Gå til innhold

Hjelp, til dere med hormonspiral, (graviditetstegn etc)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått helt stopp i blødningene de 3 siste mnd. Ikke tatt test enda. Jeg tror jo ikke jeg er gravid. For en mnd siden begynte det å stikke litt i puppen, føles som melkespreng. Kun i den ene. Det skjer igjen nå. Har tillegg murringer i magen, trøtt osv. Hva kan denne stikkingen/ømheten være? Tegn på graviditet? 

Anonymkode: e98f1...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen mens med hormonspiral men jeg får menssmerter og ubehag 1 gang pr mnd. Ømme bryster, murring i magen, småtrøtt, kvise på haken osv samt etegilde 1 uke før dette starter 🙄 Er ikke sikkert du er gravid. Hadde du lite mens før du fikk hormonspiral? Jeg hadde det og tror nok det er grunnen til at jeg ikke blør med spiralen. Hatt den inne i 3 år snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, Coronas skrev:

Jeg har ingen mens med hormonspiral men jeg får menssmerter og ubehag 1 gang pr mnd. Ømme bryster, murring i magen, småtrøtt, kvise på haken osv samt etegilde 1 uke før dette starter 🙄 Er ikke sikkert du er gravid. Hadde du lite mens før du fikk hormonspiral? Jeg hadde det og tror nok det er grunnen til at jeg ikke blør med spiralen. Hatt den inne i 3 år snart

Okei, blir helt forvirret. Begynte med mensen en gang i mnd ca og sånn varte det i 3år, frem til for sånn ca 3mnd siden. Da stoppet det helt. Merker at jeg er oppblåst i magen, ser gravid ut. Kan få skikkelig murringer, men ingen blødninger. Er skikkelig trøtt fortiden (sikkert psykisk) Jeg får se det an litt. Sjansen er vel liten for at jeg er gravid ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, hadde lite blødninger. Sett bort ifra den ene gangen, da hadde jeg antagelig spontanabortering. Det kom så mye, samt smerter.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville tatt en egen test for å få avklart dette på en eller annen måte 

Anonymkode: 8a2c3...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo bare å ta en test hvis du er usikker, men tviler på at du er gravid. Hormonspiral er veldig sikker prevensjon. Det er vanlig å miste mensen når man har hormonspiral, og det er også vanlig å få ømme bryster og murringer i underlivet.

Anonymkode: a79de...0ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare å ta en test hvis du er usikker, men tviler på at du er gravid. Hormonspiral er veldig sikker prevensjon. Det er vanlig å miste mensen når man har hormonspiral, og det er også vanlig å få ømme bryster og murringer i underlivet.

Anonymkode: a79de...0ed

Er 99% sikker på at jeg ikke er gravid. Derfor jeg ikke har tatt test enda:) 

Men trodde ikke man hadde eggløsning når man gikk med hormonspiral? Så man får tidene der man har humørsvingninger, typiske pms plagene som ved vanlig syklus? Trodde hormonspiralen stoppet slike ting. Idag murrer deg skikkelig i magen. Venter bare på at det skal komme blødning - uten at det gjør det. 

Forresten, så hopper det i magen også. Små bobler. Tar jeg hånda på, kan det kjennes ut som noe lever inni der. 🙈 

(Hilsen ei muligens innbilt-svangerskaps frue)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt min hormonspiral i snart fire år. Med ujevne mellomrom kommer disse graviditetstegnene du beskriver. Ømme bryster, småkvalme, bobler som sprekker i magen, halsbrann, smerter i magen osv. Jeg tok tester de første gangene, men nå vet jeg at jeg ikke er gravid. 

Anonymkode: f986f...5bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Okei, da rier jeg meg med det. Selv med sting i magen, murringer og ømme/stikkende bryst

☺☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
På 23.3.2019 den 20.08, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått helt stopp i blødningene de 3 siste mnd. Ikke tatt test enda. Jeg tror jo ikke jeg er gravid. For en mnd siden begynte det å stikke litt i puppen, føles som melkespreng. Kun i den ene. Det skjer igjen nå. Har tillegg murringer i magen, trøtt osv. Hva kan denne stikkingen/ømheten være? Tegn på graviditet? 

Tar opp denne tråden igjen. 

Fikk mensen igjen etter den perioden, da veldig veldig mye. Skulle tro det var en spontanabort. 

Men nå, nesten ett år etter er det samme greia igjen. Ikke fått mensen på over 1mnd, murringer nederst i mage og litt småstikking i ene puppen. Har både sjekket brystene på mamografi og tatt celleprøve (som var fine) for et halvt år tilbake. 

Kan jeg værd gravid, men at kroppen utstøter igjen? 

Ts;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...