AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #21 Skrevet 25. mars 2019 Nei, det har jeg aldri gjort og kommer aldri til å gjøre. Syns også det ser utrolig teit ut når jeg ser en jente som ser ut som kommer rett fra instagram. Hvor mange timer har hun brukt foran speilet tro? Anonymkode: b9c12...9dc
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #22 Skrevet 25. mars 2019 8 timer siden, Nerine_ skrev: Du vet overhode ikke hva du prater om skjønner jeg. Selvsagt vet jeg det. Jeg har da øyne i hodet og ser hva unge jenter og damer kliner inn huden sin med daglig. På gaten, i butikker, på restaurant, ja overalt. Mange våger seg jo ikke ut døren uten foundation, pudder, rouge, løsvipper, påtegnede bryn og alt det der. Og så disse sprayene og primerne som det spørres om i denne tråden i tillegg da, så klart. Skjønner overhodet ikke vitsen med det. Det SER så kunstig ut! Og ofte er jo klær i klesbutikkene helt tilgriset av denne "brunkremen", fra damer som har hatt plaggene med seg i prøverommet og hatt dem over hodet. Anonymkode: 87f53...0db 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #23 Skrevet 25. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt vet jeg det. Jeg har da øyne i hodet og ser hva unge jenter og damer kliner inn huden sin med daglig. På gaten, i butikker, på restaurant, ja overalt. Mange våger seg jo ikke ut døren uten foundation, pudder, rouge, løsvipper, påtegnede bryn og alt det der. Og så disse sprayene og primerne som det spørres om i denne tråden i tillegg da, så klart. Skjønner overhodet ikke vitsen med det. Det SER så kunstig ut! Og ofte er jo klær i klesbutikkene helt tilgriset av denne "brunkremen", fra damer som har hatt plaggene med seg i prøverommet og hatt dem over hodet. Anonymkode: 87f53...0db Men det er verken primeren eller settingsprayen sin feil, det er jo alt det andre man kliner på mellom de to. Anonymkode: 1b150...137 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #24 Skrevet 25. mars 2019 Bruker ikke annen sminke noen gang enn litt eyeliner og maskara. Anonymkode: eeaab...174
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #25 Skrevet 25. mars 2019 37 minutter siden, AnonymBruker said: Men det er verken primeren eller settingsprayen sin feil, det er jo alt det andre man kliner på mellom de to. Anonymkode: 1b150...137 Ikke sant. Faktisk er vel printeren og settingsprayen med å bidra til at sminken IKKE sprer seg til klær, i og med at det låser sminken fast til ansiktet. Denne brukeren har åpenbart ikke peiling. Anonymkode: e2a56...810 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #27 Skrevet 25. mars 2019 Ja, hver gang jeg bruker foundation og concealer. Primer gjør at foundation ser mer unaturlig ut, legger seg i et jevnt og tynt lag, og ikke kaker seg i løpet av dagen. Uten settingspray ser resulatet veldig unaturlig og "pudret" ut. Spray gjør også at sminken ser like fin ut etter 10-12 timer. Og at det ikke smitter på skjerf/jakker. Om man vil se naturlig ut får man droppe alt, eller gå for en lett farget dagkrem. Vil man se sminket men naturlig ut er primer og settingspray en selvfølge. Vil man se veldig sminket og kakete ut er det bare å kjøre på med foundation+concealer+pudder, uten primer og settingspray. Anonymkode: a2b95...626
Nerine_ Skrevet 25. mars 2019 #28 Skrevet 25. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt vet jeg det. Jeg har da øyne i hodet og ser hva unge jenter og damer kliner inn huden sin med daglig. På gaten, i butikker, på restaurant, ja overalt. Mange våger seg jo ikke ut døren uten foundation, pudder, rouge, løsvipper, påtegnede bryn og alt det der. Og så disse sprayene og primerne som det spørres om i denne tråden i tillegg da, så klart. Skjønner overhodet ikke vitsen med det. Det SER så kunstig ut! Og ofte er jo klær i klesbutikkene helt tilgriset av denne "brunkremen", fra damer som har hatt plaggene med seg i prøverommet og hatt dem over hodet. Anonymkode: 87f53...0db Det er isåfall ikke primeren og settingsprayen som får det til å se kunstig ut...🙄
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #29 Skrevet 25. mars 2019 Rødbet, skinke og printer Anonymkode: 4d06a...21d 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #30 Skrevet 25. mars 2019 14 minutter siden, AnonymBruker said: Rødbet, skinke og printer Anonymkode: 4d06a...21d Og jeg står for to av disse 😅 dette var tydeligvis ikke tråden for meg, for jeg har sjeldent såpass mange skrivefeil Anonymkode: e2a56...810 2
BeautyBox Skrevet 25. mars 2019 #31 Skrevet 25. mars 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det har jeg aldri gjort og kommer aldri til å gjøre. Syns også det ser utrolig teit ut når jeg ser en jente som ser ut som kommer rett fra instagram. Hvor mange timer har hun brukt foran speilet tro? Anonymkode: b9c12...9dc Hvorfor bruke tid på å irritere seg over sånt? Jeg har selv gjerne "Instagram-sminke" som du så pent kaller det, når jeg skal på fest, men bruker bare 20 min på denne. Hadde ledd meg ihjel om noen som så meg hadde sagt at de synes det var superteit at jeg så ut som jeg kom fra Instagram og at de lurte på hvor mange timer jeg hadde brukt på det. Hadde tilbydd de et gratis kurs.
Djungelvrål Skrevet 25. mars 2019 #32 Skrevet 25. mars 2019 15 timer siden, Nerine_ skrev: Ja, jeg bruker alltid det. Ser ikke poenget med å sminke meg om jeg bare skal gjøre det "halvveis"🙂 Det er ingenting halvveis ved å unnlate å bruke primer og settingspray. Ingen ser forskjell. 1
Nerine_ Skrevet 25. mars 2019 #33 Skrevet 25. mars 2019 (endret) 47 minutter siden, SupaWoman skrev: Det er ingenting halvveis ved å unnlate å bruke primer og settingspray. Ingen ser forskjell. Tull, jeg opplever at foundationen blir jevnere med primer, og det gjør eventuelt tørre partier lite synlig. Og settingspray gjør at resultatet holder betydelig lenger. Men som alt annet, det gjelder å finne produkter tilpasset individuelle behov. Ellers føler man sikkert det er bortkastet. Endret 25. mars 2019 av Nerine_ 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #34 Skrevet 25. mars 2019 Finnes det primere so ikke matter huden ned? Anonymkode: ae677...446
Nerine_ Skrevet 25. mars 2019 #35 Skrevet 25. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det primere so ikke matter huden ned? Anonymkode: ae677...446 Urban Decay Quickfix Hydracharge Prep Spray gjør ikke huden matt. Den er helt super!
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #36 Skrevet 25. mars 2019 7 minutter siden, Nerine_ skrev: Urban Decay Quickfix Hydracharge Prep Spray gjør ikke huden matt. Den er helt super! Takk. Trenger noe som ikke gjør den tørr, som ikke matter, men som gjør at den sitter der den skal. Foundatipn fester seg i tørre flekker i ansiktet mitt. Bruker jeg olje eller fuktighetskrem så sklir det av, men sitter igjen som flekker på de tørre stedene. Ikke vakkert Anonymkode: ae677...446
Nerine_ Skrevet 26. mars 2019 #37 Skrevet 26. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk. Trenger noe som ikke gjør den tørr, som ikke matter, men som gjør at den sitter der den skal. Foundatipn fester seg i tørre flekker i ansiktet mitt. Bruker jeg olje eller fuktighetskrem så sklir det av, men sitter igjen som flekker på de tørre stedene. Ikke vakkert Anonymkode: ae677...446 Du bør ha fuktighetskrem også. Jeg bruker Ole Henriksen sheer transformation fuktighetskrem, det trekker kjapt inn og gir godt grunnlag for foundation.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #38 Skrevet 26. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk. Trenger noe som ikke gjør den tørr, som ikke matter, men som gjør at den sitter der den skal. Foundatipn fester seg i tørre flekker i ansiktet mitt. Bruker jeg olje eller fuktighetskrem så sklir det av, men sitter igjen som flekker på de tørre stedene. Ikke vakkert Anonymkode: ae677...446 Foundation på tørr/flekkete hud ser ikke pent ut uansett. Peel ansiktshuden 1-3 ganger i uka, helst kjemisk da kornene i skrubb-peeling ofte gjør vondt verre. Bruk serum (Kiehls midnight recovery serum, eller Estee Lauder all night repair er mine favoritter), så en god natt-krem over. Om morgenen smører du med en lett dagkrem minst fem minutter før du skal sminke deg. Så primer 1-2 minutter før foundation. Det å gi det litt tid mellom hver påføring vil hindre at sminken sklir og flytter på seg. Anonymkode: a2b95...626
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #39 Skrevet 26. mars 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Foundation på tørr/flekkete hud ser ikke pent ut uansett. Peel ansiktshuden 1-3 ganger i uka, helst kjemisk da kornene i skrubb-peeling ofte gjør vondt verre. Bruk serum (Kiehls midnight recovery serum, eller Estee Lauder all night repair er mine favoritter), så en god natt-krem over. Om morgenen smører du med en lett dagkrem minst fem minutter før du skal sminke deg. Så primer 1-2 minutter før foundation. Det å gi det litt tid mellom hver påføring vil hindre at sminken sklir og flytter på seg. Anonymkode: a2b95...626 Hva kan du anbefale av kjemisk peeling til kombihud? Anonymkode: 5b0db...461
Gjest BearMama Skrevet 27. mars 2019 #40 Skrevet 27. mars 2019 Alltid primer. Synes makeupen sitter mye bedre gjennom dagen. Settingspray også. Synes finishen ser mykere ut og huden ser mer fuktet ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå