shagma Skrevet 17. april 2005 #1 Skrevet 17. april 2005 Han er egentlig veldig sosial av seg, så lenge det er med hans venner. Og jeg blir med på masse som han gjør (selv om han egentlig hadde ønsket at jeg ikke ble med). Men han blir aldri med på ting når jeg foreslår noe eller inviterer ham på fest med mine venner og sånn. Hva skal jeg gjøre/si for at han skal bli med? Jeg sier jo til ham at han aldri blir med på ting som jeg vil. Da er det bare mumle mumle til svar.. Ellers har vi det veldig fint sammen. Noen råd?
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #2 Skrevet 17. april 2005 Hva med at du boikotter hans venner en stund? Kanskje han da skjønner hva du mener?
Gjest Sesselja Skrevet 17. april 2005 #3 Skrevet 17. april 2005 Hva med at du boikotter hans venner en stund? Kanskje han da skjønner hva du mener? Det hjelper vel strengt tatt ikke når han likevel ikke ønsker at hun skal være med?
Laila Skrevet 17. april 2005 #4 Skrevet 17. april 2005 Jeg hadde det slik i mitt siste forhold også. Men i mitt tilfelle fikk jeg heller ikke være med på noe. Da var det kun kamerater.Med meg var det kun stue og sofa. Det er jo bra dere har det fint ellers i forholdet.Men det er klart at det også kunne vært greit om han ble med deg på noe også. Det er viktig det.At det ikke bare går enveis så klart. Jeg har desverre ikke noe råd til deg om hvordan du skal få ham med.Har dere snakket om det sammen?Vet han hvor viktig det er for deg?
shagma Skrevet 17. april 2005 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2005 Ja, jeg tenkte jo at jeg kunne boikotte vennene hans, men det er jo jeg som vil være med da, så det funker dårlig. Jeg snakker jo med ham om dette, men kanskje ikke klart nok? Han mener at vi jo er sammen når vi er hjemme, og at det er nok. Kan jo ikke tvinge ham til å bli med på ting, eller tvinge ham med på fest og sånn. Han sier alltid kanskje, og så dukker det opp noe kamerat-ting, og så drar han på det i stedet... Blir veldig irritert og litt lei meg.
Mrs. K Skrevet 17. april 2005 #6 Skrevet 17. april 2005 Kanskje på tide å få felles venner? Hilsen Trille
Gjest gjesta Skrevet 17. april 2005 #7 Skrevet 17. april 2005 Syns det er rart. Du er den viktigste personen i hans liv & kvalitetstid (ikke bare i sofaen, men OPPLEVE ting sammen) er utrooolig viktig! Jeg hadde blitt skuffa ja... Forstår han ikke det er viktig for deg? Jeg føler jeg & typen gjør mye mer sammen enn mine andre venninner som er i forhold, med sine typer. Så det virker som det er litt "vanlig" for noen enn andre... :-?
shagma Skrevet 17. april 2005 Forfatter #8 Skrevet 17. april 2005 Tror jeg får snakke med ham om hvor viktig det er for meg at vi finner på mer sammen. Kanskje jeg ikke har vært klar nok. Har jo nevnt det i forbifarten av og til, men det har liksom ikke blitt noe mer utav det. Jeg synes det er rart at han ikke vil det mer da, for jeg vil jo veldig gjerne tilbringe mer tid sammen med ham. Håper ikke dette er et dårlig tegn... :o
Catzy Skrevet 17. april 2005 #9 Skrevet 17. april 2005 De fleste forhold jeg vet om, der den ene bare har brydd seg om seg og sitt, har gått grundig på rumpa etterhvert. Og det er den som har følt seg utenfor som gjør det slutt, nettopp fordi man lurer på hvorfor den andre ikke vil være sammen med henne på ting hun synes er morsomt, eller møte folk hun liker å være sammen med. Catzy
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #10 Skrevet 17. april 2005 Busted....leste tydeligvis ikke innlegget bra nok... :oops:
Linselus Skrevet 17. april 2005 #11 Skrevet 17. april 2005 Nu skal jeg være litt "Kjærringa mot strømmen" her tror jeg:S Hvis det er slik du sier at han"ikke vil ha deg med" når det er hans venner det er snakk om, så kan jo det bety at innimellom vil ha være alene med sine venner. Så når du er med "dine" venner ser han det endelig som en gylden anledning til litt alenetid med sine venner. Han ser kanskje ikke helt din side av saken, som da syns han kan være med deg! Syns selv at jeg og kjæresten har et greit forhold sånn sett: vi sier ifra når vi ikke vil ha med den andre, og dette blir da respektert. Samtidig blir vi også med når vi skjønner det er viktig for den andre. Det er jo ikke noe kult å alltid være den som kommer alene når man har kjæreste. Stortsett blir jeg med med stor glede, men når jeg vet han syns det er viktig trosser jeg gjerne litt hodepine, eller står opp tidligere på dagen for å rekke andre gjøremål også Men hva om du prøver å la han dra litt alene med sine venner, også prøver du å få han til å forstå at du -vil- han med han når du er med dine venner. Jeg mener på ingen måte at du alltid skal sitte hjemme når han er med sine venner, men at han kanskje type 1 av 3 ganger kan få drive med "kamerat" ting uten at du deltar (ta nå for all del ikke denne oppdelinga av ganger så alvorlig, den er bare der for å understreke at jeg ikke mener at du aldri mer skal be med deg selv)
shagma Skrevet 17. april 2005 Forfatter #12 Skrevet 17. april 2005 Jeg forlanger ikke å være sammen med han og hans venner hele tiden. Jeg skjønner veldig godt at han vil være med gutta av og til (eller ofte om du vil). Men jeg savner en invitasjon av og til.. La oss si 1 av 5 ganger da. Eller noe. For det får jeg ikke. Jeg må alltid spørre om jeg kan være med. Kan jo ikke bli kjent med vennene hans om jeg aldri møter de! Og jeg skjønner jo også veldig godt at han ikke vil være med mine venner hele tiden, men han har faktisk ALDRI i løpet av 2 år vært med på fest med mine venner. Og det gjør meg lei meg. Men vi har det jo fint ellers, så jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke går...
Gjest Chrizzy Skrevet 17. april 2005 #13 Skrevet 17. april 2005 Jeg skjønner veldi godt hvordan det der er, jeg hadde det akkurat likens. Men jeg kommer ikke på noe lurt å si, for med oss gikk det ikke bra. Det verste var at han ikke syntes det var viktig å finne på ting med meg, fordi jeg var jo der, følte meg bare som en møbel tilslutt. Men jeg skulle jo si noe lurt Håper det går fint, ta og prat med han, det kan være missforståelser og alt mulig rart. Kanskje han ikke har tatt hintene dine, jeg tror det er lurt og få det sagt, dere har det bra ellers og han er sikkert kjempe glad i deg og vil at du skal ha det bra. Ikke gå med det for deg selv for lenge
Linselus Skrevet 17. april 2005 #14 Skrevet 17. april 2005 Og jeg skjønner jo også veldig godt at han ikke vil være med mine venner hele tiden, men han har faktisk ALDRI i løpet av 2 år vært med på fest med mine venner. Og det gjør meg lei meg. Men vi har det jo fint ellers, så jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke går... Okei, da skal jeg "holde kjeften på meg" og ikke mene så masse mer:) (har bare litt dilla, da enkelte venninner til en viss grad har bedt med kjærester på hva det skal være av sammenkomster, og alle inkl kjærestene har blitt litt "hva gjør han her"). Hvis dere har vært sammen i 2 år og han fortsatt ikke skjønner hvorfor han skal hilse på vennene dine syns jeg du er i din fulle rett til å slutte all hinting og heller si ting rett fram: "jeg ønsker meg at du skal bli kjent med mine venner, fordi de også er en stor del av livet mitt, og betyr mye for meg. Syns det hadde vært fint om menneskene som betyr mye for meg også kan komme til å bety noe for hverandre" eller noe sånt!! Lykke til:) Håper dere bare har rotet dere inn i en litt ond sirkel som dere kommer dere ut av
Gjest Porselen Skrevet 18. april 2005 #15 Skrevet 18. april 2005 Du må ta det opp med han og få ett skikkelig svar før det blir mere alvor mellom dere. Det som kan være "sjarmerende" til å begynne med kan ofte utvikle seg til å bli det stikk motsatte etter noen år. Det er viktig å kunne ha kontakt med venner på begges sider, å kjenne hverandre fra den kanten også. Uten at det betyr at man skal være sammen hos venner bestandig.
shagma Skrevet 18. april 2005 Forfatter #16 Skrevet 18. april 2005 Snakka med ham om dette i går kveld jeg:) Tror han drøyer med å takke nei til neste fest med mine venner ja;) Thihi.... Det er godt å snakke sammen og løse ting asså. Da føler man at forholdet funker. Ingen forhold er helt perfekte, men dersom man kan snakke godt sammen (og skjønne at kjæresten ikke er tankeleser og sånn), så er mye gjort! Han snakker nemlig masse med mine venner når de er på besøk hos meg, så han er ikke helt asosial heller. Han er jo egentlig motsatt av asosial. Men han hadde ikke noe til overs for sånne "jentefester" sa han! Da ble jo selvfølgelig jeg sint:) Komme her og dømme mine venners fester uten å ha vært med på en først! Jaja.. Han blir nok med nesten gang;) HURRA! Og takk for tankene!
Gjest SumoBryter Skrevet 18. april 2005 #17 Skrevet 18. april 2005 Syns det er rart. Du er den viktigste personen i hans liv & kvalitetstid (ikke bare i sofaen, men OPPLEVE ting sammen) er utrooolig viktig! Jeg hadde blitt skuffa ja... Forstår han ikke det er viktig for deg? Jeg føler jeg & typen gjør mye mer sammen enn mine andre venninner som er i forhold, med sine typer. Så det virker som det er litt "vanlig" for noen enn andre... :-? Enig
Linselus Skrevet 18. april 2005 #18 Skrevet 18. april 2005 Han snakker nemlig masse med mine venner når de er på besøk hos meg, så han er ikke helt asosial heller. Han er jo egentlig motsatt av asosial. Men han hadde ikke noe til overs for sånne "jentefester" sa han! Da ble jo selvfølgelig jeg sint:) Komme her og dømme mine venners fester uten å ha vært med på en først! Da er det jo virkelig på tide at han blir med deg, sånn at han skjønner at det er helt normale fester du er på også :-) Veldig bra at dere har funnet litt ut av det, og det er sant som du skriver: man oppnår ofte mye bedre kontakt om man husker på at kjæresten ikke alltid vet hva som foregår inni hodet vårt:-)
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #19 Skrevet 18. april 2005 Så bra! I grunnen burde alle jenter hatt en lapp på baderomsspeilet der det sto: Gutter er faktisk ikke tankelesere! og så skulle vi jenter blitt flinkere til å si konkret det vi har på hjertet så de har sjans å forstå oss.
Gjest SumoBryter Skrevet 19. april 2005 #20 Skrevet 19. april 2005 Så bra! I grunnen burde alle jenter hatt en lapp på baderomsspeilet der det sto: Gutter er faktisk ikke tankelesere! og så skulle vi jenter blitt flinkere til å si konkret det vi har på hjertet så de har sjans å forstå oss. Hmmm... Jeg tror ikke det, tror det er en unnskyldning. Min kjæreste vet nesten alltid hva jeg vil uten at jeg må uttale meg om det, men så tenker vi veldig likt da. Behandle andre som en selv vil bli behandlet, er jo ikke vanskelig det? Men om han aldri er med på ting og om han egentlig ikke ønsker at hun er med på ting med han og hans kompiser, så kan man jo spørre, hvaslags forhold er det? Hvorfor vil han ikke det? Er han flau over henne? Vel man skal vel ikke være flau over den man er sammen med? Eller vil han være enslig og i såfall hvorfor er han i et forhold da? Jeg vet ikke jeg kan snakke fra personlig erfaring som vanlig. Exen min som gjorde stort sett alt galt var også sånn, han ville ikke være med meg og mine venner og jeg fikk ikke være med han og hans venner. Jeg er sikker på han var flau over meg, eller at han ville se ut som han var singel. Jeg spurte flere ganger om ikke jeg ikke kunne være med han når han gikk ut engang, men Nei det fikk jeg ikke. Etterpå sa han til meg at han ikke ville at noen skulle stjele meg fra ham, at det var derfor, men jeg er fremdeles overbevist at jeg ikke var representativ nok for ham. Når han fant seg ei ny dame ga jeg han råd om hvordan man behandler ei dame, og sa at han ikke må gjemme henne fra andre som noe man er flau over og han sa"Nei,nei... jeg må jo stolt vise henne frem". Nå var jo exen min usedvanlig slem da, men det er det samme jeg syns det er rart å ikke ville være sammen med den man er glad i selv om kompisene også er der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå