AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #1 Skrevet 23. mars 2019 Jeg opprettet en egen tråd i sted med et oppfølgingsspørsmål i kommentarfeltet. Kunne egentlig tenkt meg en del synspunkter på det spørsmålet, så ønsker å opprette en egen tråd for det. Her er hovedtråden, hvis noen er nysgjerrig Jeg er til vurdering for en lederstilling, der jeg skal ansatte folk under meg. Lønna deres er så lav (mi også, forsåvidt), at det gjør at jeg vurder å ikke ta jobben. Frykter at det vil bli vanskelig å få gode kandidater med en sånn lønn. Kan nok heller ikke regne med å få voksne søkere, kun ungdommer uten arbeidserfaring. Forhåpentligvis tar jeg feil. Det får kommentarfeltet vise Så her kommer spørsmålet: Hva er den laveste timelønna du ville godtatt? Eller hva ville du forventet i lønn om du var ung og kanskje uten arbeidserfaring? Hvor lite ville du latt 18/19-åringen din jobbe for? PS: Jobben er ok hvis man er utadvendt, men det er nok ingens drømmejobb. Anonymkode: 370cc...0df
Husholdning1 Skrevet 23. mars 2019 #2 Skrevet 23. mars 2019 Det kommer an på ansvaret og hvilken grad av ubehageligheter jobben innebærer. Jeg går ikke tilbake til å være bilmekaniker for under 250 + i timen. Men jeg kumne godt hatt en rolig kontorjobb for 170 kr timen. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #3 Skrevet 23. mars 2019 På 155-160 kroner timen ville min personlige grense gått, men kommer jo ann på jobben som skal gjøres. Dette var lønnen jeg hadde da jeg jobbet i butikk fra jeg var 18 til jeg ble 20. Anonymkode: daa11...c64 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #4 Skrevet 23. mars 2019 Jeg hadde 204kr som nyutdannet sykepleier for 5 år siden. Så ufaglært tenker jeg 150-160? Finnes selvsagt bransjer som betaler bedre, så det avhenger jo av type arbeid. Anonymkode: 44534...511
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #5 Skrevet 23. mars 2019 Jeg tjener mellom 150-160 kr i timen. Det er ganske standard. Som ung er arbeidserfaringen gjerne viktigere enn lønnen. Det er viktigere for meg å ha en relevant jobb enn en jobb med høyere lønn der jeg ikke kan bruke erfaringen til noe. Anonymkode: 78328...5c7 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #6 Skrevet 23. mars 2019 Da jeg selv var 18 fikk jeg 121 kroner i timen i en av jobbene jeg hadde. Husker ikke om jeg visste om det var dårlig betalt eller ikke, men nå skjønner jeg ikke en gang at det er lov å ansette folk for så lite penger! Da hadde jeg heldigvis frikort. Tenk om jeg skulle skatte på den summen i tillegg? Da hadde jeg nærmest jobbet gratis. I tillegg hatet jeg den jobben. Fikk ikke sove om nettene fordi jeg gruet meg sånn til å stå opp. Not worth it... Anonymkode: 370cc...0df
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #7 Skrevet 23. mars 2019 Som du sier er ungdom uten arbeidserfaring villige til å jobbe for lav lønn kun for å få noe å skrive på CV-en. Det samme gjelder nok også mange som går på NAV, som kan ha verdifull erfaring men likevel slite med å få jobb pga. hull i CV e.l. Så det kan kanskje være lurt å undersøke med det lokale NAV-kontoret om de kan henvise arbeidssøkere til deg? Anonymkode: 185f6...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #8 Skrevet 23. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som du sier er ungdom uten arbeidserfaring villige til å jobbe for lav lønn kun for å få noe å skrive på CV-en. Det samme gjelder nok også mange som går på NAV, som kan ha verdifull erfaring men likevel slite med å få jobb pga. hull i CV e.l. Så det kan kanskje være lurt å undersøke med det lokale NAV-kontoret om de kan henvise arbeidssøkere til deg? Anonymkode: 185f6...7b2 Takk, det var et veldig godt forslag! Jeg ønsker jo selvfølgelig at de ansatte ønsker å være der, ellers ender det med at man ringer seg inn syk og ikke sier ja til vakter. Det må nesten være en drivkraft, og siden jobben ikke er kjempespennende, så hadde det hjulpet om lønna var bedre Anonymkode: 370cc...0df
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #10 Skrevet 23. mars 2019 Hva slags lederstilling er det som betaler 180kr / timen? Hadde bedre betalt da jeg serverte kjøttboller i ikea under studiene. Anonymkode: 04173...15a 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #11 Skrevet 23. mars 2019 Ikke under 180 kr pr time. Skal kunne leve et anstendig liv når man legger ned mye innsats og tid på en jobb. Anonymkode: dcc55...4ba
Gjest ThotSlayer Skrevet 23. mars 2019 #12 Skrevet 23. mars 2019 Det man får i ufør. Hadde hatt det chill som uføretrygdet, altså
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #13 Skrevet 23. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags lederstilling er det som betaler 180kr / timen? Hadde bedre betalt da jeg serverte kjøttboller i ikea under studiene. Anonymkode: 04173...15a Ja, jeg synes at det er elendig. Nesten litt flaut å jobbe for så lite i en sånn stilling. Antar at firmaet ikke har kjempegod økonomi. Vil jo selvfølgelig ha så mye penger som mulig, men erfaringen fra en slik jobb er jo også en verdi. Dessuten kan kanskje en slik tittel på CV'en åpne flere dører for meg i yrkeslivet. Anonymkode: 370cc...0df
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #14 Skrevet 23. mars 2019 En lederstilling i «inntil 50%» med garantilønn på 2500,- i måneden, mye ansvar og 180 kr. i timen ?! Høres ut som ren humbug spør du meg. Hadde glatt takka nei. Anonymkode: bc5f9...81c 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #15 Skrevet 23. mars 2019 Får 250 kroner timen og synes nok jeg lønnes lavt. Seks år etter relevant master. Anonymkode: f4196...b3a
Mich Skrevet 23. mars 2019 #16 Skrevet 23. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg synes at det er elendig. Nesten litt flaut å jobbe for så lite i en sånn stilling. Antar at firmaet ikke har kjempegod økonomi. Vil jo selvfølgelig ha så mye penger som mulig, men erfaringen fra en slik jobb er jo også en verdi. Dessuten kan kanskje en slik tittel på CV'en åpne flere dører for meg i yrkeslivet. Anonymkode: 370cc...0df Hvis du synes det er verdt å ta jobben for erfaring på CV’en så er det jo bare å gjøre det. Vanskelig for oss å si når vi ikke vet hva slags fagområde det er og hvor vanskelig det er å få jobb i det. Det er jo bare en deltidsjobb ved siden av studiene, regner med at du ikke kommer til å jobbe der lenge. Ta jobben, jobb der 5-6 måneder, ha det som erfaring på CV’en og søk ny jobb.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #17 Skrevet 23. mars 2019 Spørs jo helt på utdanningsnivå, men skulle jeg ikke tatt hensyn til utdanningsnivå tror jeg det måtte blitt på ca 200 i timen. Da er det mulig å leve greit om man er flink til å styre økonomien. Anonymkode: 02db4...02d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #18 Skrevet 23. mars 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørs jo helt på utdanningsnivå, men skulle jeg ikke tatt hensyn til utdanningsnivå tror jeg det måtte blitt på ca 200 i timen. Da er det mulig å leve greit om man er flink til å styre økonomien. Anonymkode: 02db4...02d ...Men hva hvis du var 18 år? Anonymkode: 370cc...0df
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #20 Skrevet 23. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ...Men hva hvis du var 18 år? Anonymkode: 370cc...0df 150, under forutsetning at jeg ikke MÅTTE ha inn penger. Det var ca det jeg tjente som attenåring for ikke aaaalt for mange år siden... Anonymkode: 02db4...02d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå