Gå til innhold

Trump "russian collusion farsen er endelig over

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter to og et halvt år med enrom media hysteri så er ingen tiltalt for "russian collusion", ikke en enste en. Det betyr at CNN, ABC, MSNBC og hel del andre kanaler er løgnerne og beste fall trodd på åpenbar løgn, ta tar jeg ikke med avsier og tilogmed norske aviser som dagbladet.

Det som slår meg forunderlig er Hilary som startet dette hysteriet og omtrent propaganda krigen mot trump ikke har misset all støtte bland eliten, noe som sier til meg at hun vet om alle skjelettene i skapet og de vet om hun faller så kommer de til å bli drag ned i dragsuget. 

Hillary fiaskoen var enorm. Og RussiaGate for å ødelegge Trump ble servert med en liste med formål å dekke over Hillary syn:

Undergrave hans legitimitet før han selv tar på kontoret.

Anklager ham for hva Hillary egentlig gjorde: samarbeide med russere og ukrainere for å få vendt resultatet av valget

Paralysere Trump på sin utenrikspolitikk ønsker å ned-skalere militæret og kutte ned på staten 

Polariser velgerne over det falske valget av Trumps antatte skyld.

Paralysere retts- og kongressdepartementet slik at de ikke ville avdekke den massive korrupsjonen i intelligensbyråene i USA og U.K.

Isolere Trump og ta bort allierte eller potensiell allierte via person non grata. 

@Druid nå kan du fortelle meg hvordan Trump samarbeidet med Russland.   

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Media har skapt et falskt inntrykk av at dommene mot Manafort og de andre hadde en sammenheng med "Russia collusion". I virkeligheten var det hvitsnippkriminalitet som skatteunndragelse og hvitvasking av penger.

Bruk 2 år og ubegrensete ressurser på å etterforske flere hundre rike foretningsmenn og advokater, og du vil finne noen som har snytt på skatten. Det har ikke noe å gjøre med "Russia collusion", og hvis så mye tid og ressurser var brukt på tilsvarende demokrater, ville det blitt samme resultat, noen hvitsnippforbrytelser.

Det ser man i kommentarfeltet til den eneste avisen som fremdeles har kommentarfelt, hvor en kvinne sier i fullt alvor:

" Det er påfallende at Trump tilhengere og selvsagt Trump selv hevder at man ikke har funnet tegn til samrøre av noen art. Det er jo beviselig vrøvl når flere personer ikke bare er siktet men flere tiltalt og atter noen dømt for ulovligheter som også viser tilfeller av utilbørlige forhold til russere. Også i deres tilknytning til valgkampanjen. "

Jeg må jo si at det er usedvanlig alvorlige forhold som "har kommet ut" og ført til tiltale og domfellelse med strenge straffer i denne rettede etterforskningen. Totalt antall tiltaler er nå over 30! Flere viser også utilbørlig og kompromitterende politisk uheldige forhold. Til og med to saker som involverer Trump selv.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/2Gnzaa/han-skrev-mueller-retningslinjene-det-er-noe-virkelig-raattent-her?utm_content=recirculation-matrix&utm_source=dOlX7o

Det i sitatet over er altså fullstendig feil, men media har sørget for å spre denne løgnen. Nå sier jeg ikke at media lyver DIREKTE, men de framstiller det slik. For eksempel slår overskrifter fast at "Mueller-kommisjonen, som etterforsker Russlands innblanding i valget i USA, har siktet den-og-den som var tilknyttet Trumps valgkamp" og så bruker man resten av artikkelen til å gjenfortelle beskyldninger og påstander som ikke er bevist, før reporteren kanskje nevner i siste setning at tiltalen er for skattesvindel. I tillegg kommer "over 30 er tiltalt" når det bare var 6 som hadde tilknytning til Trump, og de andre ble bare avslørt på grunn av at Mueller kastet garnet ut så vidt og bredt.

Det er jo påfallende at dommeren i Manafort-retttsaken, måtte understreke dette.

" Lovbruddene Manafort nå er dømt for kom fram i lyset under Mueller granskning. Under torsdagens seanse i retten understreket likevel dommeren at Manafort ikke ble dømt for noe i tilknytning til spesialetterforskningen av russisk innblanding i valgkampen. "

https://www.tv2.no/a/10464485/

• Liker 4
Skrevet

Løgn er det folket vil ha. Sannheten ser ikke like pen ut som dem ønsker, må vite!

• Liker 2
Skrevet

Nei den er ikke over enda, de etterforsker fortsatt Russlands involvering i USA valget.

Skrevet

USA har selvsagt aldri blandet seg i andres lands valg.

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Pan said:

Nei den er ikke over enda, de etterforsker fortsatt Russlands involvering i USA valget.

Med "de" mener du vel de demokratene som har varslet at de vil starte sine egne etterforsninger? Det kan være på sin plass å minne om at demokratene har skrytt av Mueller i nesten 3 år, at han skal finne sannheten. Å plutselig snu og demonisere Mueller som uærlig, kjøpt av republikanerene eller udugelig, vil bare slå tilbake.

I en undersøkelse gjort FØR Mueller-rapporten var ferdig, sa 50% av de spurte at Muellers undersøkelse var en heksejakt og at Trump hadde vært utsatt for flere undersøkelser enn tidligere presidenter, på grunn av politiske grunner.

poll by USA Today and Suffolk University

20: President Trump has called the Special Counsel’s investigation a “witch hunt” and said he’s been subjected to more investigations than previous presidents because of politics. Do you agree?

Yes: 50,30%

No: 46,80%

Undecided: 2,70%

Refused: 0,20%

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, ops2 skrev:

Med "de" mener du vel de demokratene som har varslet at de vil starte sine egne etterforsninger? Det kan være på sin plass å minne om at demokratene har skrytt av Mueller i nesten 3 år, at han skal finne sannheten. Å plutselig snu og demonisere Mueller som uærlig, kjøpt av republikanerene eller udugelig, vil bare slå tilbake.

I en undersøkelse gjort FØR Mueller-rapporten var ferdig, sa 50% av de spurte at Muellers undersøkelse var en heksejakt og at Trump hadde vært utsatt for flere undersøkelser enn tidligere presidenter, på grunn av politiske grunner.

Med de mener jeg selvsagt FBI, hva enkelte av demokratene mener har jeg ikke noe formening om.

Skrevet

Trump og Israel ønsker fred, og Obama og Palestinere krig. At folk kan ta parti med krigshissere er ganske skremmende. Alle med sine øyne åpne forstår slikt. Man må være ganske naiv om man tror at det er palestina som inviterer til fredsavtale, eller at Obama er en empatisk mann som bryr seg om andre mennesker. 

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Pan said:

Med de mener jeg selvsagt FBI, hva enkelte av demokratene mener har jeg ikke noe formening om.

Så.... du har kilder på disse påståtte utredningene fra FBI?

Russiske troll, hackere og spioner vill FBI alltid etterforske. Kan bare spørre: Hva så? Det er ikke påvist noe samarbeid mellom russere og Trumps valgkamp, etter 674 dager og mer enn 25 millioner dollar i utgifter.

• Liker 1
Skrevet

“The Special Counsel’s investigation did not find that the Trump campaign or anyone associated with it conspired or coordinated with Russia in its efforts to influence the 2016 U.S. presidential election,” the four-page summary by Attorney General William P. Barr said.

https://www.washingtonpost.com/world/national-security/republicans-and-democrats-brace-for-renewed-battles-over-mueller-report/2019/03/23/56d9f214-4db3-11e9-b79a-961983b7e0cd_story.html?utm_term=.fd3a2736bc7d

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Martin13 skrev:

Trump og Israel ønsker fred, og Obama og Palestinere krig. At folk kan ta parti med krigshissere er ganske skremmende. Alle med sine øyne åpne forstår slikt. Man må være ganske naiv om man tror at det er palestina som inviterer til fredsavtale, eller at Obama er en empatisk mann som bryr seg om andre mennesker. 

Haha. Trump er en ekstrem krigshisser som også var ivrig tilhenger av Irak-krigen.

• Liker 4
Skrevet

Noen av avisene har bitt seg fast i punkt to, som omhandler om Trump eller noen tilknyttet Trump, har prøvd å hindre etterforskningen. (Obstruction of justice) Det er nærmest pinlig at norske journalister ikke har bedre forståelse av engelsk.

Her har man kastet seg over setningen: "While this report does not conclude that the president committed a crime, it also does not exonerate him." og misforstår det som om det er Russia Collusion det snakkes om her. Det er det altså ikke. Det første punktet er om det er påvist noe samarbeid med Russland, noe Mueller-kommisjonen svarer nei på.

Det andre punktet er om det har vært forsøk på å hindre etterforskningen, noe Mueller-kommisjonen ikke vil konkludere med ja eller nei, men legger fram det for Barr og Rosenstein for vurdering.

Barr skriver at det er nærmest umulig å påstå at man har hindret etterforskningen hvis det ikke har vært noen forbrytelse, og oppsummerer:

Generally speaking, to obtain and sustain an obstruction conviction, the government would need to prove beyond a reasonable doubt that a person, acting with corrupt intent, engaged in obstructive conduct with a sufficient nexus to a pending or contemplated proceeding. In cataloguing the President’s actions, many of which took place in public view, the report identifies no actions that, in our judgment, constitute obstructive conduct, had a nexus to a pending or contemplated proceeding, and were done with corrupt intent, each of which, under the Department’s principles of federal prosecution guiding charging decisions, would need to be proven beyond a reasonable doubt to establish an obstruction-of-justice offense.

https://www.vox.com/2019/3/24/18279818/mueller-report-attorney-general-summary-conclusions

• Liker 1
Skrevet

Norsk presse (og andre) burde granske seg selv.

TV2 og Nrk har i to år kjørt en kampanje om at Trump er russisk agent.

https://www.tv2.no/a/8493270/

Kanskje de to kanalene kan bare slutt å se på CNN? Det skjer vel neppe, TV2 skriver i kveld :

Det er fullt mulig at Donald Trump ikke har begått alvorlige forbrytelser. Men det er ingen tvil om at han har oppført seg som om han har noe å skjule.  (sitat Fredrik Græsvik) 😂

Dessverre tror jeg vi fortsatt må leve med en falsk venstrevridd presse, hvor kampanjer er det som gjelder og hvor sannheten ikke er viktig.

• Liker 1
Skrevet

Ja, legg merke til hva jeg har tatt med i sitatet over, det finner du ikke i norske aviser. Det er så tydelig at de velger ut kun det som kan brukes til å så en liten tvil, og legger det fram.

Objektivitet finnes ikke. Det er partisanvirksomhet. Kvalitet er det ihvertfall ikke.

Eller, så er det mangel på intelligens, og mangel på engelskkunnskaper, utover det Google translate kan tilby.

• Liker 1
Skrevet
På 24.3.2019 den 2.00, ElinX0Xpoliti skrev:

intelligensbyråene i USA og U.K.

Intelligensbyråene???

Mensa?

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, Pan skrev:

Både kongressen og FBI er nå ferdig med sine respektive etterforskninger og rapporter. Og de har funnet null og nix av beviser etter å ha brukt milliarder på dette. Hva mer skal vi forvente fra denne ville konspirasjonsteorien mener du?

• Liker 1
Skrevet

Det jeg ikke skjønner er hvorfor rapporten holdes hemmelig? 

Hvis den virkelig frikjenner Trump og Republikkanerne, hvorfor er de da så i mot å offentliggjøre den? 

De burde i så fall sende den ut til alle amerikanere. Men hvorfor gjør de ikke det? 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, stan skrev:

Det jeg ikke skjønner er hvorfor rapporten holdes hemmelig? 

Hvis den virkelig frikjenner Trump og Republikkanerne, hvorfor er de da så i mot å offentliggjøre den? 

De burde i så fall sende den ut til alle amerikanere. Men hvorfor gjør de ikke det? 

Slik har det alltid hvert med enhver etterforskning av en president, noe publiseres og noe holdes tilbake. Dette er ikke unntaket.

Skrevet
2 minutter siden, Pan skrev:

Slik har det alltid hvert med enhver etterforskning av en president, noe publiseres og noe holdes tilbake. Dette er ikke unntaket.

Joda. Men hvis jeg var Trump og rapporten frikjenner meg fra alle beskyldningene, da ville jeg jo offentliggjøre den. 

Legge den ut på Twitter og håne alle fake news mediene. Det ville jo garantert gjenvalg i 2020. 

Presidenten har myndighet til å offentliggjøre, men velger å la være. Senatet blokkerer offentliggjøring, selv om et samlet Representantenes hus stemte for full offentliggjøring. 

Så det er de som kjenner innholdet som er i mot offentliggjøring. Hvorfor? 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...