AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #1 Skrevet 24. mars 2019 Kan jeg ta med en vanlig barnevogn til større barn for å hente en valp og å ta valpen der mens vi kjører tog? Grunnen er at de ferplast burene er så tunge å løfte for meg som er så svak i armene mine og det blir selvfølgelig mye gåing til og fra tog og bytting av tog ol. Valpen er åtte uker så den orker naturligvis ikke å gå så langt. Den kan også tisse og bæsje mens vi kjører tog. Kan den da være i barnevogna? Eller kan jeg ha den på gulvet under setet uten bur? Kan jeg ha den på fanget? Antar at jeg ikke kan det siste. Går det bra å reise uten hundebur men kun barnevogn? Tenkte å ta med en liten trille sånn at den tar minst mulig plass og ikke sånn stor og dyp en til babyer. Anonymkode: ea745...df2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #2 Skrevet 24. mars 2019 Du må snakke med nsb (eller vy🙄) om dette. Det er egne dyrevogner på tog som du må benytte som oftest, å plassen der er varierende, så det er ikke sikkert du får med barnevogn. Anonymkode: 8edaa...53f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #3 Skrevet 24. mars 2019 Hvor langt er det snakk om å måtte gå og hvor mye veier hunden? Jeg har aldri bært buret mens hunden har vært inni. Det blir rett og slett for tungt og jeg har aldri opplevd at hunden ikke kan gå litt i byen som til og fra togstasjonen ol. Du må ikke ha hunden i bur på tiget nei, min sitter mellom bena mine. Husk å gå inn i vogn kupeen hvor dyr er tilatt. Det er kun en vogn på tog som er tilatt med dyr. Anonymkode: 659ce...ff7
Duff Skrevet 24. mars 2019 #4 Skrevet 24. mars 2019 Det første du må gjøre er å bestille plass på toget til deg og hunden. Det er egne vogner for de som har med dyr. Veldig greit. Du betaler billett for deg selv, valpen reiser gratis (større hunder må ha egen billett). Jeg reiste med tog og hadde med bur til valpen, buret var bare drass. Jeg hadde valpen på fanget hele tiden. I sekken hadde jeg bæsjeposer og våtservietter pluss dopapir i tilfelle bæsj og tiss på gulvet.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #5 Skrevet 24. mars 2019 Er det snakk om regiontog eller lokaltog? Skal du ta regiontog kan du ikke ha med deg vogn for det er kun familievognen som har plass til barnevogner oppslått og der kan man ikke ha dyr. Lokaltog har jo bedre plass sånn sett, så der går det nok bedre å ha den med seg. Anonymkode: 1ada7...deb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #6 Skrevet 24. mars 2019 Kanskje jeg bare skal droppe både bur og barnevogn da? Kun ta med masse dopapir, våtservietter og hundeposer. Og fleecepledd sånn at valpen kan ligge på det. Da blir det hele mye lettere for meg da jeg ikke har styrke nok til å bære ett bur så langt. Bra jeg spurte her. Mye jeg ikke hadde tenkt på kom fram i denne tråden. Takk dere alle. Anonymkode: ea745...df2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #8 Skrevet 24. mars 2019 Ta med en f.eks sharpabag (den er lett i stoff) å ha hunden i mens du bærer den. Hunden kan du ha ved deg på toget, utenfor buret evt. Nå er det ikke egne dyrevogner lenger, men egne soner du kan ha dyr. Anonymkode: 5c255...33d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #9 Skrevet 24. mars 2019 Det finnes trillebager til valper/mindre raser. Anonymkode: 51e26...8ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå