TinyBean Skrevet 24. mars 2019 #1 Skrevet 24. mars 2019 (endret) Jeg mistrives ikke, tvert i mot. Men jeg sliter litt faglig og har fått dårlige karakterer første året. Andreåret har det gått litt bedre og jeg har til og med kommet i kontakt med flere folk etter jeg holdt meg til bare en-to personer første året og hadde venner utenfor universitetet. Det jeg lurer på er om det er flere som har hatt faglig dårlige år først for så å blomstre skikkelig andre eller senere år på universitetet? Hva var det som hjalp? Var det noe som trigget en "Nå skal jeg faen meg blir god!" ? adde vært gøy å lest andres erfaringer. Har selvfølgelig planlagt å gjøre tredjeåret fantastisk både faglig og ellers 😄 Endret 24. mars 2019 av TinyBean
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #2 Skrevet 24. mars 2019 Jeg greide ikke knekke koden før etter 1,5 år. Det handlet ikke om at jeg ikke var faglig sterk, for det var jeg så absolutt. Jeg kunne hele pensum utenatt. Hadde eksamenene vært muntlig hadde jeg nok fått toppkarakter i alt. Problemet var å få ting ned på papir. Jeg forstod ikke hva som var å skrive selvstendig. Kan ha med modenhet å gjøre. Jeg begynte jo rett på studiet etter VGS. Så jeg gikk fra C i det meste til A og B etter jeg forstod hva som måtte til. Anonymkode: 2a7c3...202 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #3 Skrevet 24. mars 2019 Jeg er siv.ing fra NTNU. Tok graden mens det fremdeles var tallkarakterer. Det første året var totalt katastrofe for meg. Jeg tror karaktersnittet mitt var mellom D og E et sted omregnet til dagens kakakterer. Det gikk gradvis bedre, og de to siste årene hadde jeg et snitt mellom A og B et sted. Jeg fiik 1,5 på hovedoppgaven. Det tilsvarer en A i dag. Å få jobb gikk fint. Anonymkode: 6134c...8bf 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #4 Skrevet 24. mars 2019 Jeg brukte ett semester før jeg knakk koden. Samfunnsvitenskapelig fag. Anonymkode: 5e150...5e7 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #5 Skrevet 24. mars 2019 Det tok meg også et par år å knekke koden, og jeg har vel fortsatt ikke helt knekt den. Dette kommer med tiden, men man må være flink til å vurdere hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Det som ikke fungerer bør du bare kutte ut, selv om du har brukt allslags tid og ressurser på det frem til nå. Anonymkode: cca30...c55 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #6 Skrevet 25. mars 2019 Fikk vel stort sett C og D første året. Jeg hadde heldigvis ferdigheter innen faget fra før, derav C. Gikk et praktisk studie der man bruker hendene og lager ting. Det var nok det skriftlige og teoretiske som trakk ned. Husker vi hadde en teoretisk gruppeoppgave og ingen skjønte noen ting. Vi misforsto og skrev om alle teoriene i oppgava, selv om vi burde ha valgt ut en eller to. Det kom jeg på flere år etterpå, haha. Siste året fikk jeg A på bachelor 😄, og ellers B på alle andre oppgaver. Jeg hadde klart å knekke koden på det teoretisk og skriftlige, og på det utforskende. Vi måtte vise til en prosess, finne ut av ting, «forske», ikke bare lage noe etter en oppskrift. Tok så videreutdanning i et helt annet fag, hvor vi kun leste og skrev. Gikk veldig fint med de skriftlige arbeidene mine, og jeg jobbet godt med teorien. Men da klarte jeg ikke muntlig eksamen og fikk en D der. Hadde ikke hatt muntlig eksamen på rundt 6 år da, så jeg datt helt av. Det handler egentlig mest om å øve seg. Noe som funka for meg var å lese andre sine oppgaver, spesielt de som fikk gode karakter. Gjøre meg noen notater og tanker om hvordan de skriver. Spørre de om ting. Spør noen, så får du sikkert lov. Anonymkode: 9373c...5ff 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 Får bare B. Virker som at jeg får B uansett om jeg legger ned en innsats eller ikke. Det er kjipt, for jeg vil gjerne ha en A. Eller en C for å føle på det og. Anonymkode: 1e8c4...eaa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå