AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #1 Skrevet 24. mars 2019 Tenkte på noe her en dag. Hva skjer om f.eks mamma eller pappa dør, eller om samboeren min dør, når jeg har jobb? Får man da sykmelding eller permisjon med lønn en viss tid? Er vell sjeldent noen klarer å gå på jobb dagen etter en forelder eller kjæreste er død...? Spesielt om dødsfallet er plutselig og brått? Anonymkode: 51ea7...cd3
Luckiness Skrevet 24. mars 2019 #4 Skrevet 24. mars 2019 Velferdspermisjon. Eventuelt sykemelding dersom man får en reaksjon som tilsier sykdom og legen velger at det er best for deg å bli sykemeldt. Man kan også velge å ta ut ferie (arbeidsgiver må nok godkjenne, men tviler på noen ikke hadde gjort det) eller ulønnet permisjon.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #5 Skrevet 24. mars 2019 https://nhi.no/sykdommer/kreft/hjelpe-og-stotteordninger/parorendes-rettigheter/ Anonymkode: 2bcc6...119
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #6 Skrevet 24. mars 2019 Sykemelding om man selv er i en tilstand der man fysisk/psykisk ikke klarer å jobbe, og legen vurderer det slik. Velferdspermisjon ellers, om det er snakk om ektefelle/foreldre/barn. Da besteforeldre døde tok jeg ut en feriedag da det skjedde. Og så en feriedag + en dag velferdspermisjon med lønn ifm begravelse. Anonymkode: 19232...3d3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #7 Skrevet 24. mars 2019 Min mor døde for noen dager siden. Jeg ble sykemeldt for psykisk ubalanse relatert til sorg. Orker ingenting. Anonymkode: 9e18f...7e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå