AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #1 Skrevet 24. mars 2019 Jeg skal på en innenlands reise med jobben og skal ha med meg en reseptbelagt medisin (for huden) og finner ikke resept. Har den i et eget pillebrett. Har hørt at man skal ha med seg resepten når man reiser med medisiner, men alle artiklene jeg finner går på utenlands reise. Noen med erfaring? Anonymkode: 14c9f...027
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #2 Skrevet 24. mars 2019 Hvis du er redd de tar det fra deg i sikkerhetskontrollen, kontakt legen og be h*n skrive en erklæring på hvorfor du har medisin. Det har jeg gjort før, men hadde uansett ikke behov for det. Anonymkode: 36f35...6f8 1
Skravla Skrevet 24. mars 2019 #3 Skrevet 24. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal på en innenlands reise med jobben og skal ha med meg en reseptbelagt medisin (for huden) og finner ikke resept. Har den i et eget pillebrett. Har hørt at man skal ha med seg resepten når man reiser med medisiner, men alle artiklene jeg finner går på utenlands reise. Noen med erfaring? Anonymkode: 14c9f...027 Hvorfor har du ikke elektronisk resept? Da har du alltid resepten med deg. Ellers er det primært i sikkerhetskontrollen det er viktig og det holder med originalembalasje i Norge.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #4 Skrevet 24. mars 2019 49 minutter siden, Skravla skrev: Hvorfor har du ikke elektronisk resept? Da har du alltid resepten med deg. Ellers er det primært i sikkerhetskontrollen det er viktig og det holder med originalembalasje i Norge. Det er ikke pasienten som bestemmer om legekontoret eller sykehuset benytter e-resept. Anonymkode: 5495c...4ef 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #5 Skrevet 24. mars 2019 Originalemballasje med navnelapp holder. Jeg ble syk i utlandet (men innad i Europa) og reiste hjem med en ryggsekk full av medisiner. De åpnet ikke engang ryggsekken for å se hva jeg hadde med meg av piller i sikkerhetskontrollen. Anonymkode: f9000...942
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #6 Skrevet 24. mars 2019 Første bud er; ha pillene i original emballasje. Med DITT navn. Da har du det du trenger. Anonymkode: 38881...013
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #7 Skrevet 24. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal på en innenlands reise med jobben og skal ha med meg en reseptbelagt medisin (for huden) og finner ikke resept. Har den i et eget pillebrett. Har hørt at man skal ha med seg resepten når man reiser med medisiner, men alle artiklene jeg finner går på utenlands reise. Noen med erfaring? Anonymkode: 14c9f...027 Du trenger aldri resepten. Det du skal gjøre er å legge medisinen i esken med navnelappen din på. Er det spesialmedisiner i form av A eller B preperater sfår du attest på apoteket. Produkter på registreringsfritak snakker du med apoteket om. Alle medisiner skal ligge i zip look pose og taes ut av bagasjen i sikkerhetskontrollen. Anonymkode: 81d70...0a0
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #8 Skrevet 24. mars 2019 Selvsagt kan du reise innenlands med medisiner uten å fremlegge noen resept i den anledning. Jeg forutsetter da at det er lovlige medisiner, og ikke noe lurium kjøpt på gata, som en hund eventuelt kan finne på å markere på. Anonymkode: 07ef5...379 1
Elán Skrevet 24. mars 2019 #9 Skrevet 24. mars 2019 Jeg var nylig ute og reiste innlands. Hadde med medisiner i dosett uten emballasje eller noe. Ble ikke spurt og ikne åpnet de kofferten min i sikkerhetskontrollen.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #10 Skrevet 24. mars 2019 Jeg reiser en del innenlands og har alltid forskjellige reseptbelagte medisiner løst i en pilleeske i håndbagasjen. Jeg har aldri fått et spørsmål om medisinene mine. Jeg har heller aldri tatt ut medisinene mine fra håndbagasjen min gjennom sikkerhetskontrollen. Det er ikke nødvendig. Dette gjelder kun flytende produkter og store, elektroniske artikler. Anonymkode: a7161...cd7 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #11 Skrevet 24. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du trenger aldri resepten. Det du skal gjøre er å legge medisinen i esken med navnelappen din på. Er det spesialmedisiner i form av A eller B preperater sfår du attest på apoteket. Produkter på registreringsfritak snakker du med apoteket om. Alle medisiner skal ligge i zip look pose og taes ut av bagasjen i sikkerhetskontrollen. Anonymkode: 81d70...0a0 Nei. Anonymkode: a7161...cd7 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #12 Skrevet 25. mars 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: a7161...cd7 Neivel, og du vet dette med 110 % sikkerhet fordi? https://avinor.no/flyplass/alle-flyplasser/planlegg-reisen/sikkerhetskontrollen/ De flyplassansatte både i inn og utland nekter å ta i medisiner som ligger løst, de kan gså frata deg medisiner du ikke kan sansynliggjøre at er dine, så lykke på reisen for nye erfaringer. Anonymkode: 81d70...0a0
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #13 Skrevet 25. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Neivel, og du vet dette med 110 % sikkerhet fordi? https://avinor.no/flyplass/alle-flyplasser/planlegg-reisen/sikkerhetskontrollen/ De flyplassansatte både i inn og utland nekter å ta i medisiner som ligger løst, de kan gså frata deg medisiner du ikke kan sansynliggjøre at er dine, så lykke på reisen for nye erfaringer. Anonymkode: 81d70...0a0 Hvorfor ikke bare ha det i toalettmappen sammen med kofferten man sender avgårde? 🙄 Anonymkode: 54184...b26
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #14 Skrevet 25. mars 2019 Jeg har til og med reist utenlands med store mengder legemidler i både håndbagasje og innsjekket bagasje ifbm ivf og ikke fått noen spørsmål om å dokumentere noe som helst. Anonymkode: 43522...afc
Muscae Skrevet 25. mars 2019 #15 Skrevet 25. mars 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke bare ha det i toalettmappen sammen med kofferten man sender avgårde? 🙄 Anonymkode: 54184...b26 Det er ikke anbefalt om det er medisiner en er avhengig av. Om kofferten forsvinner eller blir forsinket så sitter man uten medisiner. Forsikringsselskap dekker heller ikke innkjøp av nye medisiner som følge av dette, fordi det er noe man skal ha i håndbagasje.
Whistler Skrevet 25. mars 2019 #16 Skrevet 25. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Neivel, og du vet dette med 110 % sikkerhet fordi? https://avinor.no/flyplass/alle-flyplasser/planlegg-reisen/sikkerhetskontrollen/ De flyplassansatte både i inn og utland nekter å ta i medisiner som ligger løst, de kan gså frata deg medisiner du ikke kan sansynliggjøre at er dine, så lykke på reisen for nye erfaringer. Anonymkode: 81d70...0a0 Sikerhetskontrollen på flyplasser har som funksjon å trygge flysikkerheten ved å hindre forbudte artikler å komme ombord. Med hvilken hjemmel kan originalpakket medisin beslaglegges i sikkerhetskontrollen?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #17 Skrevet 25. mars 2019 4 minutter siden, Muscae skrev: Det er ikke anbefalt om det er medisiner en er avhengig av. Om kofferten forsvinner eller blir forsinket så sitter man uten medisiner. Forsikringsselskap dekker heller ikke innkjøp av nye medisiner som følge av dette, fordi det er noe man skal ha i håndbagasje. Alltid hatt det i bagasje jeg. Men der sa du noe Anonymkode: 54184...b26
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #18 Skrevet 25. mars 2019 Jeg reiser mye, og har alltid med meg flere medisiner. Har de i esken de kom i, og det har aldri vært noe problem. Har det alltid i håndbagasjen, blir stoppet flere ganger siden jeg tar 10 tabletter om dagen, så blir det jo en del tabletter hvis man er borte i 1 uke eller mer. Men sånn som astmaspray og salve, ligger bare i vesken min uten forpakning. Anonymkode: ddcff...bbf
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #19 Skrevet 25. mars 2019 Har reist på kryss og tvers av alle kontinenter med sprøyter, flytende medisin over 100ml, og diverse, flere hundre flyturer. Alltid i handbagasje. Har alltid med meg en erklæring på engelsk, denne har jeg aldri blitt bedt om å vise frem. Flytende medisin ligger synlig, og jeg sier bare kort at det er medisin, hender de leser etiketten. For resten hender det de åpner handbagasjen og tar en rask titt, men som regel ikke. Anonymkode: 1a1be...6e8
Påkrevd Skrevet 25. mars 2019 #20 Skrevet 25. mars 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke bare ha det i toalettmappen sammen med kofferten man sender avgårde? 🙄 Anonymkode: 54184...b26 17 minutter siden, Muscae skrev: Det er ikke anbefalt om det er medisiner en er avhengig av. Om kofferten forsvinner eller blir forsinket så sitter man uten medisiner. Forsikringsselskap dekker heller ikke innkjøp av nye medisiner som følge av dette, fordi det er noe man skal ha i håndbagasje. Det er riktig, og i veldig mange tilfeller reiser man uansett kun med håndbagasje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå