AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #1 Skrevet 23. mars 2019 En vennepar av meg vasker ikke hendene sine eller på barnet etter de hjelp med tørking etter bæsjing? De sier heller aldri ifra om at ungene må vaske hendene når de vært på do. Jeg er meget overrasket over dette, trudde det var helt vanlig å vaske hendene? Anonymkode: da879...285 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #2 Skrevet 24. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En vennepar av meg vasker ikke hendene sine eller på barnet etter de hjelp med tørking etter bæsjing? De sier heller aldri ifra om at ungene må vaske hendene når de vært på do. Jeg er meget overrasket over dette, trudde det var helt vanlig å vaske hendene? Anonymkode: da879...285 Du aner ikke hvor mange mennesker som aldri vasker hendene, her ser du jo mennesker som burde vært sendt på arbeidsleir spør du meg. Ufyselig, og de oppdrar barn til dette også? Anonymkode: cbc98...a60 10
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #3 Skrevet 24. mars 2019 Jeg vasker faktisk ikke normalt hendene etter dobesøk, og jeg en av de som aldri blir syk. En del av meg lurer på om det kan ha en sammenheng, at jeg alltid tilføyer systemet litt bakterier og har fått et godt sterkt imunforsvar mot mye Untaket er på jobb da jeg jobber med mat. Anonymkode: 2d8d5...50d 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #4 Skrevet 24. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vasker faktisk ikke normalt hendene etter dobesøk, og jeg en av de som aldri blir syk. En del av meg lurer på om det kan ha en sammenheng, at jeg alltid tilføyer systemet litt bakterier og har fått et godt sterkt imunforsvar mot mye Untaket er på jobb da jeg jobber med mat. Anonymkode: 2d8d5...50d Man tåler sine egne bakterie meget godt men du sprer ju dine bakterier rundt til andre når du ikke vaskerhendene dine. Og hvor mange som blir syk av det aner du ju ikke. Anonymkode: da879...285 33
bouiuod Skrevet 24. mars 2019 #5 Skrevet 24. mars 2019 Å vaske hendende er grunnleggende hygiene, men dessverre er det mange folk som ikke forstår hvor viktig det er. Noen tror også at vann er nok, men man må bruke såpe. At man selv "ikke blir syk" er en ting, men man sprer jo bakteriene sine på alt man tar på. Det finnes folk med helsetilstander som gjør at de ikke tåler "vanlige" bakterier og kan bli livstruende syke av slasker som ikke vasker hendene sine. 17
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #6 Skrevet 24. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man tåler sine egne bakterie meget godt men du sprer ju dine bakterier rundt til andre når du ikke vaskerhendene dine. Og hvor mange som blir syk av det aner du ju ikke. Anonymkode: da879...285 Jeg får på meg alle bakteriene som andre har lagt igjen på nedtrekkeren og vasken Aner ikke om andre blir syk av meg, men jeg holder meg frisk og rask, tror vi alle har gått av litt dritt av og til Anonymkode: 2d8d5...50d 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #7 Skrevet 24. mars 2019 Å kjære vene, trodde "alle" vasket hendene etter toalettbesøk. Anonymkode: 17ef0...191 8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #8 Skrevet 24. mars 2019 Det kommer helt an på hva som er gjort. En mann som har pisset i urinalen, har normalt ikke fått ekstra bakterier på hendene. Og selv om det skulle komme er dråpe urin på hånda, er den væska som regel bakteriefri. Mens drit i hovedsak består av bakterier, så da bør en selvfølgelig vaske hendene godt. Et alternativ er antibakteriegel fra f. eks. Biltema, billig og behagelig. Anonymkode: 70857...487 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #9 Skrevet 24. mars 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vasker faktisk ikke normalt hendene etter dobesøk, og jeg en av de som aldri blir syk. En del av meg lurer på om det kan ha en sammenheng, at jeg alltid tilføyer systemet litt bakterier og har fått et godt sterkt imunforsvar mot mye Untaket er på jobb da jeg jobber med mat. Anonymkode: 2d8d5...50d Jeg tror du har rett Anonymkode: 4e1d6...cb7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #10 Skrevet 24. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer helt an på hva som er gjort. En mann som har pisset i urinalen, har normalt ikke fått ekstra bakterier på hendene. Og selv om det skulle komme er dråpe urin på hånda, er den væska som regel bakteriefri. Mens drit i hovedsak består av bakterier, så da bør en selvfølgelig vaske hendene godt. Et alternativ er antibakteriegel fra f. eks. Biltema, billig og behagelig. Anonymkode: 70857...487 Men han tar jo på penis. Anonymkode: 0208d...479 9
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #11 Skrevet 24. mars 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men han tar jo på penis. Kuken er ikke mer full av bakterier enn det andre deler av kroppen er: underarmer, bryst, kne... Vi sier ikke at vi må vaske hendene etter å ha berørt kneet. Noe helt annet er det med avføring, naturligvis, og spytt. En bør vaske hendene (eller desinfisere dem) om en har spyttet på eller slikket på hendene. Anonymkode: 70857...487 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #12 Skrevet 24. mars 2019 Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for noen å vaske hendene etter dobesøk, det tar 30 sekunder! Vasker du ikke hendene tar du med deg bakterier ut som potensielt kan være dødelig for en annen. Du får sikkert aldri vite om det, men hvorfor risikere det for å spare noen sekunder? Æsj! Anonymkode: 01343...25d 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #13 Skrevet 24. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kuken er ikke mer full av bakterier enn det andre deler av kroppen er: underarmer, bryst, kne... Vi sier ikke at vi må vaske hendene etter å ha berørt kneet. Noe helt annet er det med avføring, naturligvis, og spytt. En bør vaske hendene (eller desinfisere dem) om en har spyttet på eller slikket på hendene. Anonymkode: 70857...487 Såklart er det mer bakterier på penis når den ligger oppi underbuksa. Det er ikke sjelden det kan komme dråper av urin som ligger og godgjør seg. Og tarmbakteriene er betraktelig nærmere penis enn kneet. Anonymkode: 0208d...479 12
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #14 Skrevet 24. mars 2019 Mine svigerforeldre vasker heller ikke hendene etter å ha vært på do. Svigermor vasker riktignok hendene før hun evt lager mat, men jeg synes det er fryktelig ekkelt... Anonymkode: 6de99...b32 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #15 Skrevet 24. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Såklart er det mer bakterier på penis når den ligger oppi underbuksa. Det er ikke sjelden det kan komme dråper av urin som ligger og godgjør seg. Og tarmbakteriene er betraktelig nærmere penis enn kneet. Anonymkode: 0208d...479 Igjen: urin inneholder normalt ikke bakterier, det gjør den bare ved urinvegsinfeksjon, og den sjukdommen er det sjelden at menn har. Avstanden fra penisen til anuset spiller ingen rolle, bakterier er ikke små ormer som kryper over huda i desimetervis. Det må i tilfelle påføres avføring på pikken, og det har jeg aldri observert ved dobesøk. Bare engang da jeg dreit på meg, så jeg dritt på pikken, og da måtte jeg jo innen rimelig tid vaske, dusje og skifte klær. Anonymkode: 70857...487 2
wintergirl Skrevet 24. mars 2019 #16 Skrevet 24. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen: urin inneholder normalt ikke bakterier, det gjør den bare ved urinvegsinfeksjon, og den sjukdommen er det sjelden at menn har. Avstanden fra penisen til anuset spiller ingen rolle, bakterier er ikke små ormer som kryper over huda i desimetervis. Det må i tilfelle påføres avføring på pikken, og det har jeg aldri observert ved dobesøk. Bare engang da jeg dreit på meg, så jeg dritt på pikken, og da måtte jeg jo innen rimelig tid vaske, dusje og skifte klær. Anonymkode: 70857...487 Det lukter urent av underlivet til menn etter en hel dag i boxer altså, selv om dere er aldri så friske. Det er innestengt i en atmosfære der både rævhullet og penisen ligger godt inntil underbuksa deres. 8
wintergirl Skrevet 24. mars 2019 #17 Skrevet 24. mars 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vasker faktisk ikke normalt hendene etter dobesøk, og jeg en av de som aldri blir syk. En del av meg lurer på om det kan ha en sammenheng, at jeg alltid tilføyer systemet litt bakterier og har fått et godt sterkt imunforsvar mot mye Untaket er på jobb da jeg jobber med mat. Anonymkode: 2d8d5...50d Jeg vasker alltid hendene etter dobesøk, men er omtrent aldri syk selv. Vi har godt at litt småting, men vi kan vel spares for andres tiss og bæsj. 7
bouiuod Skrevet 24. mars 2019 #18 Skrevet 24. mars 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vasker faktisk ikke normalt hendene etter dobesøk, og jeg en av de som aldri blir syk. En del av meg lurer på om det kan ha en sammenheng, at jeg alltid tilføyer systemet litt bakterier og har fått et godt sterkt imunforsvar mot mye Untaket er på jobb da jeg jobber med mat. Anonymkode: 2d8d5...50d Egoistisk, uhygienisk, og ekkelt av deg. Anbefaler deg å lese fakta om hygiene og bakterier, istedenfor å "lure på" ting som ikke stemmer. Én persons konklusjoner etter såkalte "erfaringer" er ikke likestilt med dokumenterte fakta. 10
Jr.Garcon Skrevet 24. mars 2019 #19 Skrevet 24. mars 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: En vennepar av meg vasker ikke hendene sine eller på barnet etter de hjelp med tørking etter bæsjing? De sier heller aldri ifra om at ungene må vaske hendene når de vært på do. Jeg er meget overrasket over dette, trudde det var helt vanlig å vaske hendene? Anonymkode: da879...285 Fyf for en kvalm tråd! Man er ekkel og ganske skada i huet om man går på do og ikke vasker henda etterpå 😕 Det venneparet der hadde jeg kastet ut...ikke faen om de skulle tatt rundt på mine møbler, dørhåndtak osv etter de har tørka seg i ræva og ikke vasket seg. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #20 Skrevet 24. mars 2019 Jeg kan faktisk innrømme at jeg (som kvinne) ikke alltid vasker hendene etter at jeg har tisset. Det er fordi det er papir mellom tisset og fingrene mine, så det er ekstremt sjeldent at jeg får noe på hendene. Selv om det samme forsåvidt gjelder ved bæsjing, vasker jeg alltid hendene da. Det er fordi det er snakk om så uendelig mange flere og potensielt farlige bakterier, at det eneste fornuftige er å være på den helt sikre siden. Anonymkode: 254dc...0eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå