Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2005 #1 Del Skrevet 17. april 2005 Skal skrive en tale til bryllupet til broren min. I den sammenhengen hadde det vært fint å sitere noe fra Bibelen. Noen fine passasjer som kunne egnet seg til det? Fint om Gud og hans ønsker om ekteskapet ikke er nevnt.. Mer lyriske fremstillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 17. april 2005 #2 Del Skrevet 17. april 2005 Hvorfor vil du sitere nettopp bibelen hvis Gud og hans ønsker for ekteskapet ikke skal nevnes? I Salomos høysang finner du mye vakkert om kjærligheten, og det ofte siterte "Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt....etc" finner du i 1. Kor 13, 4-7. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2005 #3 Del Skrevet 17. april 2005 Står mye fint i Bibelen selv om man ikke er troende. Har vurdert både Salomos høysang og Paulus 1. brev til Korinterne...men skulle gjerne hatt litt flere tips. Søker man på bibelen.no får man altfor mye rare ting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 17. april 2005 #4 Del Skrevet 17. april 2005 Hvis du bare er på jakt etter vakre lyriske passasjer om kjærlighet, så finner du også mye vakkert i Profeten av Kahil Gibran. Men jeg husker dessverre ikke direkte sitater hverfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2005 #5 Del Skrevet 17. april 2005 Hvis du bare er på jakt etter vakre lyriske passasjer om kjærlighet' date=' så finner du også mye vakkert i Profeten av Kahil Gibran. Men jeg husker dessverre ikke direkte sitater hverfra.[/quote'] Det var et godt tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 17. april 2005 #6 Del Skrevet 17. april 2005 Forkynneren 4, 9-11. "Det er bedre å være to enn en..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2005 #7 Del Skrevet 17. april 2005 Forkynneren 4, 9-11. "Det er bedre å være to enn en..." Den var fin, helt frem til "men stakkars den som er alene!"... Kan være jeg bruker litt småsitater fra diverse steder. Fint å bruke Bibelen litt, passer for alle aldersgrupper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 8. mai 2005 #8 Del Skrevet 8. mai 2005 Synes Ordspråkene 27.19 er vakkert... Som ansiktet speiler seg i vannet, kjenner mennesket seg igjen i en annen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå