AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #1 Skrevet 23. mars 2019 Vi skal gå fra hverandre, og må fortelle våre tre barn om dette. Alle er i skolealder, mellom 6 og 10 år. Hvordan bør vi gå frem for å fortelle? Og hva kan vi forvente oss av reaksjoner? Anonymkode: 0697d...00e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #2 Skrevet 23. mars 2019 Rett frem, med rene ord. 'Vi vil ikke være kjærester mer, og skal bo i hvert vårt hus.' Anonymkode: cd63f...8bd
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #3 Skrevet 23. mars 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rett frem, med rene ord. 'Vi vil ikke være kjærester mer, og skal bo i hvert vårt hus.' Anonymkode: cd63f...8bd Har du vært i samme situasjon selv? Hvordan reagerte i så fall barna? Anonymkode: 0697d...00e
Gjest BearMama Skrevet 23. mars 2019 #4 Skrevet 23. mars 2019 https://psykologisk.no/2016/11/atte-rad-til-foreldre-ved-samlivsbrudd/
Scoops Skrevet 23. mars 2019 #5 Skrevet 23. mars 2019 Vi sa det bare rett ut, at vi ikke var kjærester mer og at pappaen skulle flytte ut
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #6 Skrevet 23. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du vært i samme situasjon selv? Hvordan reagerte i så fall barna? Anonymkode: 0697d...00e Hun var bare 4 år, og skjønte nok ikke helt omfanget. Det som var viktig for henne var hvem som skulle bo hvor og hvor hun skulle være. Når hun fikk konkrete svar på det - altså fikk fysisk se huset jeg skulle flytte til - var det meste greit. Anonymkode: cd63f...8bd
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #7 Skrevet 23. mars 2019 Jeg var 16, lillesøster 13. Våre foreldre sa det bare rett ut. Jeg bare gren og ville helst ikke snakke om det. Min lillesøster ble sint og kalte dem begge for både det ene og det andre.. Anonymkode: 01dc1...7f3
Zienna Skrevet 23. mars 2019 #8 Skrevet 23. mars 2019 4 timer siden, BearMama skrev: https://psykologisk.no/2016/11/atte-rad-til-foreldre-ved-samlivsbrudd/ Dette er rådene dere trenger, Ts. Det er ikke nok å bare fortelle barna at mor og far flytter hva hverandre. Barn trenger å vite hva som blir konsekvensen i livet og hverdagen deres. Man må ikke undervurdere barna! Mitt eldste barnebarn var 4 år. Dagen etter spurte hun meg om hvor hun skulle bo hvis både mamma og pappa ble borte.. Da forsto jeg at hun trengte informasjon om hvilke planer foreldrene hennes hadde for fremtiden. Ord om at de begge var glade i henne og kom til å være sammen med henne var ikke nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå