AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #1 Skrevet 24. mars 2019 Joda, de streiker for bedre klima, men legger igjen masse søppel etter seg etter demonstrasjonen. Er det bra for klima? Eller er det bare de voksne som skal tenke på klima? Vet disse ungene egentlig hva det er snakk om når det gjelder klima? Vet de at de må begynne med seg selv? At de selv må forsake ting som er skadelig for klima, som smarttlf, flyferier osv? Alle de tingene de tar for gitt. Biler må forbys, alle må kjøre kollektivt eller sykle/ gå. Ja, for alle bor jo i byer og i nærheten av kollektiv, og alle jobber mellom kl, 07:00 og 16:00.Oljeboring vil de forby, men hvor skal Norge få store deler av inntekten sin fra da? Jeg synes også disse klimaungene som ble intervjuet på tv, rett og slett er obsternasige. Hadde de snakket på en skikkelig måte om bl.a voksne, så skulle jeg vurdert og høre på de, men sånn som de snakker om voksne, så er de bare et irritasjonsmoment. Disse klimaungene er nok bare et gufs som snart blir borte. Anonymkode: f3d15...9cd 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #2 Skrevet 24. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, de streiker for bedre klima, men legger igjen masse søppel etter seg etter demonstrasjonen. Er det bra for klima? Eller er det bare de voksne som skal tenke på klima? Vet disse ungene egentlig hva det er snakk om når det gjelder klima? Vet de at de må begynne med seg selv? At de selv må forsake ting som er skadelig for klima, som smarttlf, flyferier osv? Alle de tingene de tar for gitt. Biler må forbys, alle må kjøre kollektivt eller sykle/ gå. Ja, for alle bor jo i byer og i nærheten av kollektiv, og alle jobber mellom kl, 07:00 og 16:00.Oljeboring vil de forby, men hvor skal Norge få store deler av inntekten sin fra da? Jeg synes også disse klimaungene som ble intervjuet på tv, rett og slett er obsternasige. Hadde de snakket på en skikkelig måte om bl.a voksne, så skulle jeg vurdert og høre på de, men sånn som de snakker om voksne, så er de bare et irritasjonsmoment. Disse klimaungene er nok bare et gufs som snart blir borte. Anonymkode: f3d15...9cd Hvordan vet du at de legger igjen søppel? Var du på demoen? Det virker jo rart mtp. At du kritiserer unge som engasjerer seg. Anonymkode: 73ee6...04c 6
stan Skrevet 24. mars 2019 #3 Skrevet 24. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse klimaungene er nok bare et gufs som snart blir borte Ja, snart blir de som oss voksne som gir faen i klimaet. Er det så mye bedre? 9
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #4 Skrevet 24. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at de legger igjen søppel? Var du på demoen? Det virker jo rart mtp. At du kritiserer unge som engasjerer seg. Anonymkode: 73ee6...04c Kom tilfeldig midt oppi demonstrasjonen der jeg bor, og når jeg kom ut fra butikken, lå det igjen masse søppel etter de. Har også lest at det også var tilfelle flere andre steder. Anonymkode: f3d15...9cd 6
Gjest førstedamen Skrevet 24. mars 2019 #5 Skrevet 24. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom tilfeldig midt oppi demonstrasjonen der jeg bor, og når jeg kom ut fra butikken, lå det igjen masse søppel etter de. Har også lest at det også var tilfelle flere andre steder. Anonymkode: f3d15...9cd Så om 500 mennesker deltar på arrangement for klima får du utifra at alle 500 er klima forkjempere? Om 1000 stk deltar på arrangement mot vold mot kvinner. Da har de selv aldri slått noen? Du generaliserer og drar alle under en kam. Unødvendig. Og hvorfor kan man ikke fly og bruke bil ved nødvendighet og SAMTIDIG jobbe for å bedre klima? Hvorfor er ikke det å gjøre litt bedre enn å gjøre ingenting?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #6 Skrevet 24. mars 2019 De siste dagene, så er det ikke akkurat de voksne som har fremstått som de mest modne og reflekterte, sammenlignet med barna og ungdommene som streiker. Jeg gremmes. Anonymkode: f2813...a07 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #7 Skrevet 24. mars 2019 Jeg er veldig stolt av datteren min som streiket på fredag. Hun plukker søppel, hun sykler, hun ber ikke om sydenturer. Hun er redd for framtida. Hun minner meg på å bruke handlenett og er opptatt sv at vi ikke skal sløse. Hun arver gjerne klær. Hun er 10 år.. hun vet ikke alt og hun er kanskje naiv, men hun er redd for hva som kan skje med kloden og hun er villig til å ofre mer enn veldig mange voksne for å hjelpe til med å snu det. Anonymkode: 7f323...86d 13
