Gå til innhold

Invitasjoner til gjester man vet ikke kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lager bryllupsinvitasjoner og kom til å tenke på en ting...

Hvordan gjør dere det med invitasjoner til gjester som det er naturlig å be, men som dere vet ikke kan komme (i dette tilfellet pga helse)?

Jeg har alltid tenkt at det er naturlig å sende invitasjon for å vise at vi gjerne skulle hatt vedkommende der, men ble plutselig usikker på om det kan oppfattes feil på noe vis?  I vårt tilfelle gjelder det en person som er svært syk, og som vi ikke vet hvor lenge har igjen å leve.

Mulig jeg har lest for mange bridezilla-tråder på KG, for jeg ble livredd for at noen skulle tenke at vi mener at vedkommende "bare får ta seg sammen og holde seg i livet, vi skal tross alt gifte oss!" Og det er virkelig ikke det vi mener!

Tanker om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sendte invitasjon til min manns eldre slektninger i et annet land, til tross for at vi visste de var for gamle/syke til å reise hit for å delta. Det var for å være inkluderende og hyggelige. Det er bedre å gi noen muligheten til å takke nei, enn å utelate dem, tenker jeg i alle fall :)

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kanskje overlevert invitasjonen personlig, og sagt noe i retning av 'vi forstår selvsagt at du sannsynligvis ikke kan komme, men det føles helt feil å ikke skulle vise at vi ønsker å ha deg der'.

Anonymkode: a1552...ca8

• Liker 11
Skrevet

Jeg tenker som @Clefable , men ville vurdert fra tilfelle til tilfelle, da jeg ikke tror det finnes noe entydig svar her. En venninne valgte f.eks å ikke invitere sin meget demente bestemor da hun giftet seg. (Dvs de var jo et par som inviterte og som giftet seg, men det var brudens ene bestemor.) Jeg ville gjort akkurat det samme i hennes situasjon, da bestemoren verken ville forstått invitasjonen eller fått noe ut av bryllupet. De som er klare i hodet, derimot, ville vi nok ønsket å invitere. Ikke fordi vi mener at de MÅ komme, men fordi det ville være galt å utelate dem fra å bli invitert. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sendt invitasjon. Det er alltid hyggelig å bli invitert selv om man ikke kan delta, etter min mening. Men ta en telefon i tillegg/reis til dem personlig og si at du forstår at de ikke har mulighet til å komme

Anonymkode: 99126...e0f

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville sendt en invitasjon - det er en "Vi tenker på deg og skulle gjerne hatt deg her"-gest. 

Jeg ble en gang invitert i en 30-årsdag som foregikk på en hverdag på motsatt kant av landet, med kommentaren "Jeg vet jo at du ikke kan komme, men det var så feil å ikke invitere deg..." - jeg satte veldig pris på det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også invitert ei venninne til min 40-årsdag som jeg visste ikke ville komme. Hun har flyttet til en helt annen kant av landet og har små barn. Men hun var en stor del av livet mitt for mange år siden. Jeg visste at hun nok ikke ville kunne komme, men jeg ville invitere henne mest for å vise at jeg fortsatt tenkte på henne og verdsatte det vennskapet vi hadde.

Anonymkode: d310f...a25

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar!

Det er godt å se at dere ville oppfattet en invitasjon sånn som den er ment, et uttrykk for at vi setter pris på vedkommende og skulle ønske han kunne vært til stede. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min onkel blei veldig glad for invitasjonen, men han er sannsynligvis ikkje i live under Bryllaupet. 

Anonymkode: e0ef4...c9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...