Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har gjort det de siste årene? Hvordan gikk det?

Jeg har en bachelorgrad blant annet, som jeg i stor grad ikke tenker å bruke så mye. Jobbmuligheten har vel ikke akkurat strømmet på, og jeg innser vel mer og mer at den utdanningen fører med seg en del jobber jeg kanskje ikke trives så godt i likevel. Er følgelig i en situasjon der jeg tenker å ta noe heeelt annet. Er under 30 år, men føler likevel at det er litt "sent" ettersom jeg har studert så mye fra før... men tenker at det er riktig å gjøre det nå ettersom arbeidslivet vil vare i maaange år etterpå.

Hva med deg? :) har du gjort noe liknende? Noen gode ord/råd? 

Anonymkode: 0a2b2...428

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal startknapp høyskolen for første gang nå som 28 åring, føler meg absolutt ikke for gammel for å studere. Sjefen til samboer skal ta ingeniørutdanning i en alder av 44 for å bygge på kunnskapen. Du har igjen så utrolig mange år av arbeidslivet at en utdanning innenfor noe du ønsker å jobbe med aldri er bortkastet :) du skal ha livsglede, ikke «bare» en jobb som du hver dag går å kjenner at ikke er deg

Anonymkode: 88f92...c48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er under 30 kan du starte på akkurat det du vil. Ikke velg noe kort fordi du er stressa. Velg noe skikkelig som du vil trives med og som det ikke er umulig å få jobb som.

Anonymkode: 07846...b52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 1990 modell og begynte på universitet i 2018. Utdanningen går over 5 år. Jeg angrer ikke et sekund på valget mitt, og anbefaler deg å bare kaste deg ut i det

Anonymkode: 4b1ba...d51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32, har nettopp fullført videregående og skal starte på en bachelor til høsten. Man har all verdens med tid, er jo enda over 30 år igjen av arbeidslivet. Kjør på.

Anonymkode: fc743...5c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bachleor som jeg ikke trives med. Har søkt noe helt annet fra høsten av. Bachleor fulltid. Jeg blir 38 til høsten. Blir jeg ferdig innen 3 år som planlagt så har jeg fremdeles minst 25 år å jobbe. Syns ikke det er for sent å begynne nå, heller det enn å jobbe 30 år med noe jeg ikke trives med.

Anonymkode: 24ba8...13a

• Liker 2
Skrevet

Jeg startet opp i min utdanning nr. 2 samme år som jeg fylte 41. I mitt kull på høyskolen hadde vi nok en snittalder på godt opp mot 40-tallet, da veldig mange var som meg, ute etter faglig påfyll og flere ben å stå på. Det var også 20-åringer i klassen, disse tok selvsagt sin første utdanning. 

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...