Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #1 Skrevet 17. april 2005 Jeg og samboeren min har det veldig bra sammen. Men jeg har ofte lyst at vi skal gå ut sammen bare vi to, enten å spise eller bare sitte på cafe. Dette har han vært med på mange ganger, men nå i det siste virker det som han kjeder seg og prater lite. Han mener det blir så overfladisk når vi er ute sammen og mener han ikke har så mye å snakke/fortelle om. Jeg ble skikkelig skuffa og lei meg, for hadde ønsket at vi kunne være et par som koste oss sammen og ikke hadde problemer med å gå ut alene. Hva mener dere om dette? Hva gjør dere? Kan dere sitte på cafe sammen og prate i timesvis?? (retter nå spørsmålet til par som har vært sammen en god stund)
Gjest Bellatrix Skrevet 17. april 2005 #2 Skrevet 17. april 2005 Jeg og mannen går sjelden på café sammen. Vi kan sitte å prate i timesvis her hjemme, men mannen min er ikke noe cafémenneske. Han kjeder seg ofte på café og orker ikke sitte lenge om gangen. Folk er forskjellige. Kanskje samboeren din rett og slett ikke er typen til å sitte på café i timesvis?
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #3 Skrevet 17. april 2005 Kanskje han ikke er det... Kanskje det bare er jeg som har ønsket at han var det. :oops: Men slutter dette å være vanlig jo lenger man har vært sammen? Vi snakker jo fint sammen hjemme om dagligdagse ting og tang.
Gjest gjesta Skrevet 17. april 2005 #4 Skrevet 17. april 2005 Det er bare sånn at når man ser hverandre hver dag & bor sammen er det ikke alltid såmye å snakke om. Men føler jeg & typen snakker ofte, mye snikk-snakk & små kommentarer, men ikke alltid lange diskusjoner. Ikke tenk på det Går litt opp & ned. Når det skjer ting i livet, har dere mer å snakke om, men når det skjer lite er det mindre å snakke om. Det er nok ikke vondt ment fra hans side..
Mrs. K Skrevet 17. april 2005 #5 Skrevet 17. april 2005 Jeg har et vennepar som ikke ofte går ut og spiser. Når de endelig gjør det tar han med seg avisen :o Kanskje kjæresten din tenker på alt det han kunne gjøre hjemme samtidig som han kunne prate med deg. Prating er frivillig. Går man ut, hvor man ikke kan gjøre annet enn å prate blir det tvang. Når vi går på café er det egentlig for å møte venner. Går vi på café og spiser kan vi godt sitte og lese avis eller magasin og småprate. Går vi på restaurant (ikke ofte) så spiser, drikker og prater vi i timesvis. Hilsen Trille
Gjest gjesten Skrevet 17. april 2005 #6 Skrevet 17. april 2005 Min sambo synes det er ok å sitte på cafe, men kun om han kan lese aviser eller spise lunch. Det å sitte å prate om løst og fast i full offentlighet (som jenter ofte gjør) liker han rett og slett ikke. I så fall skal tema for praten være veldig upersonlig som f eks valg av kino eller lignende. Muligens kjæresten din er litt av samme type?
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #7 Skrevet 17. april 2005 Ja, kan hende han bare ikke liker å snakke i offentligheten på den måten med meg. For hjemme har vi en helt annen tone enn offentlig. (mye mer leken og kosete måte å være på) Slik er vi selvfølgelig ikke i offentligheten. Jeg er flau over å si at jeg i begynnelsen trodde han kanskje skjems over å være ute med meg :oops: men nå ser det kanskje ut som om det han sier er rett...
Catzy Skrevet 17. april 2005 #8 Skrevet 17. april 2005 Folk er forskjellige. Jeg og min kjære kan skravle på café, ikke noe problem. Men jeg tror ikke f.eks. pappa hadde vært like klar for det. Det går vel på hvor bevisst du er på folk rundt deg, og hvor mye det hemmer deg om folk kan høre på hva du sier. Når det gjelder innhold i samtaler, så har jeg lurt på hva folk rundt oss kan tro om enkelte samtaler. Vi spiller begge rollespill og online-spill, og plutselig kan man ha samtaler om hvordan skal man lettest drepe den og den og hva skal man gjøre med penga etterpå... Catzy
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #9 Skrevet 17. april 2005 Jeg og mannen går sjelden på café sammen. Vi kan sitte å prate i timesvis her hjemme, men mannen min er ikke noe cafémenneske. Han kjeder seg ofte på café og orker ikke sitte lenge om gangen. Folk er forskjellige. Kanskje samboeren din rett og slett ikke er typen til å sitte på café i timesvis? Min også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå