Gå til innhold

Leie hotellrom - alder

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Er det lov å leie ut hotellrom til folk som er under 18 år (uten at foreldrene vet om det)?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Du blir ikke spurt om alder da du ankommer.

Gjest Gjesta
Skrevet
Du blir ikke spurt om alder da du ankommer.

Noen ser jo veldig unge ut, og jo, noen spør også faktisk....det er derfor jeg lurer. Finnes det en grense?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg jobber på hotell, og vi tar imot gjester også under 18 år, så sant de kan betale for seg og oppfører seg som folk. (Det gjelder jo selvsagt de over 18 også. :) ) Men vi gir dem et rom uten minibar. Vi gir heller ikke ut opplysniger om gjestene våre dersom noen ringer og spør.

Men om det faktisk finnes noen regel/lov for det, vet jeg ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det i det hele tatt lov å ta på seg slike økonomiske forpliktelser før man er 18 da? Man betaler jo ikke før man skal sjekke ut, hva skjer da om den som er under 18 ikke kan betale?

Gjest Anonymous
Skrevet

Ved walk-in tar vi betalt på forhånd, altså ved innsjekk.

Har ennå til gode å ta imot en gjest under 18 år som har bestillt på forhånd. Folk som ikke kan betale for seg, får inkassokrav.

Skrevet

Jobber også på hotell, og de som kan betale får bo. Vi reserverer penger på kredittkortet ved ankomst slik at vi vet det er dekning. Har de ikke kredittkort, tar vi forskuddsbetaling og vedkommende har ikke anledning til å sette noe på regningen.

Gjest nyskjerrigper
Skrevet

Hvorfor har folk under 18 år behov for å sjekke inn på hotell??

Nyskjerrig.

Skrevet

Nyskjerrig.

Hiver meg med på denne ja. Skal Clea gjøre ting hun ikke bør gjøre? :fy:

Nå skal jeg være seriøs.. *kremt* Har ikke opplevd å bli spurt om alder når jeg har sjekka inn på et hotell :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Nyskjerrig.

Ny kjæreste - nysgjerrige foreldre? Muligens,... ;)

Jeg spør for en venninne forresten,..som jobber på hotell (og ble litt overrasket over "rushet" av 17-åringer).

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg jobber på hotell, og vi leier i utgangspunktet ikke ut til folk under 18 år. (er det i følge av en voksen er det selvsagt greit. Klasseturer osv. er greit når en voksen står ansvarlig)

Vi har hatt endel uheldige opplevelser med mindreårige i høst. De har gitt en helt grei grunn til at de skal leie, men utpå kvelden har det utviklet seg til full fjortisfest. Med alt det innebærer...

Slike gjester ønsker vi ikke, da det stort sett har kostet oss mer i ekstrakostrnader ved vasking av rom + rabatter som vi må gi til gjester som bor i rommene ved siden av når de klager at vi har liten eller ingen fortjeneste på dette.

Vi lærer av våre feil, og nå skal det mye til for at mindreårige får leie hos oss.

(nå skal det sies at vi også har skjerpet kontrollen med alle med adr. i byen som bare ønsker å leie en natt eller to i helgen.)

Skrevet
Vi gir heller ikke ut opplysniger om gjestene våre dersom noen ringer og spør.

Men om det faktisk finnes noen regel/lov for det, vet jeg ikke.

Tviler litt på om dere har lov til dette om gjesten er 15, 16, 17 år og foreldrene lurer på hvor barnet sitt er? Folk under 18 har heller ikke ubegrenset lov til å pådra seg gjeld, det er derfor foresatte alltid må underskrive når man skal bestille ting ol.

Gjest Anonymous
Skrevet
Er det i det hele tatt lov å ta på seg slike økonomiske forpliktelser før man er 18 da? Man betaler jo ikke før man skal sjekke ut' date=' hva skjer da om den som er under 18 ikke kan betale?[/quote']

På de aller fleste hoteller betaler man nå ved ankomst.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tviler litt på om dere har lov til dette om gjesten er 15, 16, 17 år og foreldrene lurer på hvor barnet sitt er? Folk under 18 har heller ikke ubegrenset lov til å pådra seg gjeld, det er derfor foresatte alltid må underskrive når man skal bestille ting ol.

Du undertegner da ikke på noe gjeld ved å bestille deg et rom?

Du kjøper en tjeneste. Du betaler for et rom.

Et rom kan du få fra noen hundre til flere tusen. En som er under 18 har da lov å kjøpe varer? Rom går vel under varer/tjenester.Du opparbeider deg ikke gjeld. har du ikke penger, nei så får du ikke varen heller.

Skrevet

Nyskjerrig.

De kan være på ferie eller helgetur?

Skrevet

Nyskjerrig.

Også mennesker under 18 år må da få lov til å dra på ferie?

Jeg var på mange ferieturer med kjæresten før jeg fylte 18 jeg, og selv om vi tilfeldigvis sjelden hadde råd til hotell så ville jeg blitt rimelig grinete om vi kom til et vi ikke FIKK ligge på.

Joda, kjæresten min var over 18 - men ville ikke tenkt over at "den som er over 18 må bestille hotellrom" i et sånt tilfelle.

Når det gjelder å sette aldersgrenser så tror jeg faktisk dette er opp til hvert enkelt hotell.

Skrevet
En som er under 18 har da lov å kjøpe varer? Rom går vel under varer/tjenester.Du opparbeider deg ikke gjeld. har du ikke penger, nei så får du ikke varen heller.

Om det er forhåndsbestilt pleoier man å betale ved avvreise. Man vet mao ikke om personen har penger før tjenesten er brukt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er resepsjonssjef på et hotell, og hos oss må alle som kommer enten betale ved innsjekk eller levere kredittkort. Uavhengig av om de har bestillt på forhånd eller ikke. Dersom noen unge sjekker inn (særlig i helgene) gir vi klar beskjed om at dersom de ikke holder seg noenlunde rolige, vil de bli kastet ut. Det er russetreff hvert år i byen vår, og da har vi egne regler for russen. De får ikke gå i restauranten/baren i russeklær, og de får ikke ha besøk av noe slag på rommet osv.

Vi har ikke hatt problemer med ungdom i min tid ved hotellet.

• 10 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet om hoteller i Trondheim som leier ut for folk under 18år? 

Anonymous poster hash: 15b7e...318
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...