Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått noen nye, tilsynelatende hyggelige, naboer,  og nabomannen har fått god kontakt med mannen min.

Men jeg har ett problem med ham, hver gang jeg sier noe (uansett hva) får han meg til å føle meg som en komplett idiot.

Det er bare en annen person som har fått meg til å føle meg slik før, og det er min far, som var  diagnostisert psykopat.  Jeg har ingen grunn til å tro at nabomannen er psykopat, men jeg tok det med bare for å beskrive følelsen jeg får av å være i nærheten av ham. Han sier egentlig ikke noe galt heller, men han kommenterer ting jeg sier på en så negativ måte at jeg blir påvirket av det.

For eksempel første gangen jeg snakket med ham spurte han om vi visste om en fin lekeplass til barna, og jeg forklarte veien til den eneste lekeplassen vi har i nærheten.  Hans respons var at han spurte ikke etter nærmeste lekeplass, den visste han hvor var, men en fin en der barna kunne utfolde seg.  Jeg forklarte da veien til en annen lekeplass 2 km unna,  og da svarte han at han fikk spørre noen andre som skjønte hva han mente.  Jeg ble stående som et stort spørsmålstegn, og følte meg som en komplett idiot.

Det er snart 12 timer siden jeg snakket 2 minutter med ham (sammen med mannen min) men den negative følelsen etter den samtalen er så sterk at jeg ikke klarer sovne.

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget.  Kanskje vil jeg bare lufte det et sted for å få det ut.

Anonymkode: b7f29...9e1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I det tilfellet du nevner, svarte han jo veldig frekt.

Anonymkode: 5948e...05c

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Drit i han, ignorer han og tenk at han er luft. Hils og prat hvis du må. Hvis det fortsetter får du sette ham på plass. Han er nok en idiot mot alle, ikke bare deg. Ofte er slike mennesker sånn med de fleste.

Anonymkode: 1d85b...62e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I det tilfellet du nevner, svarte han jo veldig frekt.

Anonymkode: 5948e...05c

Det er slik han svarer meg hele tiden.

Et annet eksempel er da de hadde gjester utendørs, og han fant frem gitaren og dro i gang allsang.  Jeg har jobbet med musikk nesten hele livet, og er følgelig veldig glad i musikk. Dagen etter kom han innom, og jeg kommenterte at det virket som om de hadde det veldig hyggelig med musikk og allsang.  "Hvis du syntes det var fint å høre på kan du ingenting om musikk" var svaret hans da. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drit i han, ignorer han og tenk at han er luft. Hils og prat hvis du må. Hvis det fortsetter får du sette ham på plass. Han er nok en idiot mot alle, ikke bare deg. Ofte er slike mennesker sånn med de fleste.

Han er ikke slik mot mannen min, bare mot meg.

Men du har rett, jeg må enten ignorere ham, eller sette ham på plass.

• Liker 4
Skrevet

Så nedlatende og ekkel måte å snakke på. Kan ikke ha det godt med seg selv. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er slik han svarer meg hele tiden.

Et annet eksempel er da de hadde gjester utendørs, og han fant frem gitaren og dro i gang allsang.  Jeg har jobbet med musikk nesten hele livet, og er følgelig veldig glad i musikk. Dagen etter kom han innom, og jeg kommenterte at det virket som om de hadde det veldig hyggelig med musikk og allsang.  "Hvis du syntes det var fint å høre på kan du ingenting om musikk" var svaret hans da. 

Han er ikke slik mot mannen min, bare mot meg.

Men du har rett, jeg må enten ignorere ham, eller sette ham på plass.

Neste gang han får deg til å koke sier du det rett ut: jeg synes ikke at du skal prate til meg på denne måten, enten så snakker du til meg med respekt ellers så snakker du ikke. Vær streng og etter det får dere bare si hilse og prate om nødvendig.

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Coffee1234 skrev:

Var det jeg tenkte óg. Sikkert en som sliter selv. Trist mann.

• Liker 7
Gjest INGNTNG
Skrevet

Det er definititvt ikke du som burde føle deg som en idiot iallefall. Jeg er enig i at du burde sette hardt mot hardt, ikke la han slippe unna med å snakke til deg på den måten. Har mannen din fått med seg noe av dette? Ser han det på samme måte?

AnonymBruker
Skrevet

Høres jo ut som en mann fullstendig uten takt og tone.. 

Anonymkode: 6dbc0...891

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bruk da ikke energi på folk som ikke er verdt det. Si hei hvis han sier hei. Spør han etter beste lekeplass så si at du liker den som er rett i nærheten.

Herregud.

Anonymkode: dd37a...99a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Coffee1234 skrev:

Jeg oppfatter ham som nedlatende mot meg ja, men jeg oppfatter ham ikke som stakkarslig.  Ressurssterk og pågående er han.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang han får deg til å koke sier du det rett ut: jeg synes ikke at du skal prate til meg på denne måten, enten så snakker du til meg med respekt ellers så snakker du ikke. Vær streng og etter det får dere bare si hilse og prate om nødvendig.

Jeg tror jeg må gjøre det, for jeg kan ikke ligge søvnløs hver gang vi har utvekslet noen ord.

4 minutter siden, INGNTNG skrev:

Det er definititvt ikke du som burde føle deg som en idiot iallefall. Jeg er enig i at du burde sette hardt mot hardt, ikke la han slippe unna med å snakke til deg på den måten. Har mannen din fått med seg noe av dette? Ser han det på samme måte?

Jeg tror ikke mannen min har fått det med seg.  Når jeg tenker meg om tror jeg at alle de nedlatende  kommentarene har kommet mens mannen min har vært borte noen minutter.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men du må sove, ikke overdriv nå. Han er bare en trist sjel. Så bare sier du i fra neste gang. Det er lørdag, bruk tid og energi på noe annet og få i deg søvn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk da ikke energi på folk som ikke er verdt det. Si hei hvis han sier hei. Spør han etter beste lekeplass så si at du liker den som er rett i nærheten.

Herregud.

Anonymkode: dd37a...99a

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du må sove, ikke overdriv nå. Han er bare en trist sjel. Så bare sier du i fra neste gang. Det er lørdag, bruk tid og energi på noe annet og få i deg søvn.

Dere har rett begge to.

Da sier jeg god natt,  og håper jeg får sove nå, når jeg har fått ut litt frustrasjon.  :)

• Liker 5
Skrevet

Man er heldigvis ikke nødt å ha kontakt med naboene sine 😋

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

skriv «oppfarende massjovinistisk mikropikk med grusom utstråling og nedlatende tilnærming til bra damer bor her» med sprayboks eller bingotusj på veggen ute og spør han om han har sett hva noen har vært å tagga på veggen, om han har sett eller hørt noe når det skjedde osv, og la det være det siste du snakker med han

Anonymkode: 93b71...8ac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mitt råd er å si minst mulig til han der. Har selv erfart at jo hyggeligere man prøver å da være siden vedkommende ikke er det, jo værre blir vedkommende. Man anstrenger seg til det ytterste for å liksom si det rette i håp om at man ikke får en dårlig tilbakemelding. Mitt liv mot enkelte ble hvertfall langt bedre da jeg sluttet med å prøve og skape en hyggelig dialog med tilsvarende type menneske. De vil alltid finne noe feil med det du har sagt og så trykke deg ned. ikke gi dem den makten, så si minst mulig.

Anonymkode: 8e18d...21d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Takk til alle som svarte meg i natt.  Det hjalp å få snakket litt om det, og jeg fikk sove etterpå.

Jeg har tenkt mye på dette i dag, og spesielt på hva som gjorde at jeg fikk en slik sterk reaksjon at jeg ikke fikk sove, og plutselig gikk det opp et lys for meg.  Jeg innså plutselig at han var på "fisketur" i går, og var ute etter informasjon om en annen nabo, men det ble gjort på en så subtil og manipulerende måte at jeg ikke skjønte det før nå. 

Det var dette som hadde jobbet i underbevisstheten, og som gjorde meg urolig.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mitt råd er å si minst mulig til han der. Har selv erfart at jo hyggeligere man prøver å da være siden vedkommende ikke er det, jo værre blir vedkommende. Man anstrenger seg til det ytterste for å liksom si det rette i håp om at man ikke får en dårlig tilbakemelding. Mitt liv mot enkelte ble hvertfall langt bedre da jeg sluttet med å prøve og skape en hyggelig dialog med tilsvarende type menneske. De vil alltid finne noe feil med det du har sagt og så trykke deg ned. ikke gi dem den makten, så si minst mulig.

Anonymkode: 8e18d...21d

Det er dette jeg har kommet frem til også.  Jeg skal være høflig, men reservert.

Du beskriver situasjonen veldig godt her.

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har fått noen nye, tilsynelatende hyggelige, naboer,  og nabomannen har fått god kontakt med mannen min.

Men jeg har ett problem med ham, hver gang jeg sier noe (uansett hva) får han meg til å føle meg som en komplett idiot.

Det er bare en annen person som har fått meg til å føle meg slik før, og det er min far, som var  diagnostisert psykopat.  Jeg har ingen grunn til å tro at nabomannen er psykopat, men jeg tok det med bare for å beskrive følelsen jeg får av å være i nærheten av ham. Han sier egentlig ikke noe galt heller, men han kommenterer ting jeg sier på en så negativ måte at jeg blir påvirket av det.

For eksempel første gangen jeg snakket med ham spurte han om vi visste om en fin lekeplass til barna, og jeg forklarte veien til den eneste lekeplassen vi har i nærheten.  Hans respons var at han spurte ikke etter nærmeste lekeplass, den visste han hvor var, men en fin en der barna kunne utfolde seg.  Jeg forklarte da veien til en annen lekeplass 2 km unna,  og da svarte han at han fikk spørre noen andre som skjønte hva han mente.  Jeg ble stående som et stort spørsmålstegn, og følte meg som en komplett idiot.

Det er snart 12 timer siden jeg snakket 2 minutter med ham (sammen med mannen min) men den negative følelsen etter den samtalen er så sterk at jeg ikke klarer sovne.

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget.  Kanskje vil jeg bare lufte det et sted for å få det ut.

Han høres jo helt drøyt frekk ut. Hvorfor i all verden er mannen din kompis med en som er så frekk mot deg??

AnonymBruker
Skrevet

Hm. Jeg har også opplevd et par slike, og har aldri funnet ut hvor skoen trykker. Jeg har rett og slett vært nødt å holde meg unna dem, for jeg ble liggende søvnløs, som deg.

Jeg gidder ikke sitte klar med stikkende og småfrekke kommentarer, ifall de kommer med stikk som sårer. Blir jo bare slitsomt. 

Merkelige folk.

Anonymkode: df444...8f3

AnonymBruker
Skrevet

Skulle noe slikt skje igjen så himle med øynene og si "what ever..." 😀 Og så går du. Og skulle han være like dust etter det igjen så gjentar du det bare. Pliiiis 😀

Han er en dust. Han sliter nok med sine ting, må trykke andre ned. 

En god trøst, han er ikke din mann, puh! 

Anonymkode: ca783...8bb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...