ElizaHam Skrevet 24. mars 2019 #1 Skrevet 24. mars 2019 Jeg har begynt å date en fyr jeg liker kjempegodt. Såpass godt at å bli kjærester kan ende opp som et alternativ. Men han har også herpes. Kondombruk ved dating er vel og fint, men å være kjærester og bruke kondom frister ikke like mye. Og så vidt jeg har fått med meg, smitter det også via spytt? Jeg vil ikke få herpes selv... Er det realistisk å klare holde seg fri for herpes om man blir kjæreste med en som har det? Dilemma blir også oppi det hele at å droppe bli kjæreste med noen pga det, føles som helt feil årsak. Samtidig som jeg ikke har lyst å leve i smittefrykt... Trenger virkelig noen gode råd og hjelp her!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #2 Skrevet 24. mars 2019 Jeg har alltid fått beskjed fra leger at der smitter ikke utenom utbrudd, inkl en lege som er ekspert på virus. Den greia de snakker om at man kan bli smittet fordi viruset kommer opp til huden er ontrent helt umulig. Jeg fikk herpes i underlivet som følger av en eks som hadde blemme i munnen og smittet meg. Hadde ubeskyttet sex med siste kjæresten min i flere år uten at han ble smittet. Jeg har også bare hatt det ene utbruddet. Sjansen for at du alt har viruset i kroppen er stor, hvilken type er det han har? Du kan ta en blodprøve for å sjekke om du har viruset latent i kroppen, er det herpes simplex han har, og du har, vil han ikke kunne smitte deg. Anonymkode: 72766...46e 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #3 Skrevet 24. mars 2019 Hei du! jeg er ganske sikker på at herpes bare smitter når man har utbrudd, altså sånne blemmer som væsker. Så tror egentlig ikke du skal være så redd for det. Jeg har faktisk Herpes selv, hatt utbrudd en gang og aldri igjen. Merker ikke noe til eller fra. Samme sexpartner hele veien, han har ikke hatt noen utbrudd i det hele tatt. Det er ikke så farlig som mange tro, men selvfølgelig er det ikke noe gøy akkurat..! Jeg ville snakket med lege eller helsesykepleier hvis jeg var deg, bare for å være 100% sikker. Anonymkode: 76cdd...64d 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #4 Skrevet 24. mars 2019 Mtp kor mange som er smitta av den eine eller andre typen herpes så vert talet potensielle kjærastar veldig lågt om dette er dumpegrunn... Greitt å ha det også i mente. Det kan vere kipt med herpes, men ein kan uansett ikkje sikre seg 100% så lenge ein har hudkontakt med andre menneske. (Men klart, risikoen vil variere). Anonymkode: 4be9e...7c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå