AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #1 Del Skrevet 24. mars 2019 Prøver å gå litt ned i vekt. Og lurer på om det er mye å spise to stk laksefilet til middag? Av annet tilbehør blir det dampkokt brokkoli, blomkål og en klatt rømme. Ellers i løpet av dagen har jeg spist: To grove knekkebrød med brunost, to grove skiver med makrell i tomat og så blir det da middagen som er laksefilet, blomkål/brokkoli og litt lettrømme. Anonymkode: 731d7...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andy capp Skrevet 24. mars 2019 #2 Del Skrevet 24. mars 2019 Regner med du ikke tenker leve på. Samme diett hver eneste dag. Registrer alt du spiser, så ser du fort hvor du kan spare kalorier uten å ofre for mye. Laks er i utgangspunktet magert, så ingen problemer med to biter til middag sammen med det tilbehøret du skisserer. Det viktigste er totalt antall kalorier i løpet av dagen / uka. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 24. mars 2019 #3 Del Skrevet 24. mars 2019 (endret) 41 minutter siden, andy capp said: Regner med du ikke tenker leve på. Samme diett hver eneste dag. Registrer alt du spiser, så ser du fort hvor du kan spare kalorier uten å ofre for mye. Laks er i utgangspunktet magert, så ingen problemer med to biter til middag sammen med det tilbehøret du skisserer. Det viktigste er totalt antall kalorier i løpet av dagen / uka. Laks er ikke spesielt magert. Laks er en fet fisk. To laksefileter à 125 g er 515 kcal. Så skal man kanskje ha tilbehør ved siden av, da blir det fort 600 kcal. Det er greit å være obs på dette hvis man ønsker en vektnedgang, for da må man justere resten av dagens måltider slik at man ikke overstiger det nivået der man ikke får noen nedgang. TS, det er ikke noe problem å spise to laksefileter til middag, men du må se på inntaket resten av dagen. Det er vanskelig å si hva du får i deg totalt, uten å vite mengde brunost (som er kaloririkt) og makrell i tomat (som også blir en del kalorier om du spiser en hel liten boks). Regner også med at du ikke spiser det samme hver dag? Du kan spise hva som helst og fortsatt gå ned i vekt, men det er mengdene som er viktig. Jeg foreslår å registrere all maten du spiser i Lifesum eller MyFitnessPal i en periode, for å lære litt om matvarers kaloriinnhold. Mange får seg noen overraskelser Og husk; kaloririkt betyr ikke nødvendigvis usunt! Endret 24. mars 2019 av drue 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #4 Del Skrevet 24. mars 2019 Jeg ville nok ikke ha spist to fileter til middag hvis du prøver å gå ned i vekt. Anonymkode: 99b1f...b27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 24. mars 2019 #5 Del Skrevet 24. mars 2019 Det kommer vel an på størrelsen, men jeg klarer meg fint med en filet på 150 gr til et måltid. Hvordan noen klarer å spise 200- 300 gram fisk i tillegg til tilbehør, er langt utenfor min fattegrense. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #6 Del Skrevet 24. mars 2019 To laksefileter er for mye. Spis én, fyll på med tilsvarende mer grønnsaker, og dropp rømmeklatten. Også lar du brunosten være. Spis heller mager hvitost. Anonymkode: 47ca0...cc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #7 Del Skrevet 24. mars 2019 Jeg antar du snakker om 2 biter laksefilet? To fileter blir nok i meste laget på alle måter. 2 biter pannestekt laksefilet á 125 gram er ca 660 kcal. Anonymkode: 3f789...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #8 Del Skrevet 24. mars 2019 Om det er snakk om 200-300 gram totalt høres det litt mye ut. Jeg er normalt slank, trener daglig, og spiser ca 150 gram laks + mye grønnsaker til middag. Ville definitivt droppet ting som brunost, makrell i tomat og rømme om vektnedgang var målet. Eller, i alle fall ikke grove knekkebrød (disse er fulle av kjerner/frø), og makrell i tomat, samme dag som du spiser laks, da blir det mye fett totalt. Anonymkode: 4ae1e...d46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #9 Del Skrevet 24. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Prøver å gå litt ned i vekt. Og lurer på om det er mye å spise to stk laksefilet til middag? Av annet tilbehør blir det dampkokt brokkoli, blomkål og en klatt rømme. Ellers i løpet av dagen har jeg spist: To grove knekkebrød med brunost, to grove skiver med makrell i tomat og så blir det da middagen som er laksefilet, blomkål/brokkoli og litt lettrømme. Anonymkode: 731d7...33b Bytt ut den ene laksefilet med grønnsaker, gulrøtter, søtpotet eller vanlig potet. Å gå ned i vekt handler ikke om å kutte ut mat men å bytte ut mat til smartere alternativer, og sist men ikke minst fysisk aktivitet. Anonymkode: 08481...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kariannne Skrevet 24. mars 2019 #10 Del Skrevet 24. mars 2019 En laksefilet har 170 kcal. Så to stk da blir 340 kcal. En klatt lettrømme er ca 100 kcal. Blomkål/brokkoli er så og si kalorifritt. 200 gr er 50 kalorier ca. Med det andre Ts spiser. Så er det ikke mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #11 Del Skrevet 24. mars 2019 3 minutter siden, Kariannne skrev: En laksefilet har 170 kcal. Så to stk da blir 340 kcal. En klatt lettrømme er ca 100 kcal. Blomkål/brokkoli er så og si kalorifritt. 200 gr er 50 kalorier ca. Med det andre Ts spiser. Så er det ikke mye! Du har satt opp energiinnholdet i en bit laksefilet som er mindre enn 100 gram. Rå oppdrettslaks har 224 kcal/100 gr. Anonymkode: 3f789...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kariannne Skrevet 24. mars 2019 #12 Del Skrevet 24. mars 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har satt opp energiinnholdet i en bit laksefilet som er mindre enn 100 gram. Rå oppdrettslaks har 224 kcal/100 gr. Anonymkode: 3f789...986 125 gr laksefilet var det jeg satt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #13 Del Skrevet 24. mars 2019 9 minutter siden, Kariannne skrev: 125 gr laksefilet var det jeg satt opp. Da blir det litt lite med 170 kcal per 125gr bit, når 100 gr rå filet inneholder 224 kcal. Anonymkode: 3f789...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 24. mars 2019 #14 Del Skrevet 24. mars 2019 17 minutter siden, Kariannne said: 125 gr laksefilet var det jeg satt opp. Det er ikke riktig. 2 x 125 g laksefileter vil gi ca 515 kcal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå