AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #1 Skrevet 23. mars 2019 Jeg søker ny jobb som barnehagelærer. Har jobbet et år som det nå. Men får jo ofte spm om sterke og svake sider, hvor det er de svake det er utfordrende å nevne. Man vil jo ikke si noe som setter seg selv i et dårlig lys. På mitt forrige intervju har jeg blant annet sagt at jeg er konfliktsky, men at dette er noe jeg jobber med å forbedre. Kommer da med eksempler på situasjoner hvor jeg har måtte ta vanskelige samtaler osv. Men en barnehagelærerjobb innebærer jo litt ledelse sammen med pedagogisk leder, så det vil kanskje trekke ned å si at jeg er konfliktsky? Hva tenker dere? Hvilke svake sider nevnte du om deg selv og hvordan vri det til noe positivt i samme slengen? 😊 Anonymkode: 9631e...d9e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #2 Skrevet 23. mars 2019 Du må si noe som stemmer for deg og som faktisk er negativt. Bare styr unna ting som i stor grad påvirker jobben, som f.eks. at du er uoppmerksom eller misliker barn. 😋 Tenk gjennom hva du gjør for at de negative sidene ikke påvirker jobben. Anonymkode: 3e41a...54b 1
Søgni Skrevet 23. mars 2019 #3 Skrevet 23. mars 2019 Jeg tenker at det er viktig å "tilby en løsning på problemet". Jeg ville for eksempel sagt noe sånt: Jeg er ikke er så glad i konflikter. Dette er noe jeg er klar over, men i en del situasjoner så er det nødvendig med konfrontasjoner, i tillegg så har jeg funnet ut at man unngår mange konflikter med dialog og å ta tak i ting før det utvikler seg til konflikt. 2
Ullvott Skrevet 23. mars 2019 #4 Skrevet 23. mars 2019 Enig med AB...54b. Si noe som er relevant og som stemmer for deg. Hvis du er konfliktsky, fortell hvordan du jobber med akkurat det. F.eks «Som barnehagelærer er jeg klar over at man ikke kommer utenom noen vanskelige samtaler av og til. Dette er ting jeg gruer meg til, men du kan i alle fall være helt sikker på at jeg møter svært godt forberedt til slike møter.» Ikke fall for fristelsen til å nevne en negativ ting som egentlig er positiv! Det er noe «alle» gjør. «Jeg er ganske utålmodig, men det er bare fordi jeg ønsker å få ting unnagjort.» er en floskel. Man skulle nærmest tro hele verden besto av ekstremt effektive mennesker som bare brenner etter å prestere om man skulle dømme etter uttalelser på jobbintervjuer. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå