Gå til innhold

Bruker dere primer og settingspray til hverdags?

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 timer siden, BearMama skrev:

Alltid primer. Synes makeupen sitter mye bedre gjennom dagen. Settingspray også. Synes finishen ser mykere ut og huden ser mer fuktet ut.

Hva slags primer bruker du?   Jeg har ikke funnet en enda som får sminken min til å være fin i mer enn 4-5 timer.  Har veldig fet hud i t-sonen.

Videoannonse
Annonse
Gjest BearMama
Skrevet
13 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hva slags primer bruker du?   Jeg har ikke funnet en enda som får sminken min til å være fin i mer enn 4-5 timer.  Har veldig fet hud i t-sonen.

Jeg og. Bruker Nyx sin. Utrolig lett konsistens og trenger bare en dråpe.

https://www.blush.no/product/868187/sminke/ansikt/primer-setting/nyx-professional-makeup-shine-killer?gclid=CjwKCAjwvuzkBRAhEiwA9E3FUouyXBku-88jJTYZkjEbbLrl8eXiMFAUVASEW8OqMZqbwFah7UhG1hoCZ3kQAvD_BwE#

Bruker litt Mac kompaktpudder utover dagen og sminken ser like bra ut når jeg vasker den av på kvelden 😊

https://www.vita.no/mac-select-sheer-pressed-nw30-54853

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, BearMama said:

Jeg og. Bruker Nyx sin. Utrolig lett konsistens og trenger bare en dråpe.

https://www.blush.no/product/868187/sminke/ansikt/primer-setting/nyx-professional-makeup-shine-killer?gclid=CjwKCAjwvuzkBRAhEiwA9E3FUouyXBku-88jJTYZkjEbbLrl8eXiMFAUVASEW8OqMZqbwFah7UhG1hoCZ3kQAvD_BwE#

Bruker litt Mac kompaktpudder utover dagen og sminken ser like bra ut når jeg vasker den av på kvelden 😊

https://www.vita.no/mac-select-sheer-pressed-nw30-54853

Takk for tips fra en annen fet t-sone :) bestilte den fra Nyx. Bruker du primer under eller over dagkremen, og kan man sminke seg raskt etterpå med den?

Anonymkode: 4d06a...21d

Gjest BearMama
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips fra en annen fet t-sone :) bestilte den fra Nyx. Bruker du primer under eller over dagkremen, og kan man sminke seg raskt etterpå med den?

Fukt først. Lar den trekke litt inn så primer. Den kan sminkes med en gang 😊

Skrevet

Trodde primer var noe man brukte til oppussing 😂

Nei sminkemessig da går det kun i eyeliner til vanlig, mascara om jeg skal «ut» på noe finere :) har noe ansiktskrem liggende da jeg noen dager er virkelig tørr i huden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, BearMama said:

Fukt først. Lar den trekke litt inn så primer. Den kan sminkes med en gang 😊

Takk 😊👍🏻

Gjest Kritt
Skrevet (endret)

Jeg har brått fått behov jeg ikke hadde hørt om for få dager siden. Og må innrømme at jeg ble litt nysgjerrig. Har aldri fått til dette med foundation.

Endret av Kritt
AnonymBruker
Skrevet

Primer, foundation, concealer, blush, pudder, flytende, kompakt... uæææh... 😂

Føler aldri at jeg får til å få sminken til å se fin ut, den dekker liksom ikke nok. Og jeg greier ikke å ha på et tykt lag med sminke. Vil det se bedre ut med sånn primer og settinggreie? Kunne trengt personlig opplæring på dette føler jeg 😅

Noen tips til en bra settingdings som ikke koster skjorta?

Anonymkode: 5895b...f07

Gjest BearMama
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Primer, foundation, concealer, blush, pudder, flytende, kompakt... uæææh... 😂

Føler aldri at jeg får til å få sminken til å se fin ut, den dekker liksom ikke nok. Og jeg greier ikke å ha på et tykt lag med sminke. Vil det se bedre ut med sånn primer og settinggreie? Kunne trengt personlig opplæring på dette føler jeg 😅

Noen tips til en bra settingdings som ikke koster skjorta?

Nyx sin settingsspray er også god 😉

Jeg pleier å bruke Artdeco Mineral Powder Foundation. Sprer litt i hånden og så blander jeg med en litt solkrem og blander det godt i hendene og smører det i ansiktet som en krem. Får et perfekt tynt lag, men dekker perfekt.

Pudrer lett med kompakt pudderet(trykker forsiktig på med svampen så det ikke blir tykt og kakete) Concealer fra L’Oréal True Match Touch Magic under øynene og bruker fingrene og sprer det godt.

Tynt lag med solpudder og highliget fra Isadora Face Sculptor Bronzer, lett blush fra Makeup Store og så settingspray. Tar 5 minutter og holder seg hele dagen. Trykker litt pudder i t sonen ved behov utover dagen, men sminken sitter som støpt fra 06-19 når jeg vasker det av.

Endret av BearMama
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, BearMama skrev:

Nyx sin settingsspray er også god 😉

Jeg pleier å bruke Artdeco Mineral Powder Foundation. Sprer litt i hånden og så blander jeg med en litt solkrem og blander det godt i hendene og smører det i ansiktet som en krem. Får et perfekt tynt lag, men dekker perfekt.

Pudrer lett med kompakt pudderet(trykker forsiktig på med svampen så det ikke blir tykt og kakete) Concealer fra L’Oréal True Match Touch Magic under øynene og bruker fingrene og sprer det godt.

Tynt lag med solpudder og highliget fra Isadora Face Sculptor Bronzer, lett blush fra Mac og så settingspray. Tar 5 minutter og holder seg hele dagen. Trykker litt pudder i t sonen ved behov utover dagen, men sminken sitter som støpt fra 06-19 når jeg vasker det av.

Takk for utfyllende svar! Er vel bare å begi seg ut i jungelen 😅

Hvordan vet man forresten hvilken farge man skal velge? Synes mange pudder og foundationer blir lett orange på meg 🤔
Ja, jeg vet at jeg sikkert spør vanskelig. Burde sikkert fått profesjonell hjelp. Fikk hjelp av ei på Kicks en gang, og hun fant en dyr foundation som selvfølgelig ble oransje, som hun mente passet meg perfekt.
Det gjorde det altså ikke, men jeg greide ikke si nei 😝

Gjest BearMama
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet man forresten hvilken farge man skal velge? Synes mange pudder og foundationer blir lett orange på meg 🤔
Ja, jeg vet at jeg sikkert spør vanskelig. Burde sikkert fått profesjonell hjelp. Fikk hjelp av ei på Kicks en gang, og hun fant en dyr foundation som selvfølgelig ble oransje, som hun mente passet meg perfekt.

Har du gul eller rød undertone? Det beste er å få en liten tester og så tester du på kinnbeinet når du kommer hjem på ren hud. Vent litt og la den trekke inn og se om den blander seg inn med din egen hudtone. Speil deg gjerne mot vinduet så du ser fargen i dagslys. Fargen inne på kjøpesenteret blir ofte misledende pga lyset. 

Endret av BearMama
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er unødvendig 

Anonymkode: 4ad2b...ec9

AnonymBruker
Skrevet

Nei på denne ujålete gamle røya går det hovedsakelig i fuktighetsgivende produkter (dagkrem, nattkrem, nattmaske, øyekrem, øyeserum), og på sminkefronten er det kun mascara og kanskje litt farge på øyenbrynene til hverdags. Har knusktørr eksemhud og bruker minst mulig sminkegreier.
Sliter med å finne produkter som gir nok fukt til at jeg ikke ser ut som en flekkete sahara-ørken i fjeset. Derfor lar jeg heller være.

Anonymkode: 3fa3e...15c

AnonymBruker
Skrevet

Ikke settingspudder, men primer og settingsspray bruker jeg😄

Anonymkode: b5c8e...53c

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, BearMama skrev:

Har du gul eller rød undertone? Det beste er å få en liten tester og så tester du på kinnbeinet når du kommer hjem på ren hud. Vent litt og la den trekke inn og se om den blander seg inn med din egen hudtone. Speil deg gjerne mot vinduet så du ser fargen i dagslys. Fargen inne på kjøpesenteret blir ofte misledende pga lyset. 

Prøvde å finne ut om jeg har kald eller varm undertone, men ble ikke så klok 🤪 Havnet litt i mellom, stemmer med noe på varm og andre ting på kald.

Takk for at du prøver å hjelpe 😅 Får nok gjøre som du sier, teste hjemme i naturlig lys.

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, BearMama skrev:

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde å finne ut om jeg har kald eller varm undertone, men ble ikke så klok 🤪 Havnet litt i mellom, stemmer med noe på varm og andre ting på kald.

Takk for at du prøver å hjelpe 😅 Får nok gjøre som du sier, teste hjemme i naturlig lys.

Kom forresten over dette, og her stemmer det på lys. ( Føler at jeg kupper tråden til TS nå! )

Kalde undertoner
Du får trolig en rødlig brunfarge, blir lett solbrent sommerstid. Med denne hudtypen bør du se etter produkter i farger som har rosa, rød, eller blå base.

Vi guider deg gjennom fargene til bareMinerals BarePro Foundation. 

Porselen – Du er hvit, har gjerne fregner og blir fort solbrent. Huden tenderer mot blålig, grønn eller rosa undertone. Til deg passer produkter som 01 Fair. For en litt mer nøytral fair farge gå for 02 Dawn.

Lys – Du har lys, nordisk hud, og blir ganske lett solbrent, men du får også litt brunfarge sommerstid. Du kan ha nøytral, gul eller rosa undertone i huden din. Til rosa undertone passer trolig fargen 05Sateen /  06Cashmere mens de med gulere undertone bør prøve fargen 07 Warm Light

Medium – Du har en naturlig beige eller gyllen tone, og blir raskere brun i sola enn de fleste. Denne kategorien kan ha en gul, oliven eller nøytral undertone. 11 Natural passer for deg som er i den lysere enden av medium, mens de noe mørkere kan bruke 13 Golden Nude som passer en mer gyllen og solbrun hud

Gjest BearMama
Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få med deg noen testere hjem i varmt og kaldt og litt forskjellige nyanser så ser du det godt på ren hud hjemme. Er det rett så smelter det inn i huden og hudtonen din 😊

Endret av BearMama
Skrevet

Det varierer litt, men primer til øyenskygge bruker jeg hver dag. Da er det Primer Potion fra Urban Decay. Har jeg lange dager bruker jeg gjerne All nighter setting spray fra Urban Decay :)

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du Mac i nærheten? Jeg har selv rosa undertone, det meste ser gult ut på meg. Men NC (kald undertone) hos Mac passer perfekt. 

Hør om de kan legge foundation på deg, og så går du med det gjennom dagen, i ulike typer lys. De pleier å være veldig flinke og hjelpsomme. 

Synes du farge og dekkevne er vanseklig kan du også blande litt fuktighetskrem eller ansiktsolje i foundation, det gir et mer naturlig resultat. 

Anonymkode: a2b95...626

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du Mac i nærheten? Jeg har selv rosa undertone, det meste ser gult ut på meg. Men NC (kald undertone) hos Mac passer perfekt. 

Hør om de kan legge foundation på deg, og så går du med det gjennom dagen, i ulike typer lys. De pleier å være veldig flinke og hjelpsomme. 

Synes du farge og dekkevne er vanseklig kan du også blande litt fuktighetskrem eller ansiktsolje i foundation, det gir et mer naturlig resultat. 

Anonymkode: a2b95...626

Kan du anbefale en kjemisk peeling til kombihud? 

Anonymkode: 5b0db...461

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...