Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten og jeg kom inn på et tema som omhandlet vold og manipulasjon i forhold og hvorfor folk velger å bli.

Han fortalte hvor idioter han synes de er og hadde null forståelse.

Jeg forble fullstendig taus. Min eks var en mann som manipulerte meg konstant. Samlivet bestod av løgn, utroskap, parasittær livsførsel, brutte løfter, manglende gjennomføringdevne, egoisme, impulsiv atferd, sexuell vold og i grunn alt unntatt direkte fysisk vold som slag. Det var mange fine stunder også, og det å skjønne hva som egentlug foregikk, det tok sin tid. Det gikk flere år.

Jeg føler ikke at jeg har tatt skade av dette i stor grad og vil ikke at dette skal definere meg. Jeg vil helst fokusere på nåtid og fremtid.

Er det best å aldri si noe om dette?

Anonymkode: 8fd5f...378

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du oppnå med å si noe?

Anonymkode: 8af3b...ad3

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du oppnå med å si noe?

Ærlighet og åpenhet. Det å kunne være meg selv 100% og bli akseptert.Det å jatte med føltes ikke bra. 

Indirekte synes han jo at jeg er en idiot.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlighet og åpenhet. Det å kunne være meg selv 100% og bli akseptert.Det å jatte med føltes ikke bra. 

Indirekte synes han jo at jeg er en idiot.

TS

Mulig at han bare trenger å kjenne noen som har opplevd. De utroligste fordommer har en tendens til å forsvinne /mildnes når man kjenner den det gjelder. 

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg syns du skal fortelle det om du ønsker det. 

AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som en uempatisk egoist. 

Anonymkode: 36f44...1e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reality check, det kan du vel gi han? Men mulig det gir en veldig maktubalanse i forholdet i forhold til før at han har fått gå med den holdningen uten at du har sagt noe. Han blir sikkert flau, men trenger også å lære noe synes jeg, og du kan lære han det.

Anonymkode: 1022e...f94

AnonymBruker
Skrevet

Skal ærlig innrømme at hadde jeg datet en slik person og dette kom opp på denne måten så hadde jeg dumpet han og bedt han skaffe seg litt mer empati og innsikt i forhold i den virkelige verden. Nemlig at det finnes mennesker som er så dyktige på å utnytte og manipulere andre mennesker at selv han ville ha slitt dersom han sto midt oppi dette.

Vil du virkelig være sammen med en som ikke har innsikt til å skjønne at ting ikke er svart/hvitt?

Anonymkode: d991f...130

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...