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #8 Skrevet 24. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig stolt av datteren min som streiket på fredag. Hun plukker søppel, hun sykler, hun ber ikke om sydenturer. Hun er redd for framtida. Hun minner meg på å bruke handlenett og er opptatt sv at vi ikke skal sløse. Hun arver gjerne klær. Hun er 10 år.. hun vet ikke alt og hun er kanskje naiv, men hun er redd for hva som kan skje med kloden og hun er villig til å ofre mer enn veldig mange voksne for å hjelpe til med å snu det. Anonymkode: 7f323...86d Jeg blir stolt av datteren din. Hadde alle gjort en innsats som henne, ville ting blitt mye bedre. Mindre søppel i havet f.eks og mindre bruk av plastikk, drivstoff, sløsing av klær osv.. Flere burde tenkt som henne Anonymkode: 7d00a...87d 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #9 Skrevet 24. mars 2019 Hvis disse ungdommene hadde fått valget mellom Alternativ A å delta på en slik demonstrasjon for klimaet. Eller Alternativ B Reise på ferietur til Gran Canaria, og få en spliter ny (og svindyr) mobiltelefon eller datamaskin. Flertallet av disse ungene ville sannsynligvis valgt Alternativ B og gitt blanke pokker i klimaet eller den globale oppvarmingen. Anonymkode: 9f18e...c58 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #10 Skrevet 24. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis disse ungdommene hadde fått valget mellom Alternativ A å delta på en slik demonstrasjon for klimaet. Eller Alternativ B Reise på ferietur til Gran Canaria, og få en spliter ny (og svindyr) mobiltelefon eller datamaskin. Flertallet av disse ungene ville sannsynligvis valgt Alternativ B og gitt blanke pokker i klimaet eller den globale oppvarmingen. Anonymkode: 9f18e...c58 Dette er det dummeste jeg leser. Hvem tror du har lagt til rette for at barna blir kjørt overalt, får tre sydenturer i året og kjøper ny iPhone annenhvert år? Jo, de voksne, de som furter over streiken med slle mulige slags idiot»argument». Slike argument man har når man ikke har noe saklig å komme med! Anonymkode: f2813...a07 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #11 Skrevet 24. mars 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig stolt av datteren min som streiket på fredag. Hun plukker søppel, hun sykler, hun ber ikke om sydenturer. Hun er redd for framtida. Hun minner meg på å bruke handlenett og er opptatt sv at vi ikke skal sløse. Hun arver gjerne klær. Hun er 10 år.. hun vet ikke alt og hun er kanskje naiv, men hun er redd for hva som kan skje med kloden og hun er villig til å ofre mer enn veldig mange voksne for å hjelpe til med å snu det. Anonymkode: 7f323...86d Stolt over at den 10 år gamle datteren din skremmes til å leve et trasig liv slik at rikingene kan tjene litt ekstra penger? Eplet faller i hvertfall ikke langt fra stammen! Anonymkode: d40fb...3d4 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #12 Skrevet 24. mars 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stolt over at den 10 år gamle datteren din skremmes til å leve et trasig liv slik at rikingene kan tjene litt ekstra penger? Eplet faller i hvertfall ikke langt fra stammen! Anonymkode: d40fb...3d4 Hun lever da ikke et trasig liv. Hun lever i Norge. Vi har mat på bordet, hun får gå på skole, hun har tak over hodet og en familie som elsker henne. Men hun vet at ikke alle er så heldige. Og hun er bekymret for framtida blant annet pga miljøet.. og det er noe hun vil vi skal ta tak i.. ingen kan gjøre alt men alle kan gjøre noe, og her i landet har de aller aller fleste mulighet til å gjøre noe for miljøet. Skjønner ikke helt hvor alt dette sinnet kommer fra. Til og med når de går langs gangveien og plukker søppel får de slengt kommentarer etter seg av sinte (stort sett) menn. Ja, jeg er stolt av henne! Anonymkode: 7f323...86d 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #13 Skrevet 24. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun lever da ikke et trasig liv. Hun lever i Norge. Vi har mat på bordet, hun får gå på skole, hun har tak over hodet og en familie som elsker henne. Men hun vet at ikke alle er så heldige. Og hun er bekymret for framtida blant annet pga miljøet.. og det er noe hun vil vi skal ta tak i.. ingen kan gjøre alt men alle kan gjøre noe, og her i landet har de aller aller fleste mulighet til å gjøre noe for miljøet. Skjønner ikke helt hvor alt dette sinnet kommer fra. Til og med når de går langs gangveien og plukker søppel får de slengt kommentarer etter seg av sinte (stort sett) menn. Ja, jeg er stolt av henne! Anonymkode: 7f323...86d Når jeg vokste opp på 70 tallet så var vi livredde for atomkrig. Vi trodde verden ville gå under, men vi er da her fortsatt... Anonymkode: f3d15...9cd 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #14 Skrevet 24. mars 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stolt over at den 10 år gamle datteren din skremmes til å leve et trasig liv slik at rikingene kan tjene litt ekstra penger? Eplet faller i hvertfall ikke langt fra stammen! Anonymkode: d40fb...3d4 Faktisk er det vel heller de barna som vokser opp og baserer sin lykke på hva de har av matrielle goder, som får et trasig liv. Anonymkode: 648e2...8eb 1
Zienna Skrevet 24. mars 2019 #15 Skrevet 24. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig stolt av datteren min som streiket på fredag. Hun plukker søppel, hun sykler, hun ber ikke om sydenturer. Hun er redd for framtida. Hun minner meg på å bruke handlenett og er opptatt sv at vi ikke skal sløse. Hun arver gjerne klær. Hun er 10 år.. hun vet ikke alt og hun er kanskje naiv, men hun er redd for hva som kan skje med kloden og hun er villig til å ofre mer enn veldig mange voksne for å hjelpe til med å snu det. Anonymkode: 7f323...86d Du har all grunn til å være stolt av datteren din. Da jeg så bildene av alle de som deltok på streiken, var min tanke: Endelig! Endelig viser de unge engasjement 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #16 Skrevet 24. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg vokste opp på 70 tallet så var vi livredde for atomkrig. Vi trodde verden ville gå under, men vi er da her fortsatt... Anonymkode: f3d15...9cd Men som voksen burde du ha skjønt forskjellen på atomtrusselen som hang over oss på grunn av den kalde krigen, og klimaforandringene som er her og vil eskalere? Er du så dum, eller er det for kjipt å ta innover seg og enklere å fornekte of furte over barna som skal overta den kloden vi har føkka så grundig til? Anonymkode: f2813...a07 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #17 Skrevet 24. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men som voksen burde du ha skjønt forskjellen på atomtrusselen som hang over oss på grunn av den kalde krigen, og klimaforandringene som er her og vil eskalere? Er du så dum, eller er det for kjipt å ta innover seg og enklere å fornekte of furte over barna som skal overta den kloden vi har føkka så grundig til? Anonymkode: f2813...a07 En ting jeg har lært, er at man aldri skal kalle noen dum. Man kan ha ulike meninger, men man kaller ingen dum fordi at de har en annen mening. Anonymkode: f3d15...9cd 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #18 Skrevet 24. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting jeg har lært, er at man aldri skal kalle noen dum. Man kan ha ulike meninger, men man kaller ingen dum fordi at de har en annen mening. Anonymkode: f3d15...9cd Noen ganger så er man faktisk dum. Noen meninger er stokk dumme. Som at global oppvarming er tull, at jorda er flat og at vaksiner påfører barna autisme og giftstoffer. Noe så inn granskogen dumt og idiotisk er det! For det er snakk om om soleklare sannheter basert på FORSKNING! Ikke om gul eller grønn er den peneste fargen, eller om sommer eller vinter er best. Anonymkode: f2813...a07 2
Husholdning1 Skrevet 24. mars 2019 #19 Skrevet 24. mars 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men som voksen burde du ha skjønt forskjellen på atomtrusselen som hang over oss på grunn av den kalde krigen, og klimaforandringene som er her og vil eskalere? Er du så dum, eller er det for kjipt å ta innover seg og enklere å fornekte of furte over barna som skal overta den kloden vi har føkka så grundig til? Anonymkode: f2813...a07 Kloden vil klare seg helt fint den. Menneskene dør kanskje ut i løpet av noen titusener av år, men det er visstnok bra for kloden. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #20 Skrevet 25. mars 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Men som voksen burde du ha skjønt forskjellen på atomtrusselen som hang over oss på grunn av den kalde krigen, og klimaforandringene som er her og vil eskalere? Er du så dum, eller er det for kjipt å ta innover seg og enklere å fornekte of furte over barna som skal overta den kloden vi har føkka så grundig til? Anonymkode: f2813...a07 Det kan fort ende opp med å bli same same, but different. I begynnelsen var det 1 grad økning som var den store skrekken. Det har vi nådd, og vi klarer oss fint. Det vil bli varmere og fuktigere, men verden går neppe under. En atomkrig mellom supermaktene ville vært ufattelig mye mer alvorlig enn global oppvarming. Anonymkode: e45ec...6f7 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå