AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #1 Skrevet 24. mars 2019 Hei, Har trent styrke i 2 år nå, men føler ikke jeg har den fremgangen jeg burde hatt. Har aldri tatt noen form for tilskudd, men vurderer proteinpulver som tilskudd til vanlig kosthold. Jeg har i perioder logget matinntaket og ser at jeg ligger godt under ett gram protein pr kg kroppsvekt. Har ikke noe ønske om å øke matinntaket noe betraktelig, og siden jeg er en dem av en familie vil jeg ikke lage spesialmat til meg. Derfor vurderer jeg en Shake i garderoben etter trening. Vil det hjelpe på fremgangen? Trener styrke mellom 3 og 4 ganger i uken. Prøver å variere tyngde og reps, men har et fast program jeg følger. Men! Jeg har aldri holdt på med sånt og kan absolutt ingen ting om det. Hva bør jeg velge og hvorfor? Håper noen kan hjelpe 🙏🏻 Anonymkode: 40124...96d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #2 Skrevet 24. mars 2019 Ett gram protein per kilo kroppsvekt er ikke bare enkelt å få i seg gjennom mat - normal mat, ikke spesialmat. Det er nesten vanskelig å ikke få i seg mer enn det - hvis man har normal kroppsvekt og et normalt kosthold. Har du det? Jeg tenker at du ikke bør se på proteinshake i første omgang, fordi det er noe som skurrer veldig, løs det først. Anonymkode: 26bf0...150 1
Pierre Gynt Skrevet 24. mars 2019 #3 Skrevet 24. mars 2019 Enig med AB over her. Ligger du "godt under" 1g/kg via vanlig kosthold (si f.eks 0,6g/kg), så bør du revurdere kostholdet ditt. Hvis du f.eks. veier 65 kg, så er det ca 40 g proteiner på en dag. Det er nesten ingenting. Det er én kyllingfilet, det. Merkbar framgang innen styrketrening (og muskelvekst) over to år kan grovt sett oppsummeres i disse punktene: -Du bør trene minst 2-3 ganger i uka, med fokus på basisøvelser. Repetisjoner bør være fra 1-15, og intensiteten bør for det meste være 4 til 1 reps fra failure. -Du bør stort sett holde deg til samme øvelser, men fokusere på å øke vekta du løfter, og/eller antall repetisjoner/sett -Du bør legge inn noen lette perioder -Du bør (i hvert fall i perioder) være i kalorioverskudd (fra et fornuftig kosthold) for å øke muskelmassen din og for å kunne restituere godt nok fra trening -Du bør sove nok (gjerne minst 8 timer hver natt) -Du bør spise nok proteiner (gjerne opp mot 1,6 g/kg, men ikke nødvendigvis så høyt) Men her er uansett noen proteintilskudd som jeg kan anbefale, skulle du etter hvert måtte trenge det: https://myrevolution.no/proteinpulver https://www.proteinfabrikken.no/search?term=prozyme https://www.myprotein.no/sports-nutrition/whey-isolate-myseisolat/10530911.html (er ofte på salg, bare pass på moms-grensa) Finnes andre bra også. Det er egentlig ikke noe hokus-pokus. Jeg foretrekkre isolat, pga. laktoseintoleranse. Uansett, styr unna Optimum Nutrition og Whey Tech fra PF. Dette er produkter som ofte anbefales, men som er overprisa i forhold til kvalitet. 1
Jr.Garcon Skrevet 24. mars 2019 #4 Skrevet 24. mars 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Har trent styrke i 2 år nå, men føler ikke jeg har den fremgangen jeg burde hatt. Har aldri tatt noen form for tilskudd, men vurderer proteinpulver som tilskudd til vanlig kosthold. Jeg har i perioder logget matinntaket og ser at jeg ligger godt under ett gram protein pr kg kroppsvekt. Har ikke noe ønske om å øke matinntaket noe betraktelig, og siden jeg er en dem av en familie vil jeg ikke lage spesialmat til meg. Derfor vurderer jeg en Shake i garderoben etter trening. Vil det hjelpe på fremgangen? Trener styrke mellom 3 og 4 ganger i uken. Prøver å variere tyngde og reps, men har et fast program jeg følger. Men! Jeg har aldri holdt på med sånt og kan absolutt ingen ting om det. Hva bør jeg velge og hvorfor? Håper noen kan hjelpe 🙏🏻 Anonymkode: 40124...96d Proteinfabrikken 🙏! Wheyprotein - jordbær har god smak. Nå har de også fått kjekke 1 kg pakker på XXL blant annet til 150 kr.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #5 Skrevet 24. mars 2019 Du burde få i deg ca 1,6 g protein pr kg kroppsvekt for opptimal muskelbygging i følge forskning. Hvis du synes det er vanskelig å få i deg nok protein via matinntak så synes jeg absolutt det er en god idé å gå for proteinpulver. Proteinpulver basert på myseprotein er bra. Men jeg er også enig med de over her at du burde ta en gjennomgang av kostoldet ditt. Hvis dere er en hel familie med så lite proteiner i kostholdet så er det bare sunt for alle å gjøre en endring der. Anonymkode: 3a999...0e6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #6 Skrevet 26. mars 2019 Normal kost Frokost - 2 brødskiver med pålegg, 1 glass melk (10-15 g protein) Lunsj - det samme som over Middag - 30 g protein Kveldsmat - brød og melk igjen Allerede her er det 60 g proteiner og da er det snakk om et ensformig og karbohydratrikt kosthold. Hvordan kan du få i deg så lite som du gjør? Anonymkode: 73831...0d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå