Gå til innhold

Bruker dere primer og settingspray til hverdags?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

bruker dere primer og settingsspray i hverdagen? :) Og settingpudder?

Anonymkode: 0f507...c59

Videoannonse
Annonse
Gjest Kritt
Skrevet

Kan du forklare hva det er, så skal jeg si om jeg bruker det 😂

AnonymBruker
Skrevet

Bruker bare settingpudder. Aldri primer og spray.

Anonymkode: 2c557...f0c

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis ikke. Noen få ganger primer for å minimere rødbeten jeg har i ansiktet.

Anonymkode: 54e9a...ff3

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har aldri brukt det. Overhodet. 

Slutt å klin inn huden med så tjukke lag med make-up daglig, så skal dere se den blir bedre og pen som den er.

Anonymkode: 87f53...0db

• Liker 7
Skrevet

Bruker litt vanlig pudder etter foundation. Primere liker jeg ikke noe særlig da de ofte gjør det motsatte av det de sier, nemlig at de fremhever teksturen i huden og kaker til makeupen.   Settingspray bruker jeg til fest. Bruker Urban Decay sin, blir litt dyrt til hverdags. 

Skrevet

Bruker en sjelden gang CC cream på huden, ellers ingenting. Huden har det bedre da ☺️ 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke primer, men bruker setting spray. All nighter fra Urban decay, den er så bra! Huden ser liksom glattere og friskere ut, og sminken holder seg på plass.

Anonymkode: 1b150...137

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, fordi jeg har litt fet hud og skinken sklir liksom av om jeg ikke bruker det.

Anonymkode: e2a56...810

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker smashbox sin photo finish primer, synes den jevner ut fine linjer og gjør at foundationen legger seg penere. 

Anonymkode: dc722...8eb

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, fordi jeg har litt fet hud og skinken sklir liksom av om jeg ikke bruker det.

Skinken 😂 jeg mente seff SMINKEN 😂

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan bruker man setting spray da? Utenpå sminken?

Anonymkode: 49e01...ef9

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skinken 😂 jeg mente seff SMINKEN 😂

Skinka sklir bedre.  Hahahaha :laugh:

Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å klin inn huden med så tjukke lag med make-up daglig, så skal dere se den blir bedre og pen som den er.

Hvis du ikke har brukt det så vet du nok ikke hvilken fantastisk effekt det kan ha. 

Primer og setting spray er IKKE synonymt med tjukke lag med make-up. Jeg feks har alltid naturlig sminke selv om jeg bruker primer og setting spray, men slipper gjerne at foundationen blir klabbete og kakete etter noen timer. Jeg gjentar: jeg bruker IKKE et tjukt lag, men min hudtype f.eks gjør gjerne at sminken sklir både hit og dit dersom jeg ikke bruker noe for å forhindre at det skjer. 

Endret av BeautyBox
  • Liker 11
Skrevet

Bruker ikke primer og setting spray til hverdags med mindre jeg skal noe på ettermiddagen og pynter meg litt ekstra, og ønsker at sminken skal sitte lenge. Til fest og sånn bruker jeg alltid primer spray og setting spray, da elsker jeg de fra Skindinavia. De er vannbaserte, passer min hud tipp topp :)

Skrevet

Ja, jeg bruker alltid det. Ser ikke poenget med å sminke meg om jeg bare skal gjøre det "halvveis"🙂

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet overhode ikke hva du prater om skjønner jeg. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg bruker alltid primer, føler det gjør påføringen av foundationen jevnere. Bruker så og si alltid setting spray, men kan droppe det hvis jeg vet at ikke sminken skal utsettes for noe voldsomme greier eller vare hele dagen.

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Kritt skrev:

Kan du forklare hva det er, så skal jeg si om jeg bruker det 😂

Det er visst ingen som vil fortelle oss hva disse tingene er :klo:

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er visst ingen som vil fortelle oss hva disse tingene er :klo:

Det ligger jo litt i ordene? Primer er for å "preppe" før foundation, så den er lettere å legge, og legger seg jevnere. Settingspray gjør så sminken holder vesentlig bedre, og "smelter" resultatet sammen så det ser jevnere og mer naturlig ut. Spesielt om man har brukt pudder-produkter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...