Gå til innhold

Dusjing etter trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg vet ikke om det er flere som sliter med dette, men jeg trener omtrent hver dag, og dusjer alltid etter trening, men problemet er at håret mitt blir veldig slitt fordi jeg dusjer så ofte, i tillegg blir det fortere fettete, huden blir tørrere og jeg vasker bort fukten som er nødvendig for å holde huden frisk og god! Dusjing er jo nødvendig fordi jeg jobber hver dag også og kan ikke akkurat stinke. Er det noen alternativ løsning i stedet for å dusje eller en måte å gjøre det litt bedre på? Alle ideer tas inn! 

Anonymkode: 687fc...59b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke dusj i for varmt vann, avslutt alltid med kald dusj. Ikke bruk sjampo og såpe hver eneste dag. Bruk fuktighetskrem. Og ikke minst ikke dusj lengere enn nødvendig. 5 min er mer enn nok når du ikke vasker håret med sjampo. 

Anonymkode: 01c5f...abc

AnonymBruker
Skrevet

Dusje hver dag gjør de fleste av oss uansett, og etter du har trent skal du i hvert fall dusje. Kortere dusjer, bodylotion for tørr hud. Håret trenger du ikke vaske hver dag. Bruk tørrsjampo og ha det i hestehale/knute de dagene du ikke vasker det. 

Anonymkode: 444b4...851

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dusje hver dag gjør de fleste av oss uansett, og etter du har trent skal du i hvert fall dusje. Kortere dusjer, bodylotion for tørr hud. Håret trenger du ikke vaske hver dag. Bruk tørrsjampo og ha det i hestehale/knute de dagene du ikke vasker det. 

Anonymkode: 444b4...851

Det er viktig å skylle bort svetten i hodebunnen. Jeg trener nesten hver dag, og vasker håret med sjampo 2-3 ganger i uka. Men skyller det så klart hver dag. Ellers begynner det å klø, og harskne. 

AnonymBruker
Skrevet

Haha. Hår kan ikke harskne.

Anonymkode: 674f0...f1c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener omtrent hver dag og svetter veldig fort og mye. Må derfor dusje hver dag. Bruker sjampo og balsam 3-4 ganger i uka, mens de andre dagene bare skyller jeg håret i lunket vann. Aldri i livet om jeg dropper å skylle håret når det har vært nærmest gjennomvått av svette. Tørrsjampo funker ikke, gjør alt egentlig bare verre :PPrøver å ikke dusje alt for lenge, og bruker alltid bodylotion på kroppen etterpå. 

Anonymkode: d0963...514

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Hår kan ikke harskne.

Anonymkode: 674f0...f1c

Fettet og smusset som ligger i hodebunnen og på håret om det ikke blir vasket bort kan begynne å haskne. 

Skrevet (endret)

Bytt ut dusjsåpe med dusjolje, og bruk fuktighetskrem om du trenger ekstra fukt i huden. Når du dusjer så gjør det i lunket vann, det stripper ikke huden like mye som varmt vann. Om du blir skikkelig våt av svette i hodebunnen og håret så blir ikke tørrsjampoo å hjelpe mye, men du kan bytte til en mild shampoo, og det holder sikkert å såpe håret inn én gang siden du vasker det så ofte og avslutt gjerne med en god leave-in kur. Men husk at balsam og hårkur ikke skal ned ril hodebrunnen.

Endret av FluffyJuggernaut
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke vaske håret hver dag. Jeg vasker mitt annenhver dag, og dusjer hver dag. Du trenger ikke alltid sjampo.

Anonymkode: 04229...7e2

Gjest loveli
Skrevet

Helt normalt å dusje her dag, mener du at det tærer på huden å dusje to ganger? Én gang på morgningen og én gang til etter trening?

Hvis du mener å dusje hver dag burde det ikke være et problem. Dusj kjapt og enkelt i så kaldt vann du orker, ikke stå og kos deg. Bruk en mild dusjsåpe eller en dusjolje, gjerne avslutt med litt ren kokosolje. Ikke bruk såpe over hele kroppen hver gang, eller shampo hver gang du dusjer.

Skrevet

Jeg bruker ikke sjampo hver dag, i stedet så bruker jeg bare balsam noen ganger, da blir ikke håret like tørt samtidig som at man føler seg ren. Ellers dusje i lunka vann, bruke såpe i de viktigste områdene (underliv, armhuler osv) bare, ikke skrubbe hver dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Dere som kun dusjer håret med vann, blir det ikke flokete og tørt?

Anonymkode: 8d3aa...52c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Heisann1234 skrev:

Jeg bruker ikke sjampo hver dag, i stedet så bruker jeg bare balsam noen ganger, da blir ikke håret like tørt samtidig som at man føler seg ren. Ellers dusje i lunka vann, bruke såpe i de viktigste områdene (underliv, armhuler osv) bare, ikke skrubbe hver dag. 

Såpe skal ikke i underlivet.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Såpe skal ikke i underlivet.

Ja jeg sa ikke stapp såpe inni vagina heller 😂 Men underlivet utenpå må vaskes, jeg foretrekker å bruke såpe. Har gått bra hittil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...