AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #1 Del Skrevet 23. mars 2019 hva er snakk om lang periode med høy forbruk av alkohol? er feks 3 eller 6 måneder lenge hvis man drikker 1 flaske vin dagen i 5 dager feks? Anonymkode: e043a...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 23. mars 2019 #2 Del Skrevet 23. mars 2019 Det er ikke mye. Alkoholikere drikker gjerne 1-2 flasker brennevin pr. dag når de er "på tur". Så blir det gjerne et opphold, men så er det på'n igjen. Dette kan de holde på med i svært mange år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #3 Del Skrevet 23. mars 2019 Dette er ekstremt individuelt, og kommer an på både gener, kosthold etc. Leveren har stor evne til å reparere seg selv, så hvite dager (eller perioder) har mye for seg. Hvor stor leverbelastningen blir henger også sammen med totalen - fettrik kost er ikke særlig gunstig, og heller ikke drikkevarer med mye "drittstoffer" i tillegg til alkolholen. Å spise sunt (heller enn å droppe maten) hjelper. (B-vitamintilskudd er lurt, selv om det ikke er for leveren, men nervesystemet.) Jeg har hørt av en lege at det tar 20 år å utvikle skrumplever ved et inntak av 1 flaske vin om dagen, så det kan du kanskje ta som et utgangspunkt. Helseskader oppstår naturligvis langt tidligere. Anonymkode: 1ac98...b5c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #4 Del Skrevet 23. mars 2019 Å ødelegge den helt tar tid, men for min del som drakk ekstremt mye ca to ganger i uken (var nærmest ukentlig innlagt med alkoholforgiftning) gjennom én sommer, så hadde jeg allerede utviklet forhøyede leververdier. Jeg drakk så store mengder og høyeste promille målt på sykehuset har vært på 3,2 eller 3,4. Da har jeg vært komatøs og ikke reagert på noe som helst smertestimuli. Jeg tror ikke jeg hadde rukket å utvikle skrumplever hvis jeg hadde fortsatt i samme løpet. Jeg tror jeg hadde dødd av akutt leversvikt før den tid hadde kommet. Anonymkode: fc408...04d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå