Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er invitert i bryllup til en kjær studievenninne, dessverre med alle utgifter til reise og gave vil det koste meg 5-6000kr. Pga min livssituasjon akkurat nå er det penger jeg ikke har. Jeg ønsker selvfølgelig å delta i bryllupet hennes, men synes det er fryktelig dyrt. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 28ead...e1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er invitert i bryllup til en kjær studievenninne, dessverre med alle utgifter til reise og gave vil det koste meg 5-6000kr. Pga min livssituasjon akkurat nå er det penger jeg ikke har. Jeg ønsker selvfølgelig å delta i bryllupet hennes, men synes det er fryktelig dyrt. Hva ville dere gjort? 

Du får jo ikke gjort noe.

Har du ikke penger, så har du ikke. Kjipt. Men det er jo realiteten

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe du kan gjøre med det, så det løste seg selv. 

Anonymkode: b359e...7ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forklar henne hvorfor du ikke kan. Du kan jo se bilder etterpå og snakke om det

Anonymkode: 712a9...3a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan økonomien din er så jeg skal ikke si at det "bare" er å gjøre sånn og sånn, men er det mulig å f.eks droppe gaven? Forklare henne at du gjerne vil være med, men at du ikke har råd til gave og at du da heller vil bruke pengene på reisen dit slik at du i hvert fall får være med? Hadde jeg vært venninnen din så hadde jeg hatt full forståelse for det.

Hva _må_ du bruke penger på? Kan du droppe ny kjole, reise kollektivt, bo hos noen venner/familie?

Anonymkode: ed52f...c04

• Liker 3
Skrevet

Har du ikke penger har du ikke penger.  Anbefaler forslaget til noen over er det noe du kan kutte ned på? Kjole,  reise kollektivt etc. 

Jeg hadde full forståelse for at ikke folk kunne komme til mitt bryllup pga økonomi.  Tror også din venninne vil forstå det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å spare eller kutte ut dumme kjøp. Du kan vel låne penger av noen... 

Anonymkode: 94c3a...aa7

• Liker 1
Skrevet

Dere som sier at ts bare kan "spare" har aldri opplevd å være en ordentlig fattig student eller? 

Si til bruden at du ikke har råd! 

• Liker 5
Skrevet

Du takker pent for invitasjonen, men sier du dessverre ikke har anledning til å komme. 

AnonymBruker
Skrevet

Du får bare være ærlig og si at du ikke har råd. Det er mye penger 😔 Tror nok bruden vil forstå. Kjipt er det, men sånn er livet noen ganger. 

Anonymkode: 7c322...46a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det et bryllup du virker har lyst til å delta på, tar du opp lån. Hva er 6000kr om 10 år? Minnene derimot...! Og jeg er en som aldri har tatt opp lån til slikt, men i et sånt tilfelle ville jeg gjort det..

Du får deg sommerjobb og betaler tilbake pengene på 0, niks 

Anonymkode: aae87...23f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det et bryllup du virker har lyst til å delta på, tar du opp lån. Hva er 6000kr om 10 år? Minnene derimot...! Og jeg er en som aldri har tatt opp lån til slikt, men i et sånt tilfelle ville jeg gjort det..

Ta opp lån for å delta i noen andre sitt bryllup? Det høres helt vilt ut. Man bør ikke ta opp lån for sitt eget bryllup engang. 

Anonymkode: e3016...624

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gått. Sykt mye penger! Aldri om jeg hadde brukt så mye. Men det er fordi jeg ikke har råd en plass.

Anonymkode: 5ebab...014

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun snakk om et bryllup. Så mange minner får man da ikke at man koser seg med dem år etter år etterpå 😄 Bruden og brudgommen ja...men gjestene? Har vært i noen. Veldig koselig, men fort glemt, så spesielt er det ikke. 

Det å ta opp lån for èn fest, idioti. Du burde begynne å se på Luksusfellen tror jeg 😂

Anonymkode: 7c322...46a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva 6000 kr er om 10 år? Flere hundre tusen vil jeg tro, for noen som ikke har råd til å betale tilbake 6000 kr. 

Anonymkode: a18e3...220

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å spare eller kutte ut dumme kjøp. Du kan vel låne penger av noen... 

Du låner ikke penger for å dra i et bryllup...

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takket nei til invitasjonen pga at siden det blir så høye utgifter, så vil jeg heller bruke de pengene på meg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...