Gå til innhold

Soggy potetgull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har et spørsmål jeg lurer på, litt merkelig egentlig!

Men har fått dilla på soggy potetgull! Jeg pleier vanligvis å legge en våt kjøkkenklut over potetgullet i 30 min så de blir gode og soggie!

Har hørt om andre måter man kan tilberede potetgullet på, slik at det blir soggy:

Har hørt at man kan marinere de i eddik, eller at man kan ta de i mikrobølgerovnen i 3 min for at de skal bli soggy! Har dere noe erfaring med dette?????

Hadde satt veldig pris på tilbakemelding :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er selvfølgelig kun ment for salt potetgull! 

Hehe, beklager at jeg ikke sa det. 

Hahah, huff!!

AnonymBruker
Skrevet

Åpn opp posen dagen før 

Anonymkode: ae827...bb7

Skrevet

Ødelegge pottiset på den måten da, tsk tsk tsk. :nei:

Skrevet
3 minutter siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Ødelegge pottiset på den måten da, tsk tsk tsk. :nei:

Hva mener du? Har du prøvd det?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åpn opp posen dagen før 

Ååå, det var smart! Har ikke tenkt på det. Takk for tipset!

Skrevet
1 minutt siden, MortilTori8c skrev:

Hva mener du? Har du prøvd det?

Jeg bare tulla. Sorry. Men når det er sagt foretrekker jeg pottiset sprøtt og «ferskt» 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Åpn opp posen dagen før 

Legg potetgullet i en bolle, og ha den med inn på badet mens du tar en lang og god dusj. Naturligvis må du ikke bruke avtrekksvifte.

Anonymkode: e77d7...af0

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Jeg bare tulla. Sorry. Men når det er sagt foretrekker jeg pottiset sprøtt og «ferskt» 

Det gjør ikke noe! Men er ikke det det samme som å si at du liker fisken rå og sprellende?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Legg potetgullet i en bolle, og ha den med inn på badet mens du tar en lang og god dusj. Naturligvis må du ikke bruke avtrekksvifte.

Så sykt smart!! Hvordan funka det for deg? Ble det godt resultat?

Skrevet

Hei MortilTor :)

Fint å se at det er flere som liker «soggy» potetgull. Trodde jeg var den eneste hehe....

Jeg har prøvd å introdusere mine venner til dette, men de har vist lite interesse. Det er derfor de kaller meg Soggen.

Jeg pleide å spise dette i skjul, men nå er det en viktig del av min identitet. Vil oppfordre alle til å ikke holde tilbake sine «guilty pleasures» uansett om det måtte være soggy potetgull eller svette føtter.

hold meg oppdatert ;) -Julia Johnsen

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, MortilTori8c skrev:

Det gjør ikke noe! Men er ikke det det samme som å si at du liker fisken rå og sprellende?

Jo. Hehe! 🤣 skal spise sushi nå i dette øyeblikk, faktisk. Om fisken ikke er så sprellende er den i hvert fall rå. 

Men ang potetgull syns jeg ikke det er noe godt om det blir stående i skåla over natta. Ikke at det er noe problem å tømme skåla før det skjer da. :arwen:

Skrevet
Akkurat nå, Julia Johnsen skrev:

Hei MortilTor :)

Fint å se at det er flere som liker «soggy» potetgull. Trodde jeg var den eneste hehe....

Jeg har prøvd å introdusere mine venner til dette, men de har vist lite interesse. Det er derfor de kaller meg Soggen.

Jeg pleide å spise dette i skjul, men nå er det en viktig del av min identitet. Vil oppfordre alle til å ikke holde tilbake sine «guilty pleasures» uansett om det måtte være soggy potetgull eller svette føtter.

hold meg oppdatert ;) -Julia Johnsen

Takk for tilbakemeldingen! Blir glad av å høre sånne ting 🙂

Skrevet
Akkurat nå, Spekulasjoner&hets skrev:

Jo. Hehe! 🤣 skal spise sushi nå i dette øyeblikk, faktisk. Om fisken ikke er så sprellende er den i hvert fall rå. 

Men ang potetgull syns jeg ikke det er noe godt om det blir stående i skåla over natta. Ikke at det er noe problem å tømme skåla før det skjer da. :arwen:

Elsker sushi! Nam nam nam!!!

Hehe, synes det kan gjøre litt vondt i munnen når chipsen blir for sprø! Har ved flere anledninger skjært meg i munnen.. 

Anbefaler deg virkelig å prøve soggy-varianten! Skulle gjerne bedt deg over for å prøve det 🙂

Skrevet
6 minutter siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Ser du ikke er så erfaren... Jeg vil anbefale å prøve å sogge opp potetgullet med å helle vann i posen og riste litt, ettersom det er den raskeste måten. 

Siden du er ny kan du prøve å salte med litt havsalt, dette gir litt av «krispen» uten at man kutter seg. 

Noe jeg virkelig ikke vil anbefale er å marinere det i eggeplumme og sette på varmluft i ovnen. Dette vil resultere i enda mer spydig «krisp»... Dette er en ganske vanlig feil hos nybegynnere.

Masse lykke til ❤️ - Julia Johnsen

Skrevet
29 minutter siden, MortilTori8c skrev:

Dette er selvfølgelig kun ment for salt potetgull! 

Hehe, beklager at jeg ikke sa det. 

Hahah, huff!!

Dette kunne fort ha skapt missforståelser hehe...

Godt du oppklarte det.

Skrevet
8 minutter siden, MortilTori8c skrev:

Elsker sushi! Nam nam nam!!!

Hehe, synes det kan gjøre litt vondt i munnen når chipsen blir for sprø! Har ved flere anledninger skjært meg i munnen.. 

Anbefaler deg virkelig å prøve soggy-varianten! Skulle gjerne bedt deg over for å prøve det 🙂

Sikkert kjempegodt med litt «sogg» i sushien😊

Skrevet
1 minutt siden, Julia Johnsen skrev:

Ser du ikke er så erfaren... Jeg vil anbefale å prøve å sogge opp potetgullet med å helle vann i posen og riste litt, ettersom det er den raskeste måten. 

Siden du er ny kan du prøve å salte med litt havsalt, dette gir litt av «krispen» uten at man kutter seg. 

Noe jeg virkelig ikke vil anbefale er å marinere det i eggeplumme og sette på varmluft i ovnen. Dette vil resultere i enda mer spydig «krisp»... Dette er en ganske vanlig feil hos nybegynnere.

Masse lykke til ❤️ - Julia Johnsen

Uff, har også gått på flere feil ved tilberedning av soggy potetgull.. 

blant annet prøvde jeg å kombinere potetgull og vaniljekesam, men da ble det helt grøt-aktig (ikke å anbefale)!

en annen ting jeg ikke vil anbefale er å legge de i aluminiumsfolie sammen med vann og inn i minrovølgerovnen! Det smalt det 😉

Skrevet
1 minutt siden, MortilTori8c skrev:

Uff, har også gått på flere feil ved tilberedning av soggy potetgull.. 

blant annet prøvde jeg å kombinere potetgull og vaniljekesam, men da ble det helt grøt-aktig (ikke å anbefale)!

en annen ting jeg ikke vil anbefale er å legge de i aluminiumsfolie sammen med vann og inn i minrovølgerovnen! Det smalt det 😉

Har ikke ikke prøvd å micre potetgull i aluminiumsfolie, selvom det er en delikatesse uten aliminiumsfolie. Takk for tips😄

Med all respekt må jeg si meg uenig i at vaniljekesam og potetgull er en dårlig kombinasjon. Personlig liker jeg å slurpe i meg litt grøtete potetgull🥰Jeg prøver å begrense meg til å bare spise dette i juletider, men noen ganger klarer jeg ikke å motstå fristelsen. Får faktisk lyst på litt nå.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fulgt instruksene dine og sitter nå med en slags potetstappe laget av potetchips. Kan grunnen til probleme være at jeg bruker Kims og ikke Maarud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...