Gå til innhold

Elegante velkledde kvinner med "sporty" menn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere når dere ser en velkledd dame, kanskje med en pen kåpe og høye støvletter, sammen med mannen sin i en Bergans skalljakke i signalfarge, lue med norsk flagg i panna og joggesko? Ute på gata eller til og med på vei inn på restaurant.

Ser så mye av dette (sånn omtrent). Er vel litt overfladisk å henge seg opp i, men må innrømme at jeg antar at kvinnen gjerne skulle hatt litt mer stil på mannen sin :)

Anonymkode: 5a982...fa5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere når dere ser en velkledd dame, kanskje med en pen kåpe og høye støvletter, sammen med mannen sin i en Bergans skalljakke i signalfarge, lue med norsk flagg i panna og joggesko? Ute på gata eller til og med på vei inn på restaurant.

Ser så mye av dette (sånn omtrent). Er vel litt overfladisk å henge seg opp i, men må innrømme at jeg antar at kvinnen gjerne skulle hatt litt mer stil på mannen sin :)

Jeg tenker at det er mor og sønn :) 

Neida, jeg tenker ingen ting :) 

Anonymkode: 9bba3...56c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at det er mannen hennes? :) 

Anonymkode: 9bba3...56c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunne vært oss :)

Jeg jobber som konsulent, med streng dresscode. Mannen er lege, går med hvitt på jobb, og sykler til og fra jobb. 

Så om vi handler, tar en rask matbit, eller annet etter jobb er det akkurat slik vi ser ut - meg i burberryfrakk, høye hæler og LV veske, han i Bergans jakke. 

Har aldri tenkt over at det er noe andre henger seg opp i. Så ja, du høres veldig overfladisk ut som legger mye i dette. 

Anonymkode: 2b366...14b

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jaaaada, bare fyr løs hissigpropper. Var klar for det :)

Men gjerne flere seriøse svar også :)

Gjest SeptemberRose
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen verdens ting. 

Gjest Noenlundelikefremt
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg hadde lagt merke til det kunne jeg nok ha tenkt omtrent det samme som deg i enkelte settinger, for eksempel restaurantbesøk. Ikke fordi det ser dumt ut eller er feil isolert sett å kle seg sånn eller sånn, men fordi det er noe som skurrer ved at damas bestrebelser for å se bra ut ikke gjengjeldes av mannen.

Men i den virkelige verden legger jeg definitivt ikke merke til sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Lol, hos oss er det motsatt :fnise: Men det har litt å gjøre med jobben min da, at jeg er praktisk kledd. Kåpe og støveletter er bare å glemme:P

Anonymkode: 7252e...354

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha, jeg og kjæresten er sånn, bare stikk motsatt. Han elsker pene herreklær og jeg elsker norrønna 😅 Det er han som har valgt å bli sammen med en friluftsfanatiker og ikke ei byberte. 

Anonymkode: 746be...da6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gått drakt/dress hverdag, typen i jeans og flanellskjorte/hettegenser han er hot. Hvorfor bryr du deg?

Anonymkode: 23b56...647

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg gått drakt/dress hverdag, typen i jeans og flanellskjorte/hettegenser han er hot. Hvorfor bryr du deg?

Oi da! Jeg går i.. skulledet stå. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Noenlundelikefremt skrev:

Hvis jeg hadde lagt merke til det kunne jeg nok ha tenkt omtrent det samme som deg i enkelte settinger, for eksempel restaurantbesøk. Ikke fordi det ser dumt ut eller er feil isolert sett å kle seg sånn eller sånn, men fordi det er noe som skurrer ved at damas bestrebelser for å se bra ut ikke gjengjeldes av mannen.

Men i den virkelige verden legger jeg definitivt ikke merke til sånt.

Det var bedre formulert ja! Det er nok der mine overfladiske fordommer også har utspring. 

Selvfølgelig "verre" i noen settinger enn andre.

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lol, hos oss er det motsatt :fnise: Men det har litt å gjøre med jobben min da, at jeg er praktisk kledd. Kåpe og støveletter er bare å glemme:P

Anonymkode: 7252e...354

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, jeg og kjæresten er sånn, bare stikk motsatt. Han elsker pene herreklær og jeg elsker norrønna 😅 Det er han som har valgt å bli sammen med en friluftsfanatiker og ikke ei byberte. 

Anonymkode: 746be...da6

Morsomt. Men blir ikke helt det samme spør du meg. For kvinner i Norrøna kan fortsatt se råbra ut, det samme vil frk. overfladisk (altså meg) ikke si om "sporty" menn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen av oss har bare gitt opp... I familien til mannen er de ikke så nøye med «finklær» mens jeg nærmest har fått inn med morsmelken hva som er passende antrekk ved forskjellige anledninger. Det verste er at han tydeligvis ikke ser selv at han har bomma når de andre går i dress og han kommer i slitte jeans og t-skjorte med reklame for brorens firma. Hvis jeg prøver å si noe, er jeg soss og opptatt av fasade. Så jeg holder kjeft og lar han gå som han vil.

Anonymkode: 6bbdc...9a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt at "der går det jamen meg en mann som får lov til å kle seg som han vil" :fnise:   neida, hadde vel ikke tenkt på det/ lagt merke til det hvis ikke noen hadde gjort meg oppmerksom på det.  (men jeg har mange venninner som bestemmer hva slags klær mannen skal bruke...)

Anonymkode: 7a5c9...e3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Kunne vært oss :)

Jeg jobber som konsulent, med streng dresscode. Mannen er lege, går med hvitt på jobb, og sykler til og fra jobb. 

Så om vi handler, tar en rask matbit, eller annet etter jobb er det akkurat slik vi ser ut - meg i burberryfrakk, høye hæler og LV veske, han i Bergans jakke. 

Har aldri tenkt over at det er noe andre henger seg opp i. Så ja, du høres veldig overfladisk ut som legger mye i dette. 

Å jobbe som konsulent krever klassisk og gjerne litt tekkelig el konservativ stil, men ikke Burberry, LV el høye hæler.Heller ikke som advokat i ER el Bahr el Thommeswn er det koden Så dette er din helt egen smak og stil. Lott rart å kalle andre overfladisk om du tror din egen bransje krever dette. 

Anonymkode: 6d7c8...33c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er som min amerikanske kollega på oppdrag i Norge - Oslo og Bergen - tenkte; kvinnene er virkelig flotte i dette landet, men mennene er ganske «scruffy». Ubarberte, uflidde. 

Min egen mann observerte det samme da han trillet Oslo på kryss og tvers i pappapermen, så du ser ikke han sånn (lenger) 👍

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å jobbe som konsulent krever klassisk og gjerne litt tekkelig el konservativ stil, men ikke Burberry, LV el høye hæler.Heller ikke som advokat i ER el Bahr el Thommeswn er det koden Så dette er din helt egen smak og stil. Lott rart å kalle andre overfladisk om du tror din egen bransje krever dette. 

Hehe. Tenkte det samme. Antok egentlig bare at vedkommende diktet opp alt sammen.

Anonymkode: b739d...a78

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg skulle ofre det en tanke, så hadde det blitt at de går vel kledd som de føler seg vel i. 

Anonymkode: d5f83...542

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida, selvfølgelig er det ikke krav. Bare min personlige smak :) Både frakken og veska er over ti år gamle, foretrekker klassiske plagg som varer i stedet for bruk-og-kast hver sesong. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er som min amerikanske kollega på oppdrag i Norge - Oslo og Bergen - tenkte; kvinnene er virkelig flotte i dette landet, men mennene er ganske «scruffy». Ubarberte, uflidde. 

Enig. Se på danske menn, derimot. De er mye mer velkledde!

Anonymkode: abbd4...607

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...