Gå til innhold

Likt på visning som på bilder ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal snart ha visning, og lurer på hvordan du forventer at det skal være når du kommer inn en bolig som du har sett bilder av ? Til fotografering hadde jeg f eks urter og grønnsaker på kjøkkenet, en skål med frukt i stuen, serveringsbrett på sengen. Føler liksom ikke det er helt naturlig å ha alt mulig slikt på visningen. Tenker heller å ha fokus på renhold, noen blomster/buketter og pynte med pledd og puter ute. 

Men hva forventer man egentlig ?

Anonymkode: 84d35...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Forventer det normalt rent, ryddig og uten personlige ting som bilder etc

Anonymkode: a987f...4fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på visningsrunder før kjøp, så foretrakk jeg absolutt at det var så tømt for alt av dill og dall som mulig. 
Mange setter ut mye pynt og dekor for å skjule feil/mangler, og for å trekke oppmerksomhet bort fra andre ting. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da tar jeg en "Rema 1000, det enkle er ofte det beste" : rent, ryddig og ikke for mye "greier".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da tar jeg en "Rema 1000, det enkle er ofte det beste" : rent, ryddig og ikke for mye "greier".

Gjør det. Jeg liker også best at huset fremstår som det er uten dill som tar oppmerksomheten bort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan godt ha urter, frukt og blomster stående men det er jo ikke det som avgjør om jeg er interessert eller ei.  Det er jo bare kosmetisk.  Hvis noen har for mye slikt tenker jeg at de prøver å kompensere for noe som er manglende eller feil ved en bolig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal snart ha visning, og lurer på hvordan du forventer at det skal være når du kommer inn en bolig som du har sett bilder av ? Til fotografering hadde jeg f eks urter og grønnsaker på kjøkkenet, en skål med frukt i stuen, serveringsbrett på sengen. Føler liksom ikke det er helt naturlig å ha alt mulig slikt på visningen. Tenker heller å ha fokus på renhold, noen blomster/buketter og pynte med pledd og puter ute. 

Men hva forventer man egentlig ?

Jeg leste en artikkel for en stund side, vedkommende skrevet at i gamledager benyttet han visning som en mulighet til å se andres hjem. Det var et normalt og varmt hjem man kom til. Nå med alle slags boligstylinger, ofte ser bolig ut som der bor en psykopat.. Jeg måtte le litt.. Det er litt sannheten i det, tenker jeg.. :) Jeg forventer å se et hjem, eieren er ryddig, har tatt god vare på boligen. Jeg personlig liker ikke for mye styling, virker litt fake.. :)

Anonymkode: 4e0e1...9be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del ønsker det mest mulig ryddig og rent. Og for all del dropp røkelsen og duftlys,det er til å spy av. (Det er veldig populært i området her har jeg erfart 🤮)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glad jeg spurte. Nå blir ikke visning så stress. Har det jevnt over ryddig og rent, så det blir mest å fjerne skittentøyet og toalettruller , ut med bosset, og se til at det ikke er skitten oppvask i oppvaskmaskinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styling for bildene er vel vanlig, mens på visning bør det være minst mulig saker og ting liggende rundt omkring. Man skal jo tross alt gå rundt og observere tilstanden på boligen, og dekker man over med en masse greier vil boligen både fremstå rotete og det kan tyde på at boligeier vil "dekke over" skader, sår eller liknende. Dessuten er det vel greit å huske på at din stil ikke nødvendigvis er potensiell kjøpers stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da vi solgte huset vårt så var det akkurat som på bilder. Og megleren fortalte oss at det var ett par som kom på visning, kun for å se om det som på bilder.😂

Anonymkode: 4c858...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, Vegglampe skrev:

Jeg for min del ønsker det mest mulig ryddig og rent. Og for all del dropp røkelsen og duftlys,det er til å spy av. (Det er veldig populært i området her har jeg erfart 🤮)

Duftlys?!? Da hadde jeg regnet med det var noe alvorlig galt med boligen de prøvde å skjule og snudd i døra.

Anonymkode: 437e8...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er «dilldall» for å freshe opp hadde jeg nok ikke lagt merke til om var borte. Om det står en potte med krydderurter på benken eller ikke, er ikke avgjørende. Men om det var helt andre møbler og farger på veggene osv, som ga et helt annet inntrykk av boligen, så hadde jeg nok stussa litt.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 23.3.2019 den 18.15, AnonymBruker skrev:

Jeg leste en artikkel for en stund side, vedkommende skrevet at i gamledager benyttet han visning som en mulighet til å se andres hjem. Det var et normalt og varmt hjem man kom til. Nå med alle slags boligstylinger, ofte ser bolig ut som der bor en psykopat.. Jeg måtte le litt.. Det er litt sannheten i det, tenker jeg.. :) Jeg forventer å se et hjem, eieren er ryddig, har tatt god vare på boligen. Jeg personlig liker ikke for mye styling, virker litt fake.. :)

Anonymkode: 4e0e1...9be

Der er jeg helt enig. Kan med en gang se at en bolig er stylet, for møbler, tepper osv går igjen i ulike annonser. De eneste gangene jeg kan forstå at det er behov for å bytte ut alt av eget, er hvis det f eks er dødsbo, eller eier har flyttet og ikke ønsker å selge tomt. På den annen side, så er tomt en veldig ærlig sak. What you see, is what you get.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...