Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #1 Skrevet 17. april 2005 Jeg skulle ha bedt om utsettelse på regning på hafslund, men er dette normalt? Og hvordan foregår det da? blir det renter? Og sist, men ikke minst, hvordan spør jeg på en pen måte uten at det virker for uhøflig? føler meg nokså flau :oops:
Gjest Madeline Skrevet 17. april 2005 #2 Skrevet 17. april 2005 Det er bare å ringe og forklare problemet.Fortell hvorfor du trenger utsettelse. Tror ikke det er noe problem, men du må nok betale renter.
Gjest Lea Skrevet 17. april 2005 #3 Skrevet 17. april 2005 Send dem en e-post og fortell at du har det litt trangt denne måneden. Gi dem en eksakt dato for når du kan betale (og den må du holde). Pleier å gå helt greit. De vil heller ha beskjed og avtale utsettelse enn å måtte purre og purre tipper jeg. Og slike ting SKAL være litt flaut.
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2005 #4 Skrevet 17. april 2005 Og slike ting SKAL være litt flaut. Hvorfor det? Det pleier ikke å være noe problem å få utsatt regninger. Ring eller send mail. og det ordner seg kjapt. De har mange slike hendvendelser, og de tenker ikke mer på det. Du får et mye ryddigere forhold til Hafslund hvis du ringer på forhånd av den orginale betalingsfristen, og avtaler ny betalingsfrist når du har penger. Jeg har gjort det flere ganger, og halvparten av gangene så ber de ikke en gang om en begrunnelse. Caro
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #5 Skrevet 17. april 2005 Trådstarter her. Takk for svar, mail er sendt
Gjest Lea Skrevet 17. april 2005 #6 Skrevet 17. april 2005 Hvorfor det? Fordi det ikke skal være lettvindt å utsette regninger i hytt og pine. Av og til er jo greit, men om det blir en vanesak, så får man fort problemer med å komme a jour. Burde kanskje skrevet "Jeg synes at slike ting skal være litt flaut", for det er bare min mening,
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2005 #7 Skrevet 17. april 2005 Fordi det ikke skal være lettvindt å utsette regninger i hytt og pine. Av og til er jo greit, men om det blir en vanesak, så får man fort problemer med å komme a jour. Burde kanskje skrevet "Jeg synes at slike ting skal være litt flaut", for det er bare min mening, Det er klart det er en fin grense mellom misbruk og bruk her. Man skal være forsiktig med å gjøre dette. Men er man i en situasjon der man ikke får betalt regningene sine, så synes ikke jeg at det skal være flaut å komme til en ordning med bedriften man skylder penger. Men det igjen er min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå