MortilTori8c Skrevet 23. mars 2019 #1 Skrevet 23. mars 2019 Kjenner dette miljøgreiene provoserer meg.. Orker ikke bry meg, er jo helt unødvendig... Hvorfor gidder folk å engasjere seg om dette?? Helt meningsløst etter min mening! 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #2 Skrevet 23. mars 2019 Du har lite å finne på, siden du bare oppretter en tråd for å provosere? Anonymkode: 4becf...0d4 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #3 Skrevet 23. mars 2019 Ignorance is bliss. Anonymkode: 73a6e...957 3
MortilTori8c Skrevet 23. mars 2019 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har lite å finne på, siden du bare oppretter en tråd for å provosere? Anonymkode: 4becf...0d4 Takk for at du svarer da.. heheh, var ikke akkurat veldig argumenterende for at dette miljø-greiene har noe hensikt..
bouiuod Skrevet 23. mars 2019 #5 Skrevet 23. mars 2019 Hvorfor bryr du deg så mye om hva andre er engasjert i? Finn deg noe bedre å gjøre enn å sitte å tenke på hva andre folk holder på med, det er mitt forslag.
bouiuod Skrevet 23. mars 2019 #6 Skrevet 23. mars 2019 1 minutt siden, MortilTori8c skrev: Takk for at du svarer da.. heheh, var ikke akkurat veldig argumenterende for at dette miljø-greiene har noe hensikt.. Skrev du dette innlegget fordi du har lyst å krangle?
Julia Johnsen Skrevet 23. mars 2019 #7 Skrevet 23. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har lite å finne på, siden du bare oppretter en tråd for å provosere? Anonymkode: 4becf...0d4 Jeg vet at MortilTori8c sitt innlegg kan fremstilles som useriøst, men om vi går litt i dybden på dette, er det faktisk ikke det. Hvorfor protesterer skoleelever for miljøet når de samtidig ønsker mer oljeborring og masse klær for eksempel? 2
MrVikeså Skrevet 23. mars 2019 #8 Skrevet 23. mars 2019 1 minutt siden, bouiuod skrev: Hvorfor bryr du deg så mye om hva andre er engasjert i? Finn deg noe bedre å gjøre enn å sitte å tenke på hva andre folk holder på med, det er mitt forslag. Samme til deg 1
bouiuod Skrevet 23. mars 2019 #9 Skrevet 23. mars 2019 5 minutter siden, MrVikeså skrev: Samme til deg Ts er provosert, jeg er ikke provosert. Er du provosert?
MrVikeså Skrevet 23. mars 2019 #10 Skrevet 23. mars 2019 Akkurat nå, bouiuod skrev: Ts er provosert, jeg er ikke provosert. Er du provosert? Innrøm det du er provosert.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #11 Skrevet 23. mars 2019 1 minutt siden, Julia Johnsen skrev: Hvorfor protesterer skoleelever for miljøet når de samtidig ønsker mer oljeborring og masse klær for eksempel? Dette er jo som å spørre hvorfor kvinner klager på kroppspress når de samtidig opererer kroppen sin i alle bauger og ender. Alle individer i ei gruppe har ikke de samme meningene og holdningene. Det er ikke dobbeltmoralistisk av ungdommer å streike for mijøet samtidig som noen ungdommer er bortskjemte drittunger som driter i miljøet. Det er også bedre å gjøre litt enn ingenting. Det er ikke så sort/hvitt at man enten må være militant veganer i ei jordhytte eller så kan man liksågodt drite i alt som heter måtehold, gjenbruk og miljøhensyn. Alt er bedre enn ingenting og alle kan gjøre litt. Og så slutter jeg aldri å la meg fascineres av mennesker som bruker tiden på å latterliggjøre eller kritisere andres engasjement. Det gir i hvertfall ingen mening. Anonymkode: da397...ee1 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #12 Skrevet 23. mars 2019 ....og noen har lagd seg brukere bare for å komme med flere usakelige tråder, kan jeg se.... Anonymkode: 557f0...876 3
MortilTori8c Skrevet 23. mars 2019 Forfatter #13 Skrevet 23. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: ....og noen har lagd seg brukere bare for å komme med flere usakelige tråder, kan jeg se.... Anonymkode: 557f0...876 Urelevant, bare fordi du har andre meninger trenger ikke dette gå ut over en så viktig diskusjon
Maleficenta Skrevet 23. mars 2019 #14 Skrevet 23. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo som å spørre hvorfor kvinner klager på kroppspress når de samtidig opererer kroppen sin i alle bauger og ender. Alle individer i ei gruppe har ikke de samme meningene og holdningene. Det er ikke dobbeltmoralistisk av ungdommer å streike for mijøet samtidig som noen ungdommer er bortskjemte drittunger som driter i miljøet. Det er også bedre å gjøre litt enn ingenting. Det er ikke så sort/hvitt at man enten må være militant veganer i ei jordhytte eller så kan man liksågodt drite i alt som heter måtehold, gjenbruk og miljøhensyn. Alt er bedre enn ingenting og alle kan gjøre litt. Og så slutter jeg aldri å la meg fascineres av mennesker som bruker tiden på å latterliggjøre eller kritisere andres engasjement. Det gir i hvertfall ingen mening. Anonymkode: da397...ee1 Jeg tenker det er vel og bra at skoleelevene engasjerer seg. Men det er noe naivt over det. Den streiken de hadde. De sier bare at politikerne må gjøre noe. Men de kommer ikke med forslag til hva. Og politikerne gjør jo noe. Eller de prøver iallefall. Uansett er det fint lite lille Norge får gjort.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #15 Skrevet 24. mars 2019 4 minutter siden, MortilTori8c skrev: Urelevant, bare fordi du har andre meninger trenger ikke dette gå ut over en så viktig diskusjon Det er ingenting ved startinnlegget som tilsier at dette er en viktig diskusjon for deg. Du slenger bare ut en subjektiv uttalelse om at "disse miljøgreiene" er helt unødvendige og at det er helt meningsløst å gidde å engasjere seg. 3 minutter siden, Maleficenta skrev: Jeg tenker det er vel og bra at skoleelevene engasjerer seg. Men det er noe naivt over det. Den streiken de hadde. De sier bare at politikerne må gjøre noe. Men de kommer ikke med forslag til hva. Og politikerne gjør jo noe. Eller de prøver iallefall. Uansett er det fint lite lille Norge får gjort. Dette er et bra innspill! Se og lær, TS. Jeg er litt enig med deg M, men jeg mener det alltid er bedre med et naivt forsøk enn ingenting. Jeg vil faktisk påstå at det til og med er bedre å gjøre ingenting enn å bruke tid og energi på å rakke ned på andres engasjement. Helt greit at både du og TS mener denne miljøgreia er naiv og unødvendig, men der du velger å redegjøre for meningene dine på en saklig måte, velger TS å latterliggjøre engasjementet andre har. Big difference. Anonymkode: da397...ee1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #16 Skrevet 24. mars 2019 Jeg klarer ikke helt å bry meg, for Norge er kjempe flinke på miljø i det store og hele. Men det gjør nermest absolutt ingen forskjell om lille Norge klarer å forbedre seg på miljø når store deler av resten av verden ikke er flinke på det Anonymkode: fe77e...cf5 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #17 Skrevet 24. mars 2019 11 timer siden, Maleficenta skrev: Jeg tenker det er vel og bra at skoleelevene engasjerer seg. Men det er noe naivt over det. Den streiken de hadde. De sier bare at politikerne må gjøre noe. Men de kommer ikke med forslag til hva. Og politikerne gjør jo noe. Eller de prøver iallefall. Uansett er det fint lite lille Norge får gjort. Barn og unge er og skal være naive, og det er ikke deres ansvar å komme med løsningsforslag. Merkelig mening å ha om ungt politisk engasjement! Anonymkode: c27c1...4de 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #18 Skrevet 24. mars 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke helt å bry meg, for Norge er kjempe flinke på miljø i det store og hele. Men det gjør nermest absolutt ingen forskjell om lille Norge klarer å forbedre seg på miljø når store deler av resten av verden ikke er flinke på det Anonymkode: fe77e...cf5 Tja, er vi egentlig så flinke? De fleste landene i europa har klart å redusere sine klimautslipp de siste årene, mens Norge er et av landene som har økte klimautslipp. Flaut! Anonymkode: 321a4...c28
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #19 Skrevet 24. mars 2019 En del nordmenn liker å snakke om for eksempel bil-trafikken i Oslo Sentrum. Men dette er jo fullstendig revnende likegylsig i det store bildet. Selv om SAMTLIGE nordmenn kutter ut absolutt ALT av kjøretøy i ett helt år, så kommer ikke dette til å ha noen som helst synlig effekt på miljøet. Det er fremdeles 99,99 prosent av global oppvarming fra andre ting enn kjøretøy - både i Norge, og i alle andre land. Anonymkode: 01109...842 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #20 Skrevet 24. mars 2019 Skal man bare gi opp og ødelegge kloden da? Sidem det er sā vanskelig? Anonymkode: 96e70...e44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå