så alle sammen kan jo selvfølgelig høre alle lydene hennes derfra. Men hver gang vi andre går på do, så er vi nødt til å låse døren. Ellers kommer denne kjerringa garantert for å stikke hodet inn på doen! Der kan hun bli stående og titte på den av oss som sitter der. ""Jasså, sitter du her ja! Ja man må jo det..."" og så videre kommentarer. Jeg har ikke peiling på hvorfor hun egentlig holder på sånn. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger noen av oss andre har bedt henne lukke døren, hver gang hun går på do. Men hun bare ler av oss, og fortsetter uansett hvor irriterende vi andre synes hun oppfører seg... Anonymkode: 2fb64...607
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #2 Skrevet 24. mars 2019 Klag til huseier. Er neppe noen vanlig problemstilling at folk nekter å lukte døra når de driter, eller overvåker andre som driter, men helt sikkert mulig å få kastet noen ut pga av det. Anonymkode: 8a94f...38d 8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #3 Skrevet 24. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Klag til huseier. Er neppe noen vanlig problemstilling at folk nekter å lukte døra når de driter, eller overvåker andre som driter, men helt sikkert mulig å få kastet noen ut pga av det. Anonymkode: 8a94f...38d Vi har allerede nevnt dette, og ett psr andre ting, for dem. Men de liker jo selvfølgelig folk som leier hos dem, så lenge leietakerne betaler for seg... Anonymkode: 2fb64...607
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #4 Skrevet 24. mars 2019 Gå sammen dere som plages av denne oppførselen og si til henne at det er ekkelt, og at dere ikke finner dere i det. Hvis dere går sammen, og viser henne at dere blir sure på henne, så får hun det vel ikke så greit? Hvis ingen liker henne, må hun ikke endre seg, eller flytte? Jeg hadde klikket på en som oppførte seg sånn. Æsj! Anonymkode: 01b73...e99 8
MannSor Skrevet 24. mars 2019 #5 Skrevet 24. mars 2019 Still huseier et ultimatum; enten må hun flytte eller så flytter alle dere andre. Det bør være et enkelt valg. 12
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 13 timer siden, The Kitten skrev: Har hun en diagnose? Ikke som jeg vet om i alle fall. Men hun kan være ganske "spesiell" ja, men dessverre ikke på noen POSITIV måte. Det opplegget med å gå på do er heller ikke det eneste som kan være temmelig slitsomt. Jeg har vært nødt til å oppbevare absolutt ALT jeg eier, inne på mitt eget rom. Heldigvis har jeg plass til ett lite kjøleskap på soverommet. Det har flere ganger skjedd at noen har vært på butikken, og så snapper hun med seg ett eller annet fra bæreposene uten at vi legger merke til det. Så stikker hun inn på sitt eget rom, og spiser / drikker opp sakene. Eller hvis jeg koker ett par egg til frokost, så snapper hun minst ett av eggene (samtidig som jeg er opptatt med å skjære opp brødskiver) og hun spiser opp eggene, og bare slenger fra seg eggeskallene på bordet / gulvet. Anonymkode: 2fb64...607
Vox_populi Skrevet 25. mars 2019 #8 Skrevet 25. mars 2019 15 timer siden, MannSor skrev: Still huseier et ultimatum; enten må hun flytte eller så flytter alle dere andre. Støttes. Dere har prøvd med det gode, men når det ikke nytter, må bøddeløksa fram. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #9 Skrevet 25. mars 2019 Skaff nøkler til dodøra. Dere andre kan ha hver deres, slik at dere kan låse døra fra innsiden når dere er på do, og låse den fra utsiden når hun er på do. Hun slipper ut når hun har lovt å alltid lukke etter seg. Anonymkode: 96be3...77c 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #10 Skrevet 25. mars 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke som jeg vet om i alle fall. Men hun kan være ganske "spesiell" ja, men dessverre ikke på noen POSITIV måte. Det opplegget med å gå på do er heller ikke det eneste som kan være temmelig slitsomt. Jeg har vært nødt til å oppbevare absolutt ALT jeg eier, inne på mitt eget rom. Heldigvis har jeg plass til ett lite kjøleskap på soverommet. Det har flere ganger skjedd at noen har vært på butikken, og så snapper hun med seg ett eller annet fra bæreposene uten at vi legger merke til det. Så stikker hun inn på sitt eget rom, og spiser / drikker opp sakene. Eller hvis jeg koker ett par egg til frokost, så snapper hun minst ett av eggene (samtidig som jeg er opptatt med å skjære opp brødskiver) og hun spiser opp eggene, og bare slenger fra seg eggeskallene på bordet / gulvet. Anonymkode: 2fb64...607 Her må du bli tøff og rett og slett be henne gi faen i å stjele mat. Hvis det å være snill og høflig ikke virker, får dere bli tøffere. Det tullet hadde ikke jeg akseptert, hun får kjøpe sin egen mat. Anonymkode: f4ef2...dd7 6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #11 Skrevet 25. mars 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: bli tøff og rett og slett be Nei, bønner hjelper ikke her, det er prøvd før. De må slå seg sammen og få hjelp av mester Erik. Anonymkode: c70a2...7fb
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #12 Skrevet 25. mars 2019 Dette er ikke vanlig oppførsel, og om hun ikke har en diagnose så bør hun utredes. Det finnes mange med genfeil som ikke oppdages, selv i nåtidens samfunn. Anonymkode: 2aa21...10c 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #13 Skrevet 25. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her må du bli tøff og rett og slett be henne gi faen i å stjele mat. Hvis det å være snill og høflig ikke virker, får dere bli tøffere. Det tullet hadde ikke jeg akseptert, hun får kjøpe sin egen mat. Anonymkode: f4ef2...dd7 Det var faktisk ett par stykker som for ett par måneder siden forsynte seg grovt av noe "rett i koppen" eller hva det nå var. Ett eller annet "pulver" som hun skulle bruke i vann eller melk, og få en eller annen smak. Dette var jo hennes saker, men alle andre i kollektivet har jo fått mer enn nok av dette tullet hennes. I alle fall så brukte de opp ett eller annet som tilhørte denne sulliken. Men da ble hun temmelig grinete, for å si det mildt. Minst en eller to ganger hver eneste uke, så gjennomsøker hun hele kjøkkenet og annet felles-areal for å lete etter denne greia som hadde forsvunnet. Men selvfølgelig gidder hun aldri å rydde opp etter seg etter disse "ransakelsene" sine. Så har hun fått enda en ting å klage over, på toppen av alt det andre. De andre sa jo klart og tydelig i fra. "Nå vet du hvordan det er, når ting til stadighet forsvinner her!" og de håpte vel at hun skulle vise langt, langt mer respekt for andres eiendeler. Men det virker dessverre ikke sånn. Men vi andre har jo forlengst staopet alle tingene våre inn på soverommene våre, og låser dørene hele tiden. Hvis jeg for eksempel er nødt til å bruke en komfyr på kjøkkenet, så plukker jeg med nøyaktig de sakene jeg har behov for. En tallerken, det jeg skal steke i ovnen, glass til å fylle med vann og så videre. Så låser jeg døren til rommet med en gang jeg har gått ut derfra. Så er det rett tilbake til rommet med sakene etterpå. Forhåpentlgvis uten at hun tråkker i hælene på meg til enhver tid og maser. Hun klager jo en del over at alle sammen er noen "eremitter" som aldri finner på noe som helst sammen med henne. Men dette har hun selvfølgelig bare seg selv å takke for... Anonymkode: 2fb64...607
prt90 Skrevet 25. mars 2019 #14 Skrevet 25. mars 2019 (endret) Ville laget et fint kakestykke med chili og barberskum og satt i kjøleskapet Endret 25. mars 2019 av prt90 9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #15 Skrevet 25. mars 2019 Kan dere ikke bare gå og låse døra utenfra når hun går på do? Bare ta ut nøkkelen og putt den i på andre siden og lås. Når hun dundrer på døra for å slippe ut kan dere slippe henne ut igjen. Da lærer hun sikker kjapt at det er lurt å låse fra innsiden så hun ikke blir låst inne. Anonymkode: 97951...cec 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #16 Skrevet 25. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan dere ikke bare gå og låse døra utenfra når hun går på do? Bare ta ut nøkkelen og putt den i på andre siden og lås. Når hun dundrer på døra for å slippe ut kan dere slippe henne ut igjen. Da lærer hun sikker kjapt at det er lurt å låse fra innsiden så hun ikke blir låst inne. Anonymkode: 97951...cec Det finnes de som har klaustrofobi, og kanskje hun ikke vil lukke døren fordi hun blir redd i små rom. Da gjør dette forslaget vondt verre! Sønnen min har det sånn. Anonymkode: 2aa21...10c
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #17 Skrevet 25. mars 2019 I alle dager. Dere er da alle jenter, og har de samme kroppsdelene og kroppsfunksjonene. Ingen grunn til å skape barrierer hjemme. Der skal dere være frie og naturlige. Anonymkode: 3225d...ef9
Gjest Kjevla Skrevet 25. mars 2019 #18 Skrevet 25. mars 2019 Mulig hun har en diagnose, men ikke nødvendigvis. En ting er sikkert. Hun har ikke lært seg folkeskikk. En klassisk ulempe det med kollektiv det der. En vet aldri hva som flytter inn når noen har sjekka ut.
ViljaH Skrevet 25. mars 2019 #19 Skrevet 25. mars 2019 Dere må jo bare være ærlige. Si at dere er ikke eremitter, men dere ønsker ikke å henge med henne fordi hun oppfører seg så dårlig. Invaderer andres toalettbesøk, går uinvitert inn på andres rom, stjeler andres mat. Det er ikke gøy, det er slitsomt, og sånt får man ikke venner av. 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #20 Skrevet 25. mars 2019 Hvorfor skal dere rotte dere sammen mot en stakkars? Hva med å ta en ordentlig prat med henne. Ikke enprat som skal appellere til fornuften, men en prat som skal korrigere oppførselen hennes. Som man gjør med barn. Det er åpenbart noe som er galt her, og det er ikke sikkert det er hennes skyld. Anonymkode: 98eca...dfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå