AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #1 Skrevet 23. mars 2019 På alle sminkevideoene på Instagram så bruker jentene alltid så mye concealer under øynene, på haka, mellom øyebrynene/panna og langs nesa. Hvorfor gjør man det? Blir det ikke bare et veldig tykt lag med sminke? Eller skal foundationen liksom holde lenger når man gjør dette? Anonymkode: 04e9f...f1d
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2019 #2 Skrevet 23. mars 2019 De gjør det primært for å lysne, men man kan få like god effekt om man bruker en lysere foundation på disse stedene i stedet. Da blir det ikke så kakete. Jeg bruker litt av samme teknikk selv men bruker mye mindre enn de ofte gjør i videoene.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #3 Skrevet 23. mars 2019 1 minutt siden, SupaWoman skrev: De gjør det primært for å lysne, men man kan få like god effekt om man bruker en lysere foundation på disse stedene i stedet. Da blir det ikke så kakete. Jeg bruker litt av samme teknikk selv men bruker mye mindre enn de ofte gjør i videoene. Åå ok.. Jeg trodde man brukte litt highlighter for å lysne... ? 🙈 Anonymkode: 04e9f...f1d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #4 Skrevet 23. mars 2019 Bruker det for å skjule rødheter og arr/kviser osv. Highlighter for å lysne ja. Anonymkode: 799ac...c1f
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2019 #5 Skrevet 23. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åå ok.. Jeg trodde man brukte litt highlighter for å lysne... ? 🙈 Anonymkode: 04e9f...f1d Man bruker også concealer for å lysne. Men det blir da uten shimmer eller glitter. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #6 Skrevet 23. mars 2019 1 minutt siden, SupaWoman skrev: Man bruker også concealer for å lysne. Men det blir da uten shimmer eller glitter. Ok takk for svar! Så da må man ha flere concealere da? En i passe farge for å dekke kviser og urenheter, og en lysere for å lysne de nevnte områdene? 🤔 Føler meg litt dum nå men har aldri sminket meg på denne måten så må bare ha det inn med teskje Anonymkode: 04e9f...f1d
Djungelvrål Skrevet 24. mars 2019 #7 Skrevet 24. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok takk for svar! Så da må man ha flere concealere da? En i passe farge for å dekke kviser og urenheter, og en lysere for å lysne de nevnte områdene? 🤔 Føler meg litt dum nå men har aldri sminket meg på denne måten så må bare ha det inn med teskje Anonymkode: 04e9f...f1d Nei, det holder med en. Jeg bruker Maybelline i fargen light. River av svampen på den da og bare vrir så jeg får så mye produkt jeg skal ha. Den er litt lysere enn huden min og foundation jeg bruker.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #8 Skrevet 24. mars 2019 7 timer siden, SupaWoman skrev: Nei, det holder med en. Jeg bruker Maybelline i fargen light. River av svampen på den da og bare vrir så jeg får så mye produkt jeg skal ha. Den er litt lysere enn huden min og foundation jeg bruker. Men hvis man også bruker samme concealer til å lysne områder og dekke til kviser, blir ikke kvisene fremhevet da? Anonymkode: 04e9f...f1d
Nerine_ Skrevet 24. mars 2019 #9 Skrevet 24. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvis man også bruker samme concealer til å lysne områder og dekke til kviser, blir ikke kvisene fremhevet da? Anonymkode: 04e9f...f1d Jeg har en concealer lik foundationen, for å evnt dekke over kviser. Også har jeg en hakket lysere som jeg bruker under øynene, og evnt highlighter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